דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אייל גולן - קורות חיים 

מאת    [ 24/02/2010 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 11233 פעמים ]

הזמר נולד בשניים עשר לאפריל 1971 לאמו רונית ג'מיל (גולן) ואביו דני ביטון בשכונת מרמורק ברחובות. בגיל ארבע התגרשו הוריו של אייל והוא נשאר לגור עם אמו אבל אילוצים כלכליים גרמו לכך שבפועל הוא גדל בעיקר עם סבו וסבתו. בגיל שמונה הוא הצטרף לקבוצת הכדורגל הפועל מרמורק. בגיל עשרים ושלוש אייל מוציא דיסק ביכורים ראשון - "לחישה בלילה" שלמרות תשבוחות המבקרים נמכר בעשרת אלפים עותקים בלבד. ב- 1995 הוציא את האלבום אייל גולן בהופעה חיה שזכה להצלחה מסחרית ונמכר בכשמונים אלף עותקים.

ב-1997 יצרו אייל גולן וחברי להקת אתניקס שיתוף פעולה שהניב שלושה אלבומים: "בלעדייך", "חייל של אהבה" ו"הסתכלי עליי" שיצרו את פריצת הדרך הגדולה ביותר בקריירה של אייל גולן וזיכו אותו בתארים של זמר השנה - שלוש פעמים ברציפות והשיר "דמעות" נבחר כשיר השנה ב- 1998. לאחר ירידה במכירות האלבום השלישי - 170 אלף עותקים לעומת מעל ל- 300 אלף עותקים לקודמיו, יצא אייל גולן לדרכו כזמר סולו.

ב-2001 אייל גולן הוציא את הדיסק "צליל מיתר", ושנה אחריו את "ואני קורא לך". ב- 2002 הוא גם נושא לאשה את אילנית לוי, שזכתה בתואר מלכת היופי שנה קודם לכן. ב- 2003 נולד הדיסק השמיני של אייל "חלומות" וגם ליאם - בן ראשון לאייל ואילנית. שנה לאחר מכן יצא הדיסק "מציאות אחרת" ומארז משולב של דיסק ו- DVD מהופעה חיה.

ב-2005 נפרד אייל ממנהלו ישי בן צור וחברת ההפקות "מירו את עדן" והמשיך להקמת "ליאם הפקות", על שם בנו, שהפיקה את האלבומים שלו מאז ועד היום. ב- 2006 נולדה בתו אלין ושנה אחריה מופץ האלבום הראשון שיצא בהפקה אישית "בשבילך נוצרתי" שזכה להצלחה רבה ומכר למעלה ממאה שלושים אלף עותקים בארבעה חודשים. האלבום הבא "הוזה אותך מולי", שיצא ב - 2008 זכה אף  להצלחה רבה יותר - כמאה ארבעים וחמישה אלף עותקים תוך חודש וחצי. בתקופה הזו אייל גולן פורץ מחסום נוסף והוא הראשון מבין הזמרי המוסיקה המזרחית והים תיכונית המופיע  בהיכל התרבות, בנייני האומה בירושליים, מרכז הקונגרסים בחיפה ואמפי פארק קיסריה. ב-2008, לאחר שנה מרובת שמועות, נפרדות דרכיהן של אייל ואילנית לאחר שבע שנות נישואין.

ב-2009 יוצא אלבומו של אייל "זה אני" מתוכו השיר "לנצח בני" הופך לשיר המזוהה עם מבצע "עופרת יצוקה". אלבום זה המשיך לשבור שיאי מכירות עם כמאה שבעים וחמישה עותקים תוך חודש וחצי ומעל לשש מאות אלף הורדות למכשירים הסלולרים - האלבום הישראלי עם כמות ההורדות הגדולה ביותר בכל הזמנים. השיר "הוזה אותך מולי" הורד לבדו כמאה אלף פעמים.

ב-2009 אייל גולן נבחר לזמר השנה בארבעה מצעדים שונים, "זה אני" נבחר כשיר השנה בארבעה מצעדים, אייל שובר את שיא ההופעות לקייץ אחד באמפי קיסריה - שתיים עשרה הופעות, מופיע פעם שניה בפסטיגל ומפורסם כי הוא הזמר המושמע ביותר ברדיו לשנת 2009. הוא ושרית חדד זכו בתארים זמר וזמרת העשור ומוציאים ביחד סינגל משותף "רגע גדול". בנוסף מבצע אייל גיחה לתחום חדש ומשיק בושם יוניסקס: E.Go ראשי תיבות של שמו.

ועוד היד נטויה. ב- 2010 צפוי לצאת אלבום נוסף "אייל גולן - דרך לחיים", וכמו קודמו יושק בתחילה כאלבום דיגיטאלי ויגיע לחנויות כשבוע לאחר מכן.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב