דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקמת גינות 

מאת    [ 21/01/2007 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 5089 פעמים ]

הקמת גינות לאחר שסוף סוף הגעת לבית החלומות שלך אנו נעזור לך לעדן את מראה הבית במראות ירוקים, צבע של פריחה, אבנים טבעיות, עץ טבעי, וריחות.הקמת גינה הוא למעשה ניסיון לחקות את הטבע ולהביאו לפתח ביתנו.תהליך זה הינו מורכב, נאמדים בו תנאים סביבתיים ואישיים רבים.תפקידינו ההתחלתי הוא לפקוח במעט את עיני הלקוח בכל הקשור לחלומו האישי ולהגשים את מרביתו.דוגמאות לטעויות נפוצות:

    • חימקה, חנוק לאחר בנית הבית ועכשיו רוצה גינה. סגר עם הגנן שכיסח את הדשא של השכנים במחיר זעום, שמח וטוב לב. הגנן שכל ידיעותיו המפליגות בגינון הן בדחיפת מכסחת דשא, קנה צנרת השקיה לדשא וכמה ממטרות והחל בביצוע. לא די בזה שהצבת הממטירים הייתה לקויה, לאחר שנה התאכלס המקום ולחץ המים הסביבתי ירד והממטירים של חימקה סרבו לעבוד.הסיבה: הגנן רצה לחסוך בעליות וקנה צנרת מים דקה והעמיס יותר מדי ממטירים (ספיקת כמות הממטירים אינה מתאימה לצינור).
    • רותי אוהבת סדר וניקיון בגינתה, עשבים מעלים לה את העצבים, ללא היסוס כל עשב בגינה היא ישר תולשת בחמת זעם, ממש לא מתעצלת וגם מקלטרת את האדמה (כך ראתה אצל השכנה כך גם הייתה עושה סבתה). אך אוי שוד ושבר, לאחר עמל ויזע חזרו העשבים לצמוח ביתר שאת ובאותו מקום ממש לאחר שלוש יממות. הסיבה: סביר להניח שהעשב בגינתה של רותי הינו גומא הפקעים (סעידה), טיפול בעשב זה הוא ארוך וממושך, לכן לפני ביצוע גינה כדאי לבדוק את אוכלוסיית העשבים בשטח.
    • שאול חזר מטיול בחו''ל, שיכור ומבושם ממראות הגנים הצבע והריחות החליט שגם הוא רוצה חו''ל שכזה משלו. שאול לא היסס רגע, שכר גנן שמלא את חצרו שפע של דקלים, שיחים פורחים, מטפסים, גם חלקת דשא לא שכח, לאחר סיום העבודה קורן מנחת התרווח בכורסת הגינה צופה בעמלו. אך הצמחים לא נשארו באתו גודל והחלו לחסום שבילים צמחים נשירים לכלכו מאוד מקומות חשובים בגינה , מטפסים התעלקו על צמחים סמוכים, בגלל שינויים של אור וצל גם הדשא נהיה פתאום דליל.מסקנה: חלומות מגשימים גם בחוכמה וגם בידע.
    • ניקול רוצה פרטיות וכמה שיותר מהר יותר טוב, חיש קל רכשה במשתלה הקרובה שיחים מהירי צמיחה וכך תוך פחות משנה הייתה ניקול מוגנת בתוך חלקת חלומותיה, עם גדר חיה צפופה. אך השיחים אינם נעצרים בגדילה לפי העדפתו של בעל הבית, הם דורשים גיזום תכוף, זו היא עבודה קשה מאוד וככל הגדר גבוה יותר העבודה קשה יותר. הזנחה של חודש והגדר נראתה כגדר של בית זנוח והייאוש מן העבודה הקשה נראה בפתח.מסקנה: אל תחפשו סיפוק מידי בגינה לפעמים מקבלים את ההפך הגמור.תכננו גינה בעלת רמה תחזוקה נמוכה ולאורך זמן ההשקעה וסבלנות משתלמת.
חנוך כהן הינו גנן מקצועי בעל נסיון רב שנים וידע נרחב בעולם החי והצומח בישראל. בקרו באתר: http://www.ginun.biz באתר פורום לשאלות בנושא גינון



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב