דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עושים עם גג דולף 

מאת    [ 02/03/2010 ]

מילים במאמר: 749   [ נצפה 4965 פעמים ]

                     איך מתמודדים עם גג דולף

כל מי שגר בבניין קומות ויש לו שכנים מכיר את הבעיה הזו, יום אחד אתה מתעורר בבוקר ורואה באחד החדרים כתם גדול ורטוב על התקרה. הכתם כמובן לא גורם שום נזק מעשי בשלב הראשון, פרט לכיעור וחוסר אסטטיקה, אבל זה בהחלט מעצבן. בשלב השני, אם לא עוצרים את הבעיה בזמן, הכתם מתחיל לנזול מים ומתפשט לשאר חלקי הבית. כדי  לא להתפזר יותר מדי, אתמקד באותם מקרים, בהם הבעיה היא גג דולף, שזה המקרה ב60 אחוז מהדליפות.

    לכאורה, הפיתרון הוא פשוט, להביא מישהו שמבין בזה, שעוסק באיטום גגות, שיפתור את הבעיה. אבל, העסק נוטה להסתבך, למה? אסביר בדוגמה: אני גר בקומה האחרונה, הגג התחיל לנזול, אני מודע לזה שצריך לבצע איטום, אבל מי צריך לשלם על זה?

     הרי הגג הוא רכוש משותף, לכן כל דיירי הבניין צריכים לשלם על האיטום. אבל המצב הוא טיפה יותר מורכב מזה. דיירי הקומה הראשונה לא מעוניינים לשלם על איטום הגג, הרי זה לא קשור אליהם בכלל, הם אפילו לא משלמים על המעלית שהם לא משתמשים בה, אז מה איכפת להם מהגג? דיירי הקומה השנייה, לא משתפים פעולה במיוחד, כי זה נראה להם בעיה שלא קשורה אליהם, וכך גם עם קומה שלישית וכן הלאה.

     לפני שאני ממשיך להתקדם, אני רוצה להדגיש שזה שזה כן קשור אלים, הרי גג דולף מבזבז מים מהחשבון של הבית המשותף, לכן יהיה צריך לשלם עליהם דרך דמי ועד הבית. סיבה שנייה היא שרטיבות נוטה להתפשט. זה מתחיל בגג, אבל אם לא עושים את האיטום בזמן, זה ממשיך לכיוון הדירות האחרות, אלה הצמודות לדירה הדולפת, ואם עדיין לא עוצרים את זה, זה ממשיך גם למטה לכיוון הדירות התחתונות יותר. בשנותיי במקצוע האיטום, יצא לי לראות בניינים, בהם התחילה  נזילה בקומה האחרונה, וכאשר הדיירים הזניחו את הבעיה ונתנו לה להתפשט בגלל חוסר הסכמות על התשלום לבעל המקצוע, הגיעה עד קומת הקרקע ויצרה מצב שכל הצד המערבי של הבניין

(6 קומות), סבל מרטיבות ונזילות, כל זה רק בגלל שהדיירים לא הסכימו על התשלום לאיש האיטום.

     נחזור לבעיה, הגג דולף והשכנים לא מוכנים לשלם כדי לאטום את הנזילה המציקה. במצב כזה, שהוא די נפוץ, אני ממליץ לפנות לוועד הבית, כדי שהוא ישפיע על השכנים הסוררים. אפשר ללחוץ עליו לקיים אסיפת דיירים, להסביר להם את הבעיה ומה יכול לקרות אם מזניחים את הבעיה, ואפילו ניתן להזמין בעל מקצוע שעוסק באיטום, כדי שיסביר מניסיונו המקצועי את ההשלכות של הזנחת הנזילה.

      מניסיוני בתחום, כנראה, שזה לא יעזור. צר לי לאכזב אתכם, אבל אני מניח שאתם, בדיוק כמוני מבינים, שהחלטות שצריכות להתקבל על ידי קבוצה גדולה של אנשים, נוטות להתעכב ולרוב, הן לא מתקבלות בכלל. על אחת כמה וכמה החלטות שצריכות להתקבל על ידי שכנים, שיש להם דעות לא רק על הבעיה הנידונה, אלא גם אחד על השני, כאשר חלק מהשכנים סבורים תמידית, שמנסים לעבוד עליהם. תוסיפו לזה את העובדה שמדובר על הוצאה כספית, התוצאה שמתקבלת היא שככל הנראה, לא יהיו שום החלטות. תבינו שגם אם ההחלטה תתקבל אחרי חודשיים של דיונים, זה עלול להיות מאוחר מדי. בחודשיים נזילה בדירה בודדת, יכולה להפוך לנזילה משמעותית בכמה מקומות הבניין. רק בגלל שלא הסכימו על מי הולך לשלם על האיטום.

    כדי למנוע את זה, אני מציע לפעול בדרך הבאה: אין טעם לנסות להשיג הסכמה של כל דיירי הבניין, זה לא ניתן לביצוע. מה שכן ניתן לעשות, זה לפנות לוועד הבית ולהציע לו את העסקה הבאה: בעל הנזילה יממן את איטום הגג מכיסו, כאשר הוא או הוועד או שניהם ביחד יבחרו את איש המקצוע המתאים, שווה להשקיע בשלב הזה, כי אולי ניתן וכדאי באותה הזדמנות לבחון את כל הגג, יכול להיות שיש עוד נזילות שלא הבחינו בהן עדיין או אפילו נזילות פוטנציאליות. לאחר שבעל המקצוע נבחר, בעל הנזילה ישלם את שכרו, כאשר הוא יהיה פטור מתשלומי וועד הבית באותו הסכום. מה קורה כאן? ההחלטה מתקבלת במהירות, הנזק לא מתרחב, כך כולם חוסכים כסף וזמן יקר, נזק פוטנציאלי נוסף, אולי נמנע עקב בדיקה יסודית של הגג, והכי הכי חשוב, אין אסיפות דיירים, אין דיונים אין סופיים, אין מריבות מטופשות על סכומי כסף מצחיקים. הדיירים האחרים בכלל לא יודעים על התיקון שמתרחש. למקרה שאתם חושבים, שהם יבחינו בעבודות המתבצעות וישאלו שאלות, הרשו לי להרגיע אתכם: לאף אחד לא איכפת מצרות של אחרים, כל עוד הן לא מגיעות אליו.

     כמובן, לא כל וועד יסכים לעסקה כזאת. חלק ידרשו לעשות את כל ההליך של החלטה קבוצתית על מימון האיטום. במקרה כזה ניתן להציע את אותה עסקה בפורום כלל הדיירים, בעל הנזילה יממן בתמורה לפטור מתשלום הוועד. זה עדיין קל יותר לעיקול, כי הדיירים לא  יצטרכו להוציא כסף מעבר לתשלומים הרגילים.

      מאחל לכולם גגות יבשים ובלי נזילות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב