דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם אני רוצה להקים אתר אינטרנט 

מאת    [ 25/02/2010 ]

מילים במאמר: 733   [ נצפה 2647 פעמים ]

"גם אני רוצה אתר אינטרנט"

כמי שעוסק בתחום שנים רבות וכמי שמפתח אתרי אינטרנט רבים עבורי ועבור אחרים ומלווה יזמים, חברות ועסקים משלב ה"גם אני רוצה אתר אינטרנט" ועד הקמת האתר והעבודה הקשה והנסיונות להפוך את האתר לרלוונטי או במילים אחרות להביא אליו גולשים והחזר השקעה (שהוא לאו דווקא כלכלי) מצאתי לנכון להציג מספר נקודות מנסיוני, משנתי וממשנתם של רבים אחרים בתחומי. אני מקווה שהדבר יעזור הן למי שמבקש להקים אתר לשימושים שונים והן למי שרוצה להפעיל ולפתח פעילות אינטרנט קיימת.

להן מספר נקודות למחשבה ושאלות שיש לשאול:

מה המטרה של האתר -  מה אני רוצה בכלל להציג והאם יש לי מה להציג?"גם אני רוצה אתר אינטרנט" ,"שמעתי שאפשר להרוויח כסף מהאתר ולשבת בבית", "השותף של בן דוד שלי הרוויח מליונים באתר שלו". "המתחרה שלי מופיע תמיד בגוגל כשמחפשים את השירות שאני נותן" אלו רק מקצת מהפניות, האמירות והאגדות האורבניות שאני שומע מדי שבוע מיזמים, מנהלי שיווק ובעלי עסקים. הקמת אתר האינטרנט הינה תהליך די פשוט (אם כי רבים לא מצליחים לעבור גם אותו), אבל סוף מעשה במחשבה תחילה : הגדר לשם מה דרוש לך האתר ומה יש לך להציג בו. זהו השלב הראשון

 מהו שוק המטרה שלך? ייתכן שאתה מוכר מוצרי דת נוצריים באפריקה. כנראה שהסיכוי שלך למכור באינטרנט הוא נמוך בעיקר מכיוון שהגישה לאינטרנט ברבות ממדינות אפריקה מוגבלת ואינה נגישה בדר"כ למאמינים נוצרים עניים שהם קהל היעד העיקרי שלך. בין אם המטרה של האתר הינה כלכלית או עיסקית, לימודית, שיווקית או פילנטרופית,  חשוב לנתח מי קהל היעד ואיך נכון יהיה להגיע אליו, אם  יש לך מתחרים, אפשר להסתכל מה הם עושים, כמובן עדיף לחדש ולהציג רעיונות חדשים וגישות חדשות.

מה רוצים להציג באתר? מה היעוד של האתר? מה מציעים למבקים באתר - . אולי המטרה של האתר היא למכור, אולי להביע דיעה, להציע שותפות, לשעשע? אתר אינטרנט מספק תוכן וכדי שגולשים יתענינו בו התוכן צריך להיות מעניין ורלוונטי, לגולשים באינטרנט אין סבלנות לקרוא שורות ארוכות ודפים ארוכים מצד אחד ומצד שני חשוב מאד שיהיה מידע מספק ואטרקטיבי ולא שורות בודדות או הנורא מכל – "בקרוב יהיה פה דף חדש". אתר האינטרנט ובמיוחד דף הבית שלו משול לחלון ראווה של חנות. גולש שנכנס לאתר - הגיע לרוב דרך מנוע חיפוש או לינק שנמסר לו – אם הוא לא מוצא את מבוקשו תוך שניות ספורות או שלא הצלחת לעניין אותו - הוא עוזב (זה פשוט – קליק וגמרנו) ובסבירות גבוהה גם לא יחזור יותר לאתר.

השקעה- זמן וממון –  "מה הבעיה לבנות אתר, הבן של השכנים בונה אתרים ב 500 שקלים", "אני אבנה אתר כמו   Ynet  וכולם יגלשו אלי לאתר" . בניית אתר אינטרנט אינה הוצאה לעשירים בלבד ולכאורה רבים מספקים שירות של בניית וניהול אתרי אינטרנט. עם זאת חשוב לזכור שהקמת אתר דורשת סכום מסויים של השקעה והצעות זולות מדי משליכות לעיתים על אתרים לא מיקצועיים, אתרי תבנית שבהם התבנית בולטת לגולש והוא מפרש את האתר כלא מקצועי או אתרים מוגבלים ברמת העידכון היומ-יומי שלהם. חשוב לדעת שהדברים לוקחים זמן, בעיקר אם משולבת בתהליך חשיבה על נגישות לגולש, ממשק משתמש, עיצוב וניהול תוכן.

תפעול האתר ובקרה – חשוב שהאתר יוכל להיות מתופעל על ידי אדם שאינו איש תוכנה מקצועי או במילים אחרות כדאי שהאתר יהיה מצויד במערכת ניהול תוכן – CMS ובכלי לבקרת כניסות שיאפשר למדוד את פעילות האתר.

יש אתר , מה הלאה..או "למה אין לי כניסות ואף אחד לא קונה או שולח לי אי-מייל דרך האתר" -  הפעלתו של אתר אינטרנט לשם קבלת תוצאות, דורשת תשומות של זמן וכח אדם ועליה להעשות בתדירות גבוהה, לעיתים אף יום-יומית. במקרים רבים, בעלי העסק או בעלי החברה עסוקים בתיפעול שוטף ובמכירות ואין בידם את משאבי הזמן וכח האדם לתיפעול אתר האינטרנט. אתר "מוזנח" מתגלה מהר מאד על ידי מנועי חיפוש וגולשים כלא רלוונטי (למשל בסעיף חדשות – החדשה האחרונה היא ממאי 2009 ).

בהצלחה

 
אורי תמרי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב