דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר בין חג פורים והצלחה בחיים 

מאת    [ 25/02/2010 ]

מילים במאמר: 1513   [ נצפה 2607 פעמים ]

מה הקשר בין פורים והצלחה

 

בפורים יש תמיד סיבה למסיבה, זה אחד החגים הססגוניים והשמחים שיש לעם ישראל.

מטרתי במאמר זה להראות את החיבור שיש בין חג פורים להצלחה שלנו בכל תחומי החיים ובעסקים, אם בהגדלת המכירות בארגון או בשיפור היחסים והתקשורת בין צוות העובדים לבין עצמם או הלקוחות. וכן בבית. איך בעזרת חלק מהמוטיבים המרתקים בחג זה נוכל לפתור דילמות ולהתגבר על אתגרים עסקיים ואישיים.

נתחיל:

תחפושות - הדבר הראשון שנבחין בו בחג וכך נדע שהוא הגיע (אם במקרה שכחנו) הוא שלל התחפושות, במסיבת תחפושות נוכל להבחין כי התחפושות שגורפות הכי הרבה תשומת לב וקוצרות הצלחה הן התחפושות היצירתיות ביותר, הבלתי שגרתיות, אלו שלא ניתן לקנות בחנות, מידת ההשקעה בהן ניכרת וברור שזה לא במקרה נהיה כזה מוצלח, ברור שבעל התחפושת השקיע תשומת לב ומחשבה מעמיקה, אכפתיות והתייחסות גם לדברים הקטנים, זה לא משהו שפשוט נשלף מאיזה מדף, ולכן זה כה מקורי, ייחודי ומעניין, אין ספק שמי שייצר את התחפושת גם ניגש לעשייה בהתלהבות, במסירות ובשמחה, ועכשיו הוא נהנה מפירות השקעתו.

כך גם בחיים שלנו אם ניגש לכל משימה באותה התלהבות ובאותה קפדנות, באותה מסירות ואכפתיות, ניתן תשומת לב לכל הפרטים, גם לקטנים ויהיה לנו חשוב שזה יראה טוב נוכל גם אנחנו לגרוף תשואות, אם זה כשאני מתכוון להגיש פרויקט, מכרז, להציג מוצר, מצגת, מביא מתנה לעובד או לבן הזוג, אכפתיות לאיך ולא רק למה תיצור תוצאות חיוביות.

בהתמודדות אל מול דילמות ואתגרים בעסקים ובחיים נדרשת מידה מרובה של יצירתיות בשביל למצוא את הפתרון, אבל איל יוצרים יצירתיות - יש כאלו שמוכנים להישבע שיצירתיות זה דבר שנולדים איתו ושבמקרה הם שכחו להצטייד בה כשהם נולדו, ויש כאלו שבטוחים שהם יצירתיים בו בזמן שהם חוזרים שוב ושוב על אותו דפוס ומצפים שיום אחד התוצאה תהיה שונה. כך או כך זה לא יוצר תוצאות ובטח לא פותר דילמות בוערות או מצבים תוקעים,

אז מה כן - יש דרך פשוטה לפתח יצירתיות, למצוא פתרון גם לבעיה הסבוכה ביותר, או למצב שתקוע כבר זמן רב. דרך זו דורשת השקעה, אבל הגמול שווה הכול, זה ידוע שבכוחו של רעיון יצירתי טוב אחד לשנות את פני הדברים מהקצה אל הקצה.

אז מה הדרך? ראשית צריך להצטייד בפתיחות, שאלה שאני תמיד שואל כשאני מאמן אדם אחר היא, "האם אתה פתוח לאפשרות ?", כדי למצוא פתרון או דרך חדשה, צריך להיות פתוח לאפשרות שיש כזה, ולהאמין שכך.  אח"כ ברמה הפרקטית יש לשבת במקום שקט ונוח, לקחת דף חלק ועט, לרשום את השאלה הקשורה בנושא שתשובה עליה תכיל את הפתרון הנדרש או תצביע על הדרך החדשה שחיפשנו, שאלה כזו תמיד תתחיל באיך ולא בלמה, כשמחפשים פתרון יצירתי או דרך חדשה לעתיד, צריך להיזהר מאד משאלות למה כי אלו שאלות תוקעות מתייחסות לעבר ובדרך כלל אלו שאלות ללא פתרון רלוונטי ואם יש בכלל הוא בדרך כלל מצביע על אשמים פוטנציאלים ולא על הפתרון, על הש"ג ולא על מה שצריך לעשות אלו שאלות שמתאימות יותר לתחקיר על העבר ולא משהו שיצביע על העתיד.

תרגיל קטן לפיתוח היצירתיות: קבע זמן ביומן בו אתה יכול להיות בשקט עם עצמך, קח דף לבן נקי ועט, רשום למעלה שאלה לה אתה מחפש פתרון, זכור שהשאלה צריכה להתחיל באיך... כמו: איך אני יכול להכפיל את מחזור המכירות שלי בתוך שישה חודשים, איך אני מתגבר על התנגדות זו, איך אני יוצר קירבה מחדש עם הבן שלי, איך אני יכולה ליצר הכנסה מהתחביב שלי וכו'.... כל שאלה העולה על רוחך ופיתרון אליה יוביל אותך לצמיחה, שגשוג, שפע, שקט נפשי. בקיצור יכול לקדם אותך בחיים. עכשיו תחייב את עצמך למצוא עשרים פתרונות שונים, עשרים דרכים בהן זה יכול לפעול, זה לא קל אני כבר מודיע לך אבל זה מאד משתלם בסוף. לעיתים הפתרונות הפוכים זה מזה, זה לא משנה, בסוף תוכל תמיד לבחור מרשימה זו מה אתה מתכוון ליישם עכשיו.

אחד המוטיבים בחג הקשור בתחפושות הוא "ונהפוך הוא" היום אתה יכול לבחור להסתכל בכל דילמה מזווית חדשה, לפעמים הפוך מאיך שאתה רגיל, נעשה לעשות דברים בדיוק הפוך, תראה איך זה מרגיש. אחת הדרכים האפקטיביות לחסל מתח ומריבה בין אנשים זה תרגיל של היפוך תפקידים, נניח שאתה כועס על מישהו בגלל מה שהוא עשה לך, היום נסה להיכנס לנעליו, החלף איתו תפקיד, נסה לאות ולהסביר לעצמך את הסיטואציה דרך העיניים שלו לעיתים קרובות אתה תהיה נדהם ממה שתגלה.

משלוח מנות - אחת המצוות בפורים היא משלוח מנות איש לרעהו, הסיבה העיקרית היא להרבות שלום בין אדם לחברו, לא כל אחד יודע שעיקר המצווה ואחת המשימות המעניינות זה לשלוח מנות לא רק לחברים טובים שלי אלה ובעיקר לאלו שהיחסים שלי איתם קרירים או אפילו שיחסינו טעונים איתם ואנחנו כועסים עליהם או הם עלינו, כאשר עושים זאת ניתן לראות בבירור איך פתאום מפשיר הקרח.

בחיים הכול זה עניין של מערכות יחסים, יש קשר ישיר בין איכות מערכות היחסים שאדם מנהל לבין היכולת שלו לקצור הצלחה בכל תחום, לעיתים החיים מזמנים לנו אנשים שקשה לנו איתם, ויחסינו איתם קרירים או לא קיימים או יותר גרוע מתוחים. אל לנו לחכות שהצד השני יעשה את הצעד הראשון, אם אתה חכם תעשה אותו אתה, עשה עבורו משהו, תן לו עזרה גם אם הוא לא ביקש, שלח לו משהו, אין ספק שזו תהיה הפתעה גמורה עבורו, אח"כ תוכל לקטף את הפירות. ומערכות היחסים שלך יהיו טובות ומתגמלות. אם את או אתה כועסים על בני הזג שלכם, זה הזמן לפעול ולעשות משהו למענו או להביא לו מתנה אפילו מאד קטנה, לאות הערכה ואכפתיות, לא תאמינו מה שזה יכול לעשות.

 

מתנות לאביונים - צריך לזכור שכולנו ביחד בחג הזה, כשהמן הרשע רצה להשמיד את העם היהודי הוא לא התכוון לחוס על אף אחד, עני או עשיר, איש או אישה, ילד או מבוגר, הוא תכנן לחסל את כולם, לכן כולנו שייכים לאותו הנס, לכן צריך לדאוג שבחג הזה כולם יוכלו לשמוח, לכן אנו מצווים לדאוג לחלשים ולתמוך בהם כדי שיוכלו לעשות סעודת פורים, להתחפש ולרקוד משמחה. ובזמן שלנו טוב צריך לוודא שלא שכחנו אף אחד.

אם נרצה לקחת את המוטיב הזה להצלחה שלנו אנו צריכים לזכור כי דווקא האנשים הקטנים, המנקה, המזכירה, האדם הקטן, הם יכולים לעשות עבורנו את ההבדל, נוכל לקבל מהם מידע חשוב, הכוונה ועזרה. לכן צריך לפרגן להם, להתייחס בכבוד, למור שלום, לשאול בשלומם, לתת להם משהו קטן, לשמח אותם. התגמול היה תמיד גדול, הן ברמה הפיזית והן ברמה הערכית. נסו ותראו.

סעודת פורים - סעודת פורים היא כולה מצווה של הודיה לקב"ה על הנס ועל מה שיש, זאת סעודה של שמחה ושל קרבה, משפחות וחברים מתאחדים וסועדים יחד, מצווים ליהנות מבשר ויין טוב. לשיר לצחוק ולשמוח.

כן אחד הדברים החשובים זה לדעת להודות על מה שיש לי, כל השפע, החיים, המשפחה החברים, העבודה, הבריאות ומה לא. צריך לקחת פסק זמן ליהנות ממה שיש, לחגוג קצת, לבקר חברים, לצחוק ולשמוח.

קבע לך ביומן זמן לכיף, זה ימלא אותך באנרגיות חדשות, בכוח, באופטימיות, בשמחת חיים. כל מקורות העוצמה האלו יהיו זמינים עבורך כשתצטרך.

הקשר הנסתר ?  אחד הדברים המעניינים במגילת אסתר הוא ששם ה' אינו פופיע בכל המגילה אפילו פעם אחת, ויחד עם זאת כל אחד בר דעת יודע שהוא עשה הכול, את הנס וההצלה, כמו גם את כל מה שקדם לכך. אז שמו אינו ופיע אבל טביעת האצבע שלו ניכרת.

ניתן לראות בברור איך הכול היה מתוכנן מראש, איך הוקדמה תרופה למכה, בהתחלה לא היה ברור למה היתה צריכה דווקא אסתר להיקרע מעמה ומדודה מרדכי וללכת להיות המלכה, מדוע מרדכי היה צריך לשבת בדיוק היכן שישבו סריסי המלך שתכננו לרצוח את המלך ודברו ביניהם בתרסית שפה שהם לא ציפו שהוא יבין ולא לקחו בחשבון שכיוון שהוא היה מהסנהדרין אז הוא הכיר את כל הלשונות, וכך הציל את המלך ונרשם בספר הזכרונות, איך שאח"כ הוא נשכח ולא גמלו לו טובה על הצלת המלך עד לערב החשוב בו נדדה שנת המלך, ומה שקרה בעקבות זאת כולם יודעים.

בקיצור כלום לא קרה במקרה, לא אז בשושן הבירה ולא היום בחיים של כל אחד מאיתנו, לכן כדאי לראות את הטוב בכל אירוע, להאמין שהכול בסוף יהיה לטובתי. כח זה ואמונה זאת יעניקו לך כח להמשיך ולהתמיד, ללכת בדרך גם כשקשה. להבין שאין צרופי מקרים, ושכל דבר קורה לך בשביל שתלמד ממנו משהו, תאמין שהכול קורה לטובה, תן בטחון בה' שהוא יודע מה שהוא עושה ולמה. תאמין לי זה יעשה אותך יותר חזק.

כמו שכתבתי בהתחלה, פורים זה ממש זמן למסיבה, אם נממש את התובנות שקיבלנו נוכל לחגוג פורים כל השנה כולה.

אבי עידן, מפתח הסדנה ומחבר הספר "לסגור ולחייך" פילוסוף ההצלחה במכירות מהמרתקים שניתן לשמוע, מקיים הרצאות סדנאות וסמינרים בנושא הבחירה בהצלחה במכירות, ואומנות המכירה.
http://www.aviidan.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב