דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול באימפוטנציה באמצעות ביו-פידבק 

מאת    [ 05/09/2005 ]

מילים במאמר: 325   [ נצפה 8152 פעמים ]

האימפוטנציה נחשבת כאחת מאותן תופעות או ליקויים מיניים הגורמים לעיתים קרובות להפרעה ושיבוש ההנאה המינית. מצב זה לנשים אוהבות,מבינות ומתחשבות מהווה גורם שניתן להשלים איתו מאחר והן מסוגלות להנות משלב ההתעלסות וה:"ביחד" . אולם לטווח ארוך מצב כזה במידה ולא יטופל כראוי יכול לגרום לסדקים ביחסים שיגרמו בסופו של דבר לקריסת הזוגיות.

עלינו לזכור כי חלק מהליקויים המיניים נגרמים כתוצאה מבעיות רפואיות כגון:חוסר איזון הורמונלי, הפרעות בזרימת הדם לפין, או כתופעת לוואי לתרופה מסויימת אותה לוקח הגבר, סכרת או דלקות בשופכה. תיתכן גם סיבה נוירולוגית כמו הטרשת הנפוצה.

בניגוד לתהליכים פיזיולוגיים בלתי רצוניים המתרחשים בגופנו כגון: הנשימה, קצב פעימות הלב ולחץ הדם, תהליך שפיכת הזרע כמו מתן שתן נתון בדרך כלל לשיטה רצונית.
העקרון המנחה לטיפול באימפוטנציה שהוכח כי אינה נובעת מבעייה רפואית, הוא חוסר מודעות ורגישות מספקת לתחושות הפין. כל אדם זקוק למשוב כלשהוא על מנת לאשש את ערכו כך הוא הדבר כשמדובר בצורך בקבלת היזון חוזר על מנת לאפשר שליטה על כל אחד מהתיפקודים הפיזיולוגיים הרצוניים.

הטיפול בשיטת הביו-פידבק אינו טיפול פולשני, אין בו שימוש בתרופות הוא מיצג סוג של רפואה אקטיבית כלומר המטופל רוכש תוך זמן קצר ידע,כלים ומיומנויות לצורך פיתוח רגישות מודעות ושליטה רצונית על תיפקודים שונים בגופו. בטיפול בשיטת הביו-פידבק משולב בשימוש במיכשור אלקטרוני ממוחשב המאפשר קבלת משוב מידי אמין, מובן ומדויק על אותם תהליכים פסיכופיזיולוגיים המתרחשים בגוף שקודם לכן לא היו מוכרים .

בשלבי הטיפול הראשוניים ממוקד הטיפול בגבר הלומד לתרגל את הטכניקות שלמד בעצמו כשהוא משוחרר ולא נתון לביקורת כל שהיא ומבלי ל"דאוג" למתרחש אצל בת זוגו. כמו כן לומד הגבר כיצד גופו מגיב לגירויים שונים וגם למקד את תשומת ליבו ולהתרכז בריגוש המיני שלו.
מהר מאד משתלבת גם בת הזוג על מנת להכיר את התהליך הטיפולי , את המטפל ולהיות לשותפה מלאה בתהליך הטיפולי כתומכת, מעודדת עובדה טיפולית זו גורמת לפתיחות וכנות המהוות את אבני היסוד לכל קשר זוגי בריא מהנה ומספק.

חשוב לזכור כי האימפוטנציה אינה "סוף העולם" וניתן בהחלט להתמודד איתה ולשפר בצורה משמעותית את יכולת התפקוד המיני של הגבר ובזאת לגרום לשיפור הקשר האינטימי וחיזוק הזוגיות.
ד"ר יגאל גליקסמן הנו פסיכותרפיסט, מטפל באמנות, מטפל זוגי ומשפחתי מטפל בשיטת הביופדבק.
http://www.gliksman.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב