דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שנת 2012, יש סיבות לשמוח 

מאת    [ 25/02/2010 ]

מילים במאמר: 896   [ נצפה 2582 פעמים ]

לא מפתיע אם כן, ששנת 2012 מסמלת,  בקרב אנשים מסויימים, תאריך שבו אמור להיות סוף מסויים. התנ"ך מציין בנבואות קודרות את מלחמת "גוג ומגוג" שלאחריה יהיה הרס רב. קיימות נבואות שונות ואחרות, כמו אלה של נוסטרדמוס, חוזה עתידות עם נבואות רבות שהתגשמו, שקבע את "סוף העולם" בסביבות התקופה הזו. ידוע גם שקיים לוח שנה גדול של שבט המאיה שמדבר על סיום תקופה בזמן הזה.

איני עוסק בדרך כלל בנבואות מסיבה פשוטה שאני סבור שאנו קובעים את מהלך חיינו בכל רגע מחדש. העתיד שלנו "מתעדכן" בכל רגע, וזאת לאור מעשים שאנו עושים או לא עושים, לפי מידת האהבה שיש לנו כלפי עצמנו וכלפי חזוננו, לפי מידת השימוש שלנו ביצירתיות שלנו (שתשפיע על יכולותינו לבחור בחירות כאלה או אחרות, שתשפענה על העתיד) ולפי גורמים נוספים.

נושא שנת 2012, שגם הביא ליצירת סרטים העוסקים ב"סוף העולם" ראוי להערכתי לדיון שעיקרו השאלה לאן פנינו, כתרבות, כבני אדם, כאנושות.

אם נסתכל סביב נוכל לראות דברים רבים שמטרידים מאד. כדור הארץ מתחמם הרבה בעקבות התנהגות בני האדם. קיימת אלימות רבה ושפיכות דמים בכל מיני צורות על פני כדור הארץ. במקומות רבים (כולל כמובן המזרח התיכון) יכולה להתרחש תבערה גדולה בכל רגע והמדינות עמוסות לעייפה בחמרי נפץ איומים שיכולים להשמיד כל דבר שחי כאן, למעט אולי הג´וקים. אנחנו יכולים לראות פחד רב, חשש של אנשים מאנשים, חשדנות וגזענות, פשעים ופושעים, וכל אלה כאילו לא דועכים ולא משתפרים. המקום בו אנו חיים (כולל שכנינו, כמובן) עדיין לא מצא דרך לסגל שפת דיבור סביבתית שעיקרה שלום והבנה. המתח גדול מההבנה והסכנה גדולה מהסיכוי, כך זה נראה, על פניו.

במילים אחרות, מי שמבקש לחוש פסימיות לגבי המשך הגזע האנושי, יכול לקבל לכך אסמכתאות רבות. אכן, יש סיבות רבות לדאגה. אכן, אנחנו נוהגים פעמים רבות שדרכים שיכולות ללא ספק להשמיד את כל הדבר הזה, שנקרא בני אדם. חוסר היכולת של מנהיגי העולם לייצר הרתעה וחיי דו קיום ללא קיומן של פצצות אטום מלמד על כך שפוטנציאל ההשמדה העצמית מצוי עדיין בהישג יד.

באותו הקשר, אפשר לברך על כל התופעות העוסקות באיכות הסביבה, ובימים אלה מתכנסת ועידה עולמית מיוחדת, לצורך סיוע לכדור הארץ להפוך למקום בריא יותר. הדבר שעדיין לא בא מספיק לידי ביטוי, ולטעמי קובע יותר את איכות הסביבה הוא בני האדם עצמם, הרגשות שלהם והכאבים שלהם, ופחות כמות הניילון שהם צורכים או מידת הצריכה שלהם בחמרים מסויימים.

כדור הארץ לא מוכרח ללכת לאיבוד ורבים מאיתנו אכן דואגים שהדבר לא יקרה. אנשים רבים יוצרים שינויי תודעה, עובדים על עצמם, מרפאים את עצמם ואת סביבתם, בעוד אחרים נמצאים במצבי התפתחות כאלה או אחרים. כדור הארץ יוכל ללכת לפוטנציאל הטוב שלו כל עוד יותר ויותר אנשים יבינו שאיכות הסביבה שלהם תלויה באופן שלא ניתן לתאר, באיכות הרגשות שלהם, ובדרך שלהם לטפל בזבל שנוצר בתוכם. העיסוק בדרכים למחזור פסולת ולניצול טוב יותר של אנרגיה אינו חשוב יותר מהעיסוק במחזור הרגשות השליליים שאנשים צוברים ושימוש מועיל באנרגיות התוקפניות הטבעיות שיש בהם. אנשים מתוסכלים ותוקפניים ששמים את איכות הסביבה בעדיפות גבוהה אך צוברים כעסים ואי הבנות פנימיות מבלי לעשות בהם - איכות סביבה פנימית, אינם תורמים כל כך לשלום עולמי ולחיים בריאים, משום שבסופו של דבר גם הם, יביאו לוחמנות וסוג של חוסר סובלנות, הנובעים מהדברים שאינם פתורים אצלם.

אני מייחל שיום אחד יתקיימו ועידות עולמיות לטיפול בפחדים ובכעסים של בני האדם. ככל שאנו פוחדים וכועסים יותר, כך אנו גם פוגעים בסביבה שלנו, בכל דרך אפשרית. אדם עם יותר אהבה עצמית יטפל בסביבתו באהבה ובהנאה, אך לא בכפייתיות ובחוסר מודעות. חוסר אהבה בין בני האדם מייצרת פצצות, מלחמות והרס, שמזיקים לסביבה לא פחות ואף יותר מכל גז שפוגע בשכבת האוזון. קל לנו יותר לחשוב שאם נייצר לנו "סביבה ירוקה" אזי גורלנו ישתפר. קל לנו להשליך את התפקיד למשהו חיצוני מאיתנו. עם הזמן אנו מגלים שזה לא כל כך אפקטיבי. איכות סביבה חיצונית אין לה ערך ללא איכות סביבה פנימית.

יש סיבות רבות לשמוח לקראת 2012. למרות קשיים ובעיות רבות, אנשים רבים צומחים. הנשיא האמריקאי החדש, שרבים ממהרים לגנותו, הוא איש עם בשורה חדשה ועם תקווה לשלום ולשינוי משמעותי. חומת ברלין נפלה ועמה המשטר הקומוניסטי. אצלנו במזרח התיכון אמנם נשפך ואולי גם יישפך דם רב, אך המילה שלום שגורה ונאמרת יותר ויותר, וזה יגיע, מוקדם או מאוחר יותר.

מעבר לאלה, הסיבה האמיתי לשמחה היא שככל שנשמח יותר וככל שנאהב את עצמנו יותר, אנחנו נעזור לעצמנו יותר להציל את כדור הארץ. אדם שמח ואדם שאוהב את עצמו ומבטא את היצירתיות שלו הוא נכס גדול לאיכות הסביבה. הוא יטפח את האדמה עליה הוא צועד וישתמש באנרגיה ירוקה מתוך אהבה לחיים ולמקום בו הוא נמצא. הוא יימנע ככל הניתן משימוש באלימות לסוגיה וינתב את האנרגיות הטבעיות שלו לצמיחה, להגשמה עצמית ולריפוי.

קיימים כוחות שליליים רבים על פני הפנטה שלנו, שעלולים לגרום להרס וחורבן, ולהגשמת תחזיות קודרות. קיימים כוחות חיוביים, חזקים ועדיפים מאלה, שמייצרים ריפוי ושינוי לטובה, וכך גם יוכל כדור הארץ לרפא את עצמו. אהבה עצמית תניע את הגלגל לכוון הנכון ויחד עמה ביטוי היצירתיות האישית המנתב את האנרגיה הרגשית למקום הנכון ופחות ליצירת הרס ומחלות.

ולכן אני אומר - מעוניין לשפר את עתידו של כדור הארץ ועתיד המרחב שבו יחיו צאצאיך? אם כן, טפל יותר בעצמך, עוד היום. חבק את עצמך פעם אחת נוספת, כבר עכשיו. הזכר לעצמך כמה אתה נפלא ובלע כמה כדורים דמיוניים של אהבה עצמית, לשיפור המצב הכללי. כשתאהב את האדם הניבט מולך במראה, בוודאי תעשה כמה דברים טובים גם לסביבתך הרגשית והפיזית כאחד. קודם כל ניקיון פנימי ורק אחר כך חיצוני.

הבה נפסיק להניח לנבואות כאלה או אחרות לקבוע לנו את עתידנו. העתיד נקבע בכל רגע מחדש, בכל גרם נוסף של אהבה וריפוי. אתה אני וכולנו יכולים להשפיע על העתיד ולדאוג שעיקר האנרגיות שנמצאות כאן יתבטאו באופן יצירתי, חיובי ומועיל לכולנו.

דר' פינקי פיינשטיין, פסיכיאטר מסוג אחר, אבי התורה הפסיכוקיראטיבית, מפתח ערכות הטיפול העצמי - סידרת 10%, מחבר הספרים "רגע לפני הפסיכיאטר", "איך לגדל ילדים יצירתיים ושמחים יותר", מנהל המרכז לציור אינטואיטיבי בתל אביב.לאתר המרכז לציור אינטואיטיבי לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב