דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב ירוק 

מאת    [ 01/03/2010 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 4055 פעמים ]


ממש כמו המהפיכה שעובר העולם כולו בעשורים האחרונים, כך הולך ומשתנה גם תחום העיצוב. בעשורים האחרונים הבין המין האנושי שמשאבי הטבע הולכים ומידלדלים, והזיהום שנוצר בתהליכי הייצור והפסולת הופך את החיים על כדור-הארץ לראויים פחות ופחות. כיום מופנים משאבים רבים לתיקון ושינוי אורח החיים המודרני הבזבזני. המילה "ירוק" הפכה לטרנדית במיוחד בעשור האחרון, ולא רק ברמה התפיסתית, אלא גם ברמה הכלכלית. תחום העיצוב אינו מפגר מאחור, ולעיתים אפילו מוביל את השינוי. עיצוב ירוק צועד באותה דרך סביבתית ובוחן היטב את החומרים שאותם הוא מנצל ואת ההשלכות הסביבתיות של המוצרים. רגע לפני שאתם רוכשים ריהוט משרדי, כדאי שתכירו את הצדדים הירוקים של עולם העיצוב. מי יודע, אולי תחליטו גם אתם לקחת חלק במהפיכה.

גם פונקציונלי וגם חסכוני במשאבים
תחום העיצוב עשה כברת דרך עצומה מאז שנולד כמקצוע עצמאי בשלהי המהפיכה התעשייתית. במהלך המאה העשרים כבר התגבשו ענפי עיצוב שונים (עיצוב בגדים, עיצוב מוצרי צריכה, עיצוב פנים, עיצוב רהיטים, עיצוב רכבים ועוד). ובעשורים האחרונים נוספה למקצוע תפיסה סביבתית. עיצוב ירוק הוא מושג הכלול בתוך המונח עיצוב מקיים (באנגלית זה נשמע מעט יותר טוב – Sustainable Design). עיצוב ירוק (ולמעשה גם עיצוב מקיים) מתייחס בראש ובראשונה למוצרים שמצמצים את הפגיעה באיכות הסביבה. העיצוב מתייחס גם לתפקיד הפונקציונלי (על כסא משרדי צריך לשבת, על שולחן עבודה צריך לעבוד) אך העיצוב הירוק מתייחס גם לסביבה שבה מונח הרהיט וגם לחומרים הטבעיים שמהם הוא נוצר. עיצוב ירוק מנסה לשמור על הקיים, לצמצם את נזקי הזיהום ולהפחית את בזבוז המשאבים – חומרי גלם ואנרגיה.

מרכיבי העיצוב הסביבתי:
•    חומרי הייצור.
עיצוב ירוק לוקח בחשבון קפדני את החומרים שמהם עשוי כל כסא מנהלים או שולחן משרדי. הדגש אינו רק על היופי והחדשנות, אלא גם על ניצול מינימלי של חומרים ולעיתים אפילו מיחזור של חומרי גלם.
•    אופן הייצור.
מעצבים ירוקים לוקחים בחשבון לא רק את חומרי הגלם שעימם הם יוצרים, אלא גם את אופן ייצור הריהוט. מעצב היוצר בעבורכם שולחן לחדר ישיבות (עם מודעות סביבתית), יכניס למשוואת היצירתיות גם את סוגי האנרגיה ואת כמויות האנרגיה הדרושות לייצור השולחו, ואת ההשלכות הסביבתיות שיהיו לייצור.
•    אורך חיים, והשפעה סביבתית בתום השימוש.
מאחר שכדור-הארץ הולך ומתמלא בפסולת, מעצב סביבתי לוקח בחשבון גם את אורך חיי המוצר לאחר שהוא מסיים את תהליך העיצוב. במחשבה זו מסתתרת לה עוד מהפכה עיצובית. אם פעם תהליך הייצור היה "מהעריסה אל הקבר", הרי שהיום תהליך עיצוב לוקח בחשבון מחזוריות של "מן העריסה אל העריסה". כך יוצא שכל המוצרים והחומרים המיוצרים על ידי התעשייה חייבים לאחר השלמת מחזור חייהם להזין מוצר חדש.

הצרכנים מצביעים בעד עיצוב ירוק
לאחר מספר עשורים של מודעות הולכת וגוברת לבעיות איכות הסביבה, כיום כבר ישנה דרישה צרכנית אמיתית למוצרים החסים על הסביבה. לא בכדי מגמת המיחזור וה"עיצוב הירוק" אינן יורדות מסדר היום בכל תערוכות העיצוב בעולם. הצרכנים מצביעים עם הארנקים, ודורשים מהמעצבים והיצרנים לא רק להמציא משהו חדש, יפה ושימושי, אלא גם ריהוט שאפשר להשתמש בו במצפון שקט, מבלי שנשאל את עצמנו איך ייצרו את הריהוט, ממה הוא עשוי ובעיקר – מה יקרה אחרי שנזרוק אותו. היצרנים מצידם נענים לדרישות.
ראו למשל את דבריו של נשיא חברת ACTIU הספרדית (שמוצריה מופיעים בגאווה בקטלוג של פיטרו): "כיצרנים, התחייבותנו להציע פתרונות ומענה למשרדים עכשוויים עם מבט לעתיד, מגוון רחב של מוצרים ומערך לוגיסטי כלל עולמי. בשנים האחרונות, אנו חווים ומשתתפים בשינויים הטכנולוגיים המתרחשים בחיינו, אך עתה אנו חווים את השינוי הגדול, וב-ACTIU  עושים הכל בכדי להיות שותפים ליצירה זו". גם תחת המותג המפורסםHerman Miller  תמצאו כסאות מנהלים עם מחשבה ירוקה, ובהם את Mirra – פורץ דרך עיצובית וסביבתית.

המהפיכה, כאמור, כבר כאן. היצרנים, המעצבים והצרכנים מצביעים ירוק. בפעם הבאה שתרכשו ריהוט, נסו גם אתם לבחון את האופציות הירוקות יותר, וקחו חלק במהפיכה.

פיטרו הינה החברה המובילה לייבוא וייצור ריהוט משרדי ומוסדי, ומאפשרת לך להלביש כל חלל באופן אישי. לפיטרו מגוון רב של ריהוט משרדי ביניהם כסאות מנהלים וכסאות משרדיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב