דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פורים וספר הזוהר 

מאת    [ 28/02/2010 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 2212 פעמים ]

חג פורים מתקרב וכמה ימים לפניו הולך להתרחש אירוע מיוחד בארץ - "כנס זוהר לעם". האם זה מקרי? האידיליה הזאת בחג פורים, הזכירה לי תמיד את חלום הילדות שלי שכל העולם יהיה מושלם

אני זוכרת שהתחפשתי לשלכת. הייתה שנה שהתחפשתי למראה. הרגשתי שאני יכולה להיות בחג הזה מי שאני רוצה. להתנהג איך שבא לי, בלי שזה יהיה מוזר.גם חברים שלי הרגישו כך. הרחובות היו מלאים בילדים שלבושים בשלל צבעים ובשירים בכל פינה. כמה שמחה וקסם היו בימים האלה של פורים. החג הכי צבעוני ושמח שיש.

האידיליה הזאת בפורים, הזכירה לי תמיד את חלום הילדות שלי שכל העולם יהיה מושלם. שכולם יחיו יחד, כמו בקרנבל או מסיבה אחת גדולה, בהרמוניה אחד עם השני. אולי בגלל זה כולנו מאוד אוהבים את החג הזה. הוא נתן לי הרגשה טובה. טעימה מאיזה מין מצב מושלם.

ככל שגדלתי, גיליתי שחלום זה חלום ומציאות זה מציאות. יש מלחמות. יש הרג. אנשים גונבים ומשקרים זה לזה על ימין ועל שמאל. ישנה מכת אבטלה, פשע מתגולל ברחובות, תאונות דרכים. בקיצור - החיים זה לא פורים ולא קרנבל. אבל עדיין בפנים, למרות המראות הקשים שראיתי, נשארו פיסות מאותו חלום. מאותו מצב מושלם שאליו תמיד רציתי שנגיע. רק לא ידעתי איך.

למה לא כל יום פורים?
יצא לכם לחשוב שאם תעזרו לנזקקים העולם ישתנה? ובכן אני ניסיתי. היה אפילו פורים אחד שבו התחפשתי והלכתי לשמח ילדים בבית חולים, יחד עם עוד כמה חיילים. ומשום מה לא הרגשתי שבכך משהו בעולם משתנה.
משהו דחף בי להמשיך לחפש יותר לעומק. ביקשתי לדעת את הסיבה, למה העולם נראה כך. רציתי לשנות את זה. רציתי שלכולנו יהיה טוב. הכי טוב שיש.

בשיא החיפוש, לאחר הייאוש שלי מהפתרונות השונים, הגעתי לחוכמת הקבלה. בחוכמת הקבלה גיליתי שהעולם לא מושלם עכשיו כי בבני האדם שולט האגו. והוא זה שמפריד בינינו וגורם לנו ליהנות על חשבון האחר, גם אם זה במחיר של פגיעה בשני.

ויותר מזה. גיליתי שאפילו לי יש אגו. שאני, בהתנהלות שלי, בסה"כ חושבת על עצמי ועל טובתי האישית. וכל ההתנדבויות שלי הם בעצם כדי שאני קודם כל ארגיש טוב, כי אני לא מסוגלת לשאת סבל של האחרים ואולי חוששת שיום אחד אסבול כמוהם. וגם אני לא פעם "חוגגת" על חשבון אחרים. הגילוי המכאיב הזה מחק את התמימות שלי סופית. הבנתי שלא רק העולם זקוק לתיקון, אלא גם אני.

חג פורים ותיקונים
בתהליך לימוד חוכמת הקבלה, התפלאתי לשמוע שהחגים מסמלים תחנות במסענו אל עבר השלמות והאושר. חג פורים - מסמל את התחנה האחרונה במסע, השלב האחרון בתהליך התיקון. כיצד זה בא לידי ביטוי?
אותו האגו שגיליתי אצלי ועליו סיפרתי לכם לפני, עובר בהדרגה תיקון מיחס של שנאה לאהבה, מדאגה לעצמי בלבד לדאגה ומחשבה על אחרים. כל זאת על ידי לימוד חוכמת הקבלה - השיטה לתיקון האגו. וכשתהליך הזה מסתיים יש מצב של "גמר תיקון" או "פורים".

מאוד שמחתי לשמוע שהמצב הזה, של אהבה אינסופית כלפי הזולת, מלווה בתחושת שמחה ואושר בלתי נגמרים. לכן דווקא פורים היה עבורי החג הכי צבעוני ושמח שיש.

מתכנסים להרגיש את פורים
עוד גיליתי ש"ספר הזוהר", שנפתח בימינו ללימוד, נועד להביא אותי ואת כולנו לאותו מצב מתוקן ומלא אושר - לפורים. ובעיני זה לא מקרי שכמה ימים לפני חג הפורים הולך להתרחש אירוע מיוחד, "כנס זוהר לעם".


במעמד הזה, אני הולכת לפגוש אנשים כמוני. אנשים עם אותו חלום. שמרגישים שיש מקום לתיקון. שעוד לא אבדה התקווה ויכול להיות אדם מתוקן בעולם מתוקן. באירוע הזה, לי ולכל אחד, תהיה הזדמנות להרגיש את אותה תחושת השלמות עליה מספרים המקובלים. נוכל להרגיש יחד, דרך לימוד הזוהר והמפגש המשותף לאותה מטרה נעלה, שמחה ואושר, אותו מסמל חג הפורים.

אז שיהיה פורים שמח. לי, לכם, ולעולם כולו.


ג'וליה גמבורג - מרפאה בעיסוק. תלמידה ב"קמפוס קבלה" של "קבלה לעם".
קבלה לעם אתר התוכן הגדול והמקיף ביותר בנושא קבלה: שיעורי קבלה און-ליין, למתחילים ולמתקדמים, סרטים, תוכניות וקליפים מערוץ הקבלה"מתחברים לטוב" 66 ב-YES וב-HOT



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב