דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שחזור קבצים מכרטיסי זיכרון פגומים 

מאת    [ 04/03/2010 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 4645 פעמים ]

שחזור קבצים מוצלח הוא מאורע מרגש- קצת כמו לידה

שחזור קבצים מוצלח מכרטיס זיכרון שכשל בעת מילוי תפקידו הוא מאורע שאי אפשר לתאר במילים. אחרי שכבר חשבנו שהכול אבוד, אחרי שכבר עברנו את כל חמשת השלבים המוכרים בפסיכולוגיה להתמודדות עם אובדן והגענו להשלמה שהתמונות מיום הולדת 80 של סבתא הלכו לאבדון, מגיע הטכנאי על הסוס הלבן ומציל את התמונות היקרות שלנו.

שלושה סוגי תקלות שיגררו שחזור קבצים

בגדול ישנם שלושה סוגים עיקריים של תקלות אשר בגינן צריך לעשות שחזור כרטיס זיכרון. התקלה הראשונה היא כמובן כשל אנושי. כך מוגדרת בעצם מחיקה של קובץ שלא בכוונה על ידינו, המשתמשים במצלמה.

אלו אותם מקרים בהם רצינו לדפדף אל התמונה הבאה במצלמה ובטעות לחצנו על מקש המחיקה (ועוד אישרנו אחרי זה, מתוך הרגל), או שילדנו הקטן והחמוד תופס את המצלמה היקרה ובפחות מחלקיק שנייה מפרמט לנו את כרטיס הזיכרון בחיוך מתוק. עכשיו לך תמצא מי יבצע עבורך שחזור קבצים.

אל דאגה, במקרה כזה השחזור די פשוט

הקפידו שלא לצלם שום דבר על הכרטיס מרגע המחיקה ולאחר מכן השתמשו באחת מתוכנות שחזור מידע חינמיות שמתרוצצות ברשת. כדי למצוא אותן פשוט הקישו את הצירוף שחזור קבצים במנועי החיפוש. אם אינכם מצליחים, תמיד אפשר לקחת את המצלמה למעבדת מחשבים או צילום, שם ישמחו לעשות זאת בשבילכם.

שחזור קבצים הוא קצת יותר מסובך כש...

תקלה שנייה שעלולה לקרות היא תקלה לוגית בכרטיס עצמו. במקרה כזה, משהו משתבש באינדקס הקבצים של הכרטיס והוא אינו מצליח להפנות את המחשב או המצלמה אל המיקום הנכון של הקבצים.

מה שקורה הוא שהמידע קיים על הכרטיס שלנו, אך המחשבים, הן מערכת ההפעלה של המצלמה והן המחשב הביתי שלנו, פשוט לא מצליחים להגיע אל הקובץ עצמו ולשלוף אותו החוצה ממעמקי החשכה. לכם אולי אין את האפשרות להתגבר על זה, אבל גם כאן ישנן תוכנות שחזור קבצים שיכולות לחולל פלאים.

גם במקרה שכזה, שחזור קובץ אמור להיות משימה פשוטה יחסית. אם הכרטיס שלכם פשוט כשל לפתע, ללא כל פגיעה פיזית נראית לעין, ככל הנראה הפיתרון במקרה זה הוא לעשות שחזור נתונים. זה נעשה באמצעות אחת מאותן תוכנות מופלאות, שתסרוק את הכרטיס הפגום ותבצע עבורנו שחזור מידע.

ולגרוע מכל: שחזור קבצים מכרטיס שנפגע פיזית

התקלה השלישית והבעייתית ביותר היא תקלה פיזית בכרטיס הזיכרון שלנו. תקלה פיזית יכולה להיות כמעט כל דבר, החל מסדק או שבר במעטה החיצוני, דרך קורוזיה על המגעים ועד מגעים שהתרופפו עקב מכה או נפילה. במקרה שכזה סביר להניח שלא נוכל לבצע שחזור קבצים בעצמנו, על המחשב הביתי.

בזמנים שכאלה היו חזקים- ופנו למומחים

בכדי לעשות שחזור קובץ מכרטיס זיכרון שנפגם בצורה כזו, נצטרך ללכת למעבדת מחשבים ולקוות לטוב. חשוב להזכיר, כי השירות במעבדות מסוג זה כרוך בתשלום ללא כל קשר לתוצאות. אף אחד אינו יכול להבטיח לכם שיצליחו להציל את הקבצים במלואם או מה תהיה האיכות שלהם בתום השחזור.

ככל הנראה העצה הטובה ביותר שתסכם את שנאמר היא: הקדימו תרופה למכה. נכון, ישנם מקרים שבהם ניתן לשחזר כל קובץ שנמחק, מכל סיבה שהיא, אבל אתם באמת רוצים לקחת את הסיכון? הכי טוב זה לשמור על כרטיס הזיכרון שלכם טוב טוב וכך לא תצטרכו שחזור קבצים. למידע נוסף בקרו במאמר שחזור כרטיס זיכרון

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב