דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יוגה לי ולך - יוגה לילדים ולגדולים 

מאת    [ 26/02/2010 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 2370 פעמים ]

יוגה לי ולך ולגיל הרך

מאת רות אהרוני

Master of Yoga

בעולם הטכנולוגי שלנו, עולם שבו הסיסמה השגורה היא "תן לאצבעות ללכת במקומך", שבו אתה יכול לחיות חיים (וירטואליים) שלמים מכיסא המחשב או מכורסת הטלוויזיה, עולם שבו ההישגיות והתחרותיות הן מילות מפתח, חשוב להציג כבר בגיל צעיר את שיטת היוגה הן כדרך לפיתוח כשרים פיזיים ומנטליים והן כדרך להשגת רגיעה ולשיפור איכות החיים.  

השפעתה המיטיבה של שיטת היוגה על הבריאות הגופנית והנפשית של האדם מוכחת על-ידי מחקרים מדעיים. מה שהיה מובן מאליו ליוגים לפני אלפי שנים, הולך ומתגלה על-ידי המדע בתקופתנו, ומה שנחשב בעבר כמיסטי ומטאפיזי, מתחיל להיחשב כמדעי הודות לטכנולוגיה ההולכת ומתפתחת.

הפעילות היוגית אינה תחרותית והיא מלמדת להגיע להישגים משמעותיים, גם מחוץ לשיעור היוגה, בצורה מתונה ומאוזנת, לא על חשבון אחרים, וכמובן גם לא על חשבון האדם עצמו, שעלול לשחוק בהדרגה את מלאי כוחותיו ולדלדל את משאבי האנרגיה שלו עקב אי-ידיעה מתי וכיצד להרפות.

גם הרעיון של הסתפקות במועט, מושג יסוד בתורת היוגה, יש לו משמעות יתרה בעולם הצרכני הבזבזני של ימינו. כי מה צריך כדי לתרגל יוגה? המתרגל מביא לתרגול את עצמו ואת גופו, עם תוספת קטנה של רצון טוב והתמדה. כל השאר מושג על-ידי תרגול מתון, שבו שומרים על נשימה נכונה, על איזון בין מתח והרפיה, על ריכוז ומודעות.

כאשר אתם מצרפים ילדים לתרגול, עליכם לזכור שעבור ילדים קטנים תרגילי היוגה הם משחק, והגישה אליהם צריכה להיות גמישה ויצירתית. ביוגה יש מגוון רחב מאד של תרגילים, או בלשון היוגה – תנוחות או אסאנות. התנוחות נקראות בשמות של חיות, כגון: קוברה, כלב, חתול, ארנב, או בשמות של עצמים שונים, כגון: מגלשה, גלגל, גשר. ילדים נהנים לשחק בכאילו, ונהנים לעשות את התרגילים שנקראים בשמות מחיי היומיום שלהם.

בספרי יוגה לי ולך ולגיל הרך תוכלו למצוא תרגילי יוגה רבים. התרגילים מלווים בתמונות של ילדים שמבצעים את התרגילים. ליד כל תמונה יש שיר קצר בחרוזים שמתאים לתרגיל. ההורים עצמם מוזמנים לקרוא את הטקסט שמסביר איך בדיוק מבצעים את התרגילים, וגם מהי התועלת הגופנית והמנטלית של כל תרגיל. תרגול משותף של הורים וילדים בונה ומחזק מאד את הקשר המשפחתי, ותוכלו להפוך את היוגה לחלק אינטגרלי מחיי היומיום.

רות אהרוני, Master Coach Israel, Master of Yoga, 

מאמנת אישית ועסקית, אסטרולוגית בעלת מוניטין בינלאומי, מטפלת הוליסטית בעזרת אסטרו-טארוט,NLP-נל"פ, תרפיית קו הזמן, שחזור גלגולים, ריברסינג, אסטרו-קואצ'ינג, מנחה סדנאות ומחברת ספרים למודעות עצמית וצמיחה רוחנית וספרי גוף-נפש לילדים. ­לאתר הבית

 

רות אהרוני, מאמנת אישית ועסקית, מטפלת בעזרת NLP, ריברסינג, שחזור גלגולים, אסטרו-קואצ'ינג. אסטרולוגית בעלת מוניטין בינלאומי. מנחה סדנאות ומחברת ספרים למודעות עצמית וצמיחה רוחנית. אפשרות למסלול ייעוץ ואימון טלפוני. 08-9340269 http://www.astro-coaching.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב