דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה אומרות עינייך 

מאת    [ 01/03/2010 ]

מילים במאמר: 1239   [ נצפה 3870 פעמים ]

מה אומרות עינייך

 

 

כיצד ניתן לאבחן את אופיו של האדם ולהחליט על צורת התקשורת עמו לפי הרפואה הסינית?

 

 

אחת הדרכים לאבחן את אופיים ומצב בריאותם  של אנשים הנה דרך קריאת  הפנים, בשפה העברית המילה "פנים" פירושה גם הפנים (בתוך), ורבים של "פן". בכל מעגל (במשפחה, בעבודה, בקרב חברים, בזוגיות) אנו מביאים עמנו פן אחר של אישיותנו.

 

ברפואה הסינית יש שלוש צורות עיקריות לקשר שבין הגוף בכלל, והפנים במיוחד, לבין נטיות אופי והתנהגות. יש לזכור שאלה הן נטיות ואנשים שונים מבטאים אותן בדרגות שונות.

בהסתכלות חזיתית ניתן להבחן בין 3 מבני פנים בסיסיים :

מרובע – תכונותיו הדומיננטיות של המרובע : כוח רצון חזק, נטייה להחזיק בדעותיו בעקשנות, נטייה לפעלתנות.מסמל אדם המתנהל בתבניות, לא אוהב שינויים והפתעות, חסר גמישות וזרימה.

משולש – תכנותיו הדומיננטיות של המשולש : דומיננטיות למחשבה, אידיאליים ורעיונות הם מהות מוחשית לגביו, מחפש וחדור מטרה,מאוד ענייני, משימתי, דמיון מפותח.

מעוגל -  תכנותיו הדומיננטיות של המעוגל : הטיפוס ה"מסתדר",מסמל אדם הנמצא בזרימה, גמישות, יכולת ראייה של השלם. המעדיף נוחיות והנאה, מתקשר טוב עם סביבתו, חוש מידה המשולב, בדרך כלל, בכושר הערכה מפותח.

 

 לעתים ישנו יותר מאלמנט אחד בצורת הפנים, למשל פנים מרובעות (אדמה) עם נטייה להתעגל בצדדים (מים), צורה המתאימה לאנשים חומרניים שחושבים קדימה, מעשיים, כאלה היודעים למצוא את האנשים הנכונים לעזור להם ויודעים לייצר כסף.  צורה של פנים משתנה לאורך החיים מסיבות של גיל (בכל 7 שנים ניתן לראות שינוי משמעותי), טראומות, מצבי סטרס, משברים (רואים זאת באופן בולט בגיל אמצע החיים). עם זאת, תוכלו תמיד לשנות את צורת החשיבה וההתנהגות שלכם ואת גישתכם לחיים, ובכך גם להשפיע על סגנון התקשורת שלכם עם הסביבה.  

 

 

את הפנים מחלקים לשלושה חלקים קו המצח עד הגבות – מסמל את הרוח והאינטלקט. מהגבות עד קו תחתון של השפה התחתונה- מסמל את הנפש, הצד הרגשי. מהקו התחתון של השפה התחתונה עד קצה הסנטר – מסמל ארציות, "תכלס".

 

 

עמידות גופנית מאופיינית בעובי השערה הבודדת. שיער דק מעיד על רגישות גדולה יותר לסביבה הרגשית והפיזית של האדם. רגשותיו נפגעים בקלות והוא רגיש מאוד לרעשים חזקים ולריחות לא נעימים. הוא נהנה מאיכות חיים גבוהה ובילויים בחיק הטבע לא מושכים אותו במיוחד. במקומם, הוא יעדיף לבלות בבית מלון. אנשים עם שיער עבה, מעדיפים פעילויות חוץ, נהנים ממוסיקה בקול רם, ממגע בחומרים ממרקם גס יותר, ויש להם קול חזק. בעלי שיער גס רואים את בעלי השיער הדק כטיפוסים רגישים מידיי.

 

החיוניות של הגוף תתבטא בשיער, לשיער יש השפעה אתרית גדולה, השיער קשור לכליות. אלמנט של התחדשות. צבע השיער משפיע על ההילה של הגוף. כוחו של השיער, בהשפעה על הנפש. לשיער יש את היכולת לשנות את צורת הפנים. לעיתים, שיער אסוף יגרום לפנים להראות זוויתיים, עקשניים. ברגע שנפזר את השיער, נראה כי הפנים מתרככים ומתעגלים.

 

סובלנות המרחק בין העיניים מעיד על רמת הסובלנות של האדם. אנשים שעיניהם קרובות נוטים להיות ממוקדים מאוד במה שהם עושים, ניתן לעצבנם בקלות , על ידי הפרעות, עבודה רשלנית, או איחור בהגעה לפגישה. לעומתם, אנשים שעיניהם מרוחקות זו מזו הנם סובלניים במיוחד ונוטים לראות דברים בפרספקטיבה רחבה. גישתם לחיים פתוחה וגמישה יותר. הם נהנים לראות את התמונה הכוללת. נוטים לקחת על עצמם יותר מדיי מטלות ואחריות בו זמנית. מיקוד, היא נקודת תורפה ואתגר עבורם.

 

סגנונות חשיבה כאשר אתה מסתכל על הראש בפרופיל שים לב אם המצח נוטה מאוד לאחור, או אם הוא מאונך מאוד.אם המצח נוטה לאחור, משופע – מדובר באדם בעל כושר חשיבה ותגובה מהירים, שלרוב חושב, מחליט ומגיב מהר ( ולא בהכרח מחשבה או החלטה נכונה). זהו אדם המצטיין במצבי חירום או כאשר נדרשת תגובה מהירה.

המצח המאונך, ישר, מאפיין אנשים הלומדים שלב אחר שלב ואינם אוהבים שדוחקים בהם לקבל החלטות. הם אוהבים "לדוש ולהפוך" בדבר בטרם יקבלו החלטות. אדם, שלרוב חושב לפני שמדבר. המצח העגול מאפיין אנשים בעלי יכולת חשיבה הוליסטיים.

 

 

 

הבעת רגשות ככל שהקשתית (החלק הצבעוני של העין) גדולה יותר מעיד הדבר על אדם המביע יותר את רגשותיו ותחושתו. אנשים הסובבים אותו עשויים להתייחס אליו כאל אדם רגשני . אדם כזה נוטה לקלוט בקלות את הצרכים הרגשיים של האחרים, דבר העלול לרוקן את מלאי האנרגיה שלו. לאנשים בעלי קשתית קטנה יש נטייה להתקשות בהבעת תחושותיהם ורגשותיהם.

 

שפתיים אדם בעל שפה עליונה בולטת יותר מהתחתונה, הנו בעל יכולת קבלה גבוהה. אדם בעל שפה תחתונה בולטת מאפיין אלמנט הנתינה לסובב אותם. כשהשפה העליונה עבה והתחתונה דקה, מרמז, על אדם בעל יכולת קבלה גדולה מהנתינה, ולהפך.

 

האף  מסמל את ההלך הנפשי של האדם. סקפטיות כאשר קצה האף נוטה למטה,  מעיד הדבר על נטייה לבקש אישוש וביסוס לכל פרט. אדם זה מגלה ספקנות כלפי רעיונות, אירועים ובני אדם, ואינו מקבלם כפי שהם. הוא נוטה להיצמד לעובדות מוכחות עד שישתכנע. חשוב לו לדעת הכול לפרטי פרטים. כדי להתקרב אליו חשוב להגיש את ההוכחה לצד הרעיון החדש, עוד בטרם יבקש אותה.  אף בעל בסיס רחב, מאפיין אנשים בעלי יכולת נתינה גבוהה, עם קושי לבטא אסרטיביות ולקחת עבור עצמם. אף סולד, מאפיין אנשים בעלי מראה מרוחק, מסתכלים מרחוק וממרחק. לעיתים יש נטייה לחשוב עליהם כמתנשאים, אך למעשה, התנהגות זו נובעת מביישנות.   

 

 

 

 

יגאל אדר M.A. בחינוך ומנהל,מנחה קבוצות- בשיאצו,טווינה,יוגה,טנטרה. "מקום חלומי בגליל" מצפה מנות 0502796868

יגאל אדר M.A.בחינוך ומנהל, מנחה קבוצות, מורה ומטפל בשיאצו טווינה ויוגה,סדנאות לזוגיות, מגשר. "מקום חלומי בגליל" מצפה מנות. yigala62@walla.com http://www.halomi.net 0502796868




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב