דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא כל הדפדפנים נולדו שווים 

מאת    [ 28/02/2010 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 2301 פעמים ]

עיצוב אתר אינטרנט והבדלים בין דפדפנים

אולי לא הקדשתם לנושא זה מחשבה רבה, אך דפדפן האינטרנט, שהאתר שלכם נצפה בו, יכול להשפיע מאוד על עיצוב אתר האינטרנט, ואיך שהוא יוצג לגולש. הבדלים אלו יכולים אפילו להרוס לחלוטין את מבנה האתר, וכמובן את החוויה של הגולש באתר. במאמר זה נסקור את החשיבות של עיצוב אתר שמתאים לכל הדפדפנים. אי התאמה יכולה להיות מכשול וגורם לאובדן לקוחות.

כיום ישנם שני דפדפני אינטרנט עיקריים בשימוש:


    • Internet Explorer של חברת מייקרוסופט הוא ללא ספק המוביל בשוק, כי רובנו משתמשים במערכת ההפעלה "חלונות". עיצוב אתרי אינטרנט מותאם קודם כל אליו.
    • Firefox של חברת מוזילה. זהו דפדפן מבוסס קוד פתוח, שיותר נפוץ בקרב משתמשים טכניים ומקצועיים, אך הוא צובר תאוצה רבה במהירות.

מטרת המאמר אינה לשכנע אתכם לעבור להשתמש בפיירפוקס. אכן יש לו יתרונות רבים. אך אין זה המקום לסקור אותם. בכל מקרה, אקספלורר של מייקרוסופט יישאר המוביל ומרבית העולם משתמשת בו. נדון בהבדלים ביניהם מבחינת ההשפעה על עיצוב האתר והצגתו לגולש.

הבדלים בתצוגה של רקעים שונים

לעיתים נבחר להשתמש כחלק של עיצוב אתר ברקעים שקופים ושאר שיטות עיצוב. חשוב לזכור שכל דפדפן יכול להציג רקעים אלו בצורה שונה. במקרים רבים שימוש בתמונה שקופה חלקית או רקע מסוים יראה מצוין בדפדפן אחד, אך יוצג כקופסא אפורה בדפדפן אחר. זה כמובן פוגע מהותית בכל עיצוב אתר האינטרנט ונראה לא מקצועי.

עיצוב אתר אינטרנט מבחינת הצגת התוכן

פעמים רבות עיצוב אתרים יכלול בתוכו הצגה של הטקסט או תוכן האתר בצורה מסוימת – מיושר לצד אחד או בטבלאות. אם לא בונים עיצוב אתר נכון מבחינת התכנות, בדפדפן אחד הכל יוצג כמו שרציתם, אבל בשני, הטקסט יגלוש ויוצג בצורה חסרת סדר, מה שכמובן יגרום לאתר להראות מאוד לא מקצועי וירחיק לקוחות. עיצוב האתר חייב להתאים את התוכן שלו לכל הדפדפנים, כדי שבכל מצב יהיה ניתן לקרוא בקלות.

מה לגבי דפדפנים אחרים

ניתן לשאול מה לגבי עיצוב אתר אינטרנט והתאמתו לדפדפנים אחרים. ישנם עוד סוגים כמו "ספארי" של אפל, "אופרה" ועוד סוגים נדירים יותר. בפועל מרבית הסוגים, מלבד אקספלורר, מתאימים את עצמם לפיירפוקס, כך שכל עיצוב לאתר שיתאים לזה, יהיה עיצוב לאתר שיתאים גם לאלו. מלבד שני דפדפנים אלו השאר הם זניחים, ואחוז קטן מאוד משתמש בהם. כאמור, עיצוב אתר עפ"י כללים מוגדרים יתאים גם להם.

אז מה זה אומר בפועל?

התאמת עיצוב האתר אינטרנט מבוצעת עפ"י נהלים ותקנים מוגדרים שמקובלים בכל העולם. עבודה מסודרת תמנע טעויות, כך שתמיד עיצוב אתרי האינטרנט שלכם יהיה זהה ויוצג נכון. חשוב שחברת עיצוב אתר האינטרנט שלכם תבצע בדיקות התאמה לכל גרסאות הדפדפנים.

צרו איתנו קשר לביצוע עיצוב אתר מותאם או בדיקת עיצוב אתר קיים לזיהוי פגמים. זהו תהליך חשוב ובלתי נפרד מכל עיצוב אתר שרוצים בהצלחתו.

חברת LoadStyle מתמחה ב - עיצוב אתרים באינטרנט. לפרטים אנו צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר אלקטרוני הזו: info@livecity.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב