דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזונות 

מאת    [ 24/02/2010 ]

מילים במאמר: 335   [ נצפה 2756 פעמים ]

במידה ופניתם להליך של גירושין, הרי שלהליך שכזה ישנן לא מעט השלכות הנובעות מעצם פירוק המשפחה, לרבות כל הקשור במצבם הכלכלי של הילדים המשותפים.

בכל הקשור להשלכות הכלכליות הנובעות מעצם קיומו של הליך גירושין, על חייהם של הילדים המשותפים, הרי שהפיתרון יבוא בדרך של קביעת תשלום מזונות לאותם ילדים.

 

ברמה העקרונית, המגמה בפסיקה קובעת כי חובתו של אב, הנה לזון את ילדיו. תשלומי מזונות, אמורים למעשה, לסייע לאם לתמוך בילדיה מבחינה כלכלית.

לרוב תשלום של מזונות הנו בעבור הילדים המשותפים, אולם, יכול להיות מצב בו בעל יחויב אף בתשלום מזונות עבור אשתו.

במידה וקיים קושי לגבות תשלום של מזונות מהאב, הרי שקיים לכך פיתרון חלופי, ובאמצעות פסק דין הקובע תשלום מזונות, ניתן יהיה לגבות תשלום של מזונות מהמוסד לביטוח לאומי, אשר לצורך העניין, ייכנס לנעליהם של הנהנים מפסק הדין, וינקוט בפעולות גבייה מהמחויב בתשלום מזונות, במקום הנהנים.

 

כמו כן, במצב דברים בו קיים קושי לגבות תשלום של מזונות מהמחויב לעשות כן, הרי שלשלם קבלת תשלום מזונות מן המוסד לביטוח לאומי, יש לעמוד בקריטריונים מסוימים הקשורים בגובה הכנסותיה של האם.

 

לחילופין, במידה והנכם זכאים לתשלום של מזונות על פי פסק דין, והנכם מתקשים לגבות את תשלומם של אותם דמי מזונות אשר נפסקו על פי פסק הדין, הרי שבמידה ואינכם עונים לקריטריונים של המוסד לביטוח לאומי, על מנת לקבל את התשלום  של אותם דמי מזונות דרכם, קיימת בפניכם אופציה נוספת לגבות את תשלומם של אותם דמי מזונות אשר נקבעו בפסק דין, דרך מערכת ההוצאה לפועל של בתי המשפט.

 

בדרך כלל, המגמה בפסיקה הנה לקבוע כי תשלומם של דמי מזונות יהיו צמודים למדד המחירים לצרכן על מנת לשמור על ערכם של אותם דמי מזונות.

חשוב לציין כי, המגמה בפסיקה הנה לקבוע את גובהם של דמי מזונות באופן שישקף את צרכיו ההכרחיים של ילד (כ-1,250 ש"ח לחודש + 30% הוצאות מדור – במידה ויש יותר מילד אחד יקבעו 40% בגין הרכיב של הוצאות מדור). כן, יתחשבו בתי המשפט, בהשתכרותו של האב, בפוטנציאל השתכרותו וברמת החיים להם הורגלו הילדים (בכדי למנוע מצב של הקטנת הכנסות). 


עו"ד שלומית סטרוגנו 077-2115151 www.easyget.co.il ***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד. גירושין - אתר המכיל מידע רב בנושא גירושין. הסכם גירושין- מידע בנוגע לעריכת הסכם גירושין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב