דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההשפעות של הקמת מערכת אוורור על הבריאות והביצועים 

מאת    [ 01/03/2010 ]

מילים במאמר: 831   [ נצפה 2012 פעמים ]

ההשפעות של הקמת מערכת אוורור על הבריאות והביצועים

קצב תחלופת האוויר וביצוע עבודות משרדיות

ניסיון להערכה של ההשפעה של קצב תחלופת האוויר על ביצועים אובייקטיבים של עבודה משרדית (שנמדדו) התבצע במרכזי שירות טלפוניים ובניסויים במעבדה בעלת מאפיינים משרדיים. במחקרים שנערכו במרכזי שירות טלפוניים נעשה שימוש [1-5] במשך הזמן הנדרש לתקשר עם לקוחות באמצעות הטלפון ולבצע עיבוד מידע רלוונטי באמצעות מחשב כתוצאה המצביעה על ביצוע. במחקרי המעבדה [6-7] משתתפים התבקשו לבצע עבודות משרדיות טיפוסיות כגון הגהה של טקסטים, הקלדה, ופעולות מתמטיות פשוטות. מבדקים אלה מדדו מהירות ודיוק. מחקרים אלה שינו באופן ניסיוני את קצב תחלופת האוויר בשעה שמרכיבים אחרים בניסוי נותרו ללא שינוי וזאת בכדי לחקור את ההשפעה של קצב תחלופת האוויר על הביצוע. נתוני קצב תחלופת האוויר הקיימים לא נמסרו למשתתפים במחקר.

כדוגמא, תרשים 1 מראה על תוצאות מניסויי מעבדה מבוקרים [7-9] שבוצעו ע"י שימוש בחלק של שטיח בן 20 שנים (מקור זיהום) שנלקח מבניין שבו הוגשה תלונה בעניין הזיהום. כאשר קצב תחלופת האוויר עלה או שהשטיח נלקח מהמקום הביצועים לנפש השתפרו. עבור נתון זה, הביצועים היחסיים התבססו על שילוב של יכולות הביצוע בהקלדה, פעולות חיבור, ומבחני הגהה. נתונים אחרים מאותו מחקר הראו על שיפור במבחן חשיבה יצירתית כאשר דרגת ספיקת האוויר עלתה מ-6 ל-cfm20 (רגל מעוקב לדקה ) לנפש.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תרשים 1. מחקרי מעבדה מבוקרים שבוצעו בדנמרק מראים כי הביצועים, בהתבסס על הקלדה, פעולות חיבור ומבדקי הגהה, השתפרו כאשר מקור זיהום פנימי נלקח מהמקום (עמודות שמאליות) או כאשר דרגת האוורור לאדם עלתה כאשר מקור הזיהום נכח במקום. מקור הזיהום היה שטיח שנלקח מבניין בו נרשמו תלונות בנושא. [תרשים 1 מוצג באישור].

 

 

ביצעו ניתוח סטטיסטי של נתונים הזמינים מתוך מחקרים הנוגעים לאופן שבו קצב תחלופת האוויר השפיע על ביצועים של עבודה משרדית (שכללו עבודה במרכז שירות טלפוני והדמיה של עבודה משרדית) בנוסף למחקר אחד שבדק את האופן שבו קצב תחלופת האוויר בבתי ספר השפיע על הערנות והריכוז, וזאת בכדי להעריך את היחס הממוצע בין קצב תחלופת האוויר ורמת ביצוע העבודה. תרשים 2 מציג הערכות של האופן שבו ביצועי עבודה משרדית משתנים ביחס לשינוי בקצב תחלופת האוויר לאחר הניתוח של ועיבוד של אחרים [10]. ביצועים (מהירות ודיוק) של משימות משרדיות טיפוסיות השתפרו ככל שקצב תחלופת האוויר עולה. עבור קצב תחלופת אוויר התחלתי הנע בין 14 ו-30cfm לנפש ממוצע הביצועים עולה ב-0.8% בקירוב לכל העלאה של קצב תחלופת האוויר ב- 10cfm לאדם. כאשר מדובר על קצבי תחלופת אוויר גבוהים יותר הביצוע הממוצע נמוך יותר, בקירוב 0.3% לכל העלאה של 10cfm בקצב תחלופת האוויר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תרשים 2. ביצועים חזויים של עבודה משרדית בקצבי תחלופת אוויר שונים ביחס לביצועים בערכי קצב תחלופת האוויר המצוין כייחוס. העקומות בתמונה 2 נגזרות מהמשוואות המייצגות את הרכב העקומה המשוקללת המוצגת בתמונה 2 של  עיבוד ואחרים [10]. עבור דרגות אוורור הנמוכות מ-28cfm לאדם הסבירות שהשיפור בביצועים עם קצב תחלופת האוויר קשור למזל נמוכה מ-10% (דהיינו, מרווח הבטיחות של 90%  אינו נכלל ביחידה).

 

ניתן לבצע הערכה של ערכי ביצועים יחסיים (RP - relative performance) באמצעות המשוואות הבאות.

 

(1)

 

כאשר X הינו דרגת האוורור החדשה המבוטאת ב-cfm לאדם ו-y0 שווה ל-5.8127, 11.9260, ו-20.1553 עבור דרגות ייחוס של קצב תחלופת האוויר (דהיינו, דרגות התחלתיות) בערכים של 15, 20, ו-30cfm לנפש, בהתאמה. עבור ערכי ייחוס אחרים של קצב תחלופת האוויר ניתן לחשב את y0 באופן הבא:

 

(2)

 

כאשר XR הינו קצב תחלופת האוויר לייחוס (דהיינו, הקצב ההתחלתי) ב-cfm לנפש. אין לעשות שימוש במשוואות לקצב תחלופת האוויר הנמוך מ-13.8cfm לנפש או דרגות גבוהות יותר מ-100cfm לנפש. החלק "מידע נוסף" במסמך זה כולל ערכים בטבלה של RP לשימוש נוח בחישובי עלות-תועלת.

תרשים 2 ומשוואות 1 ו-2 מבוססים רק על 9 מחקרים ו-26 נקודות נתונים. מחקרים אלה התייחסו רק למרכזי שירות טלפוניים ומשימות הקשורות בעבודה שעבורן ניתן היה לכמת את המהירות והדיוק. בשעה שהביצועים החזויים עולים יחד עם עליה בקצב תחלופת האוויר והינם מובהקים מבחינה סטטיסטית בנוגע לרוב הטווח המוצג, קיים עדיין שיעור אי ודאות גבוה בנוגע להיקף העלייה בביצועים אותם ניתן לחזות בזמן עבודה מעשית. יתכן שהשפעות קצב תחלופת האוויר על הביצועים בעבודה משתנות באופן מהותי ביחס לסוגים שונים של עבודה, איכות האוויר החיצוני ושיעורי פליטת זיהום ממקורות פנימיים או מאפיינים אחרים בבניינים המשפיעים על איכות האוויר בחלל.

מאמר זה נכתב ע"י יונתן רבה בעל ניסיון וידע רב בתחום החימום והקירור לחברות מפעלים גני אירועים ועוד...                                                                        יתרה מכך החברה גם משכירה ומשווקת את מוצריה בעיסקאות ליסינג לתקופות קצרות וארוכות במחיר לכל כיס                                                                  טלפון 0508330888 בקרו באתרינו החדש : http://www.hcsystem.co.il/

 

      יונתן.ר מנהל מוצר א.מערכות טל: 1599597779 נייד: 0508330888 פקס: 1599597770   Email : href="mailto:yoni_007@zahav.net.ilyoni_007@zahav.net.il">">yoni_007@zahav.net.il Web: http://www.hcsystem.co.ilא.מערכות - השכרה ומכירה מזגנים ניידים תנורים,קולטי לחות,מאוררים .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב