דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדפסות תלת-ממדיות - המהפכה הטכנולוגית כבר כאן, לוגיסטיק לייזר 

מאת    [ 24/02/2010 ]

מילים במאמר: 348   [ נצפה 2832 פעמים ]

נייר אאוט.

המדפסות עלולות לגלות יום אחד שהן מובטלות. הספר האלקטרוני כובש לו שטחים חדשים ומאיים על הספר המודפס. מחשבי כף-יד הופכים זמינים יותר ויותר ורומזים על היום שבו המילה המודפסת תאבד את מקומה סופית לטובת המילה הדיגיטאלית. מסמכים יעברו ממחשב למחשב ללא הצורך לעבור בדרך על נייר ויבוא היום שבו פשוט לא יהיה מה להדפיס. אך אין חשש והמדפסות לא צריכות לפחד מאבטלה וחוסר מקום בעולם. מדפסות העתיד לא ידפיסו מילים אלא חפצים ואת הדיו יחליף פלסטיק. כבר היום ניתן לקנות מדפסות תלת-ממדיות. מכונות אלו מדפיסות דגמים תלת-ממדיים של חפצים שונים ומשמשים בתחומי המחקר והפיתוח.

פלסטיק אין.

המדפסות התלת-ממדיות פועלות על עיקרון ההזרקה אלא שבמקום דיו הן מזריקות פלסטיק מסוג מיוחד. הפלסטיק, בהתאם לדגם המוזן למכונה, מוזרק בשכבות דקיקות זו על גבי זו עד שנוצר חפץ תלת-מימדי. ישנו סוג נוסף של מדפסות תלת-ממדיות שפועל על עיקרון של המסת חומר פלסטי וסידורו ועיצובו בשכבות. כך או כך התהליך ארוך אך יעיל וניתן לייצר כך דגמים ואב-טיפוסים למוצרים שונים. המכונה מאפשרת יצירה של מודלים ובדיקת התפקוד שלהם לפני שמשקיעים בייצור המוני יותר.

בקרוב אצלך.

מדפסות תלת-ממדיות הן לא מוצר זול אבל ניתן כבר להבחין בתחילתה של מגמה של הוזלה במחיר שלהן. אם בעבר היה ניתן לקנות אותן במחיר התחלתי של 20,000 דולר, כיום יש מדפסות במחיר 5,000 דולר וצופים שהמחיר ירד ל1000 דולר תוך שנים ספורות. ככל שהטכנולוגיה תתפתח ותשתכלל הרי שניתן לצפות שבסופו של דבר ייכנסו המדפסות התלת-ממדיות לבתי הצרכנים. השימושים שלהן יהיו מגוונים: ייצור ביתי של כלי-בית וצעצועים שיחסוך את ההליכה לחנות ויאפשר יצירה ממגוון רחב של דגמים; ייצור ביתי של חלקי חילוף למוצרים ביתיים מרצועת שעון ועד צמיג חדש למכונית; ואולי גם רהיטים ומוצרים אלקטרוניים בעתיד הרחוק. חומרים חדשים יפותחו ויציעו מגוון גדול יותר של אפשריות ייצור ביתיות ובסופו של דבר המדפסת התלת-ממדית תשנה את הצורה שבה אנו צורכים. שינוי שכזה יוביל עימו ללא ספק מהפיכה גדולה בצורת החיים שלנו.

מהפיכת המדפסות התלת-ממדיות נמצאת כבר מעבר לפינה. ההתפתחות הטכנולוגית שעשויה לייתר את מדפסות הנייר הכה נפוצות היום היא זו שגם מוצאת תחום חדש ומהפכני שבו מכונות חדשות, שונות מאוד אך צאצאי המדפסות שלנו, ישנו את העולם שבו אנו חיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב