דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך לקניית טבעת אירוסין 

מאת    [ 01/03/2010 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 4551 פעמים ]

• חיתוך (cut)– אחד מן המרכיבים החשובים, המשפיעים על איכות ומחיר היהלום הוא אופן החיתוך וליטוש היהלום. חיתוך איכותי דורש מקצועיות גבוהה תוך התייחסות לפרמטרים כדוגמת: גימור, פרופורציה וסימטריה, כאשר ניתן להבחין בין שישה חיתוכים טיפוסיים של יהלומים:
1. חיתוך פרינסס – זהו חיתוך המשווה ליהלום צורה מרובעת עם פינות מחודדות, המתאים במיוחד לשיבוץ של טבעת אירוסין
2. חיתוך כר – זהו חיתוך המשווה ליהלום צורה של כרית והוא בעל פאות גדולות ופינות מעוגלות, היוצרות ברק עז ביהלום. 
3. חיתוך ברקת – זהו חיתוך המשווה ליהלום צורה ייחודית של פאביליון. כיוון שמדובר בחיתוך הדורש כי היהלומים המשובצים יהיו בהירים במיוחד, משתמשים רק באבני יהלום איכותיות בדירוג של SI.
4. יהלום קורן – זהו חיתוך המשווה ליהלום בעל צורה משולשת ופינות מקוצצות, המשובץ בעיקר בתוך צמיד יהלומים  או תליוני יהלום.
5. חיתוך מרקיז – זהו חיתוך המשווה ליהלום צורה אליפטית הממקסם את משקל וגודלו של היהלום- גם מתאים לשיבוץ של טבעות.
6. חיתוך אשר – זהו חיתוך המשווה ליהלום צורה מרובעת (כשל חיתוך הברקת) הכוללת ארבע פינות ומתאימה בעיקר לשיבוץ של טבעת אירוסין.
• ניקיון (clarity) – ניקיון יהלומים מתייחס למעשה לליקויים הנראים בעין המיקרוסקופ ביהלום. ככל שהיהלום בהיר יותר כך הוא איכותי יותר, כאשר ישנם מספר פרמטרים הקובעים את בהירות היהלום והם: שקיפות היהלום, גודל הפגם, סוג הפגם, מספר הפגם ומיקום הפגם. באופן עקרוני, מדרג בהירות היהלום מסומן כך: האות F מייצגת יהלום כמעט ללא פגמים בעל דרגת בהירות גבוהה ביותר (Flawless) ואילו האות I (included) מייצגת את הדירוג הנחות ביותר ליהלום בעל פגמים רבים הנראים גם לעין בלתי מזוינת.
• צבע (color)– עוד מרכיב חשוב בבחירת טבעת אירוסין איכותית בשיבוץ יהלום הוא כאמור צבעו של היהלום, הנע בטווח של צהוב עד לבן – שקוף ומזוהה עם סימון האותיות D עד Z. כאשר האות D, מסמלת את צבע היהלום הבהיר והאיכותי ביותר ואילו האות Z, מסמלת את היהלום הצהבהב בעל ערך פחות יותר.
• משקל (carat) – פרמטר נוסף, בעל השפעה מכרעת על ערך היהלום הוא כאמור משקל היהלום, הנמדד ביחידות קראט, שהן שוות ערך ל – 0.2 גרם לקראט אחד. מרבית התכשיטים משובצים ביהלומים שמשקלם קטן מ – 1 קראט. לפיכך, אם ברצונכם להפתיע את אהובת ליבכם עם טבעת אירוסין מושקעת באמת, בחרו טבעת אירוסין המשובצת ביהלום במשקל רב.
בחירת טבעת אירוסין
סקרים מראים כי הגבר הישראלי הממוצע מקדיש שעתיים מלאות למלאכת הבחירה והקנייה של טבעת אירוסין לבחירת ליבו. אם ברצונכם לבחור את טבעת האירוסין המתאימה לבת זוגתכם כל שעליכם לעשות הוא לפעול בהתאם להוראות הבאות:
תחילה, נמליץ לשריין את החברה הטובה של הכלה המיועדת, למען קבלת אשרור סופי לטבעת הנבחרת, ולכן כדאי להיעזר בידע ובטעמן המעמיק של נשים ביהלומים.
שנית, אנו ממליצים לכם לערוך מחקר מקדים וללמוד אודות היהלום, סוגי חיתוך, צבעים, בהירות, קראט, וכן מחירים על מנת שביום הקנייה, תוכלו להיעזר בכל המידע שצברתם ובסקר השוק שערכתם בכדי למצוא טבעת אירוסין ייחודית ואיכותית במחיר הגיוני. 
שלישית, היום תוכלו לעיין בקטלוג טבעות אירוסין באינטרנט ולקבל רעיונות לגבי העצוב המועדף עליכם ובהתאם לכך לחפש טבעת אירוסין מתאימה. כמו כן, תוכלו לוותר על כיתות הרגליים ולרכוש טבעת אירוסין בשיבוץ יהלום במגוון אתרי אינטרנט.
רביעית, אנו ממליצים לכם לבחון את קופסת התכשיטים של בחירת ליבכם ולנסות ולקבל מושג קלוש על טעמה בתכשיטים: האם היא אוהבת תכשיטי זהב או תכשיטי כסף?, זהב לבן או זהב אדום? כל אלו יסייעו לכם בעת קניית טבעת אירוסין המיוחלת.

חמישית, זכרו תמיד שכל בחירה שתעשו תהיה אחרי הכול הבחירה הנכונה ביותר. הרי אחרי הכול מדובר באהבה.
לסיכומו של עניין, יש להשקיע זמן ומחשבה למען קניה מוצלחת של טבעת אירוסין.

פורטל - יהלומים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב