האם ימליצו על העסק שלי?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האם ימליצו על העסק שלי? 

מאת    [ 27/02/2010 ]
מילים במאמר: 501   [ נצפה 1484 פעמים ]

 
 

משאת נפשו של כל בעל עסק הינה לקוחות חדשים המגיעים בעקבות המלצות של לקוחות ותיקים. מבחנו של עסק ותיק הינו היקף הלקוחות המגיעים "מפה לאוזן". ריכזתי עבור קוראי, בעלי העסקים הקטנים - הקיימים והחדשים כמה תובנות וטיפים בנושא המלצות לקוחות כמנוף עסקי:

 

  1. בחנו את עצמכם: אם אתם בעלים של עסק קיים ולפחות 50% מהלקוחות החדשים שלכם מגיעים "מפה לאוזן" בעקבות המלצה של לקוחות ותיקים, השגתם שיעור ראוי של פה לאוזן.  
  2. ניתן להגדיל את שיעור ההמלצות של לקוחות ותיקים באמצעות פעילות שימור לקוחות שיטתית ומקצועית. פעילות השימור מבססת את שביעות רצונם של לקוחות העסק הקיימים, מעודדת אותם לרכוש יותר וכן להמליץ לאחרים. (בכתבות קודמות שלי הצגתי דרכים ושיטות מגוונות לשימור לקוחות. אשמח לשלוח לינק)
  3. תהליך "פה לאוזן" הינו תהליך עליו אין לנו בדרך כלל שליטה ישירה ולכן חשוב להוסיף יוזמות ופעולות משלימות.
  4. אספו בשיטתיות מכתבי המלצות של לקוחות. מכתבי ההמלצות הם הקרובים ביותר ל"פה לאוזן" וחשוב לעשות בהם שימוש מקצועי וחכם.
  5. שיטה נוספת ומשלימה לאיסוף משוב והמלצות מלקוחות הינה דפי משוב. הכינו דפי משוב בהם שאלות סגורות כשהלקוח מתבקש לתת ציון לממדים שונים של השירות או המוצר. בדף המשוב הקצו מספר שורות להתבטאות חופשית של הלקוח. זו ההזדמנות לאסוף מחמאות והמלצות ולעשות בהן שימוש מועיל. 
  6. הציגו מכתבי המלצות באתר העסק שלכם. ממליצה להציג הן בפרק ספציפי וכן לשלב בדף הבית. בדף הבית יש להציג משפטי מפתח מתוך מכתבי ההמלצות ולאפשר להקליק, להיכנס ולצפות במכתב המלא.
  7. ככל שההמלצה יותר קונקרטית יש לה יותר כוח שכנוע. הדגישו את המשפטים הספציפיים ולא הכלליים. לדוגמא: " אני מאוד מרוצה" הינו משפט לא משכנע בהשוואה למשפט :"אני מרוצה מהיוזמה, המקצועיות והאכפתיות של...ולכן ממליצה עליו לכל חברי". 
  8. שלבו המלצות לקוחות גם באמצעי פרסום נוספים כמו עלונים, פליירים או מודעות. כדי להבטיח את אמינות המסר, חשוב להוסיף ליד כל מכתב או ציטוט שם פרטי ותאריך. אומנם הצגת שמו המלא של הלקוח המרוצה מעניקה יתר אמינות למסר, אך חשיפת פרטי הלקוח עלולה להיות רגישה ולכן ממליצה להימנע ממנה.
  9. לבעלי עסקים חדשים ממליצה לשלב המלצות מקצועיות ואישיות שנתנו לפני הקמת העסק. בנוסף תוכלו להציג כבר בהתחלה שאלוני משוב ולעודד את הלקוחות להשיב עליהם. השאלונים יהוו הזדמנות ללקוחות להתבטא ולהחמיא לכם.  השתמשו בחומר למינוף העסק ולגיוס לקוחות חדשים.

 

חנה שמשי, יועצת ומלווה עסקים קטנים. במהלך 8 השנים האחרונות מסייעת ומלווה הקמה של מאות עסקים חדשים וצמיחה והצלחה של עסקים קיימים. לחנה BA בכלכלה וMBA  במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מילאה בעבר תפקידים בכירים / סמנכ"ל בחברות ישראליות ובינלאומיות מובילות.  http://www.patentmarketing.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב