דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה, אורח חיים בריא 

מאת    [ 23/02/2010 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 4925 פעמים ]

אחד מכל 6 ילדים בדווים ואחד מכל 8 ילדים יהודים בדרום הארץ סובל מתת תזונה. 12 אחוז מהילדים היהודים בארץ סובלים מהשמנה מסוכנת. תזונה, אורח חיים בריא? נראה שהמצב הכלכלי מכריע את המשפחות בארץ – וחלקן מתקשות לספק זאת לילדיהן. מחקר גדול של משרד הבריאות בדק גם ילדים בכיתה א' – ילדים בדווים בסיכון של פי 2.5 יותר להיות בתת תזונה מיהודים וגם בהשוואה לבדווים שגרים בישובים, כמו רהט. בנות יהודיות עשירות דווקא, בסיכון גבוה מאד להיות שמנות.  עורכי המחקר ממליצים לגורמים הטיפוליים ליזום תכנית להקניית תזונה נכונה ואורח חיים בריא, בכלל זה תכניות למניעת תופעות של תת-תזונה והשמנת יתר בקרב הילדים, תוך התאמתם למגזר ולתרבות היהודית והבדואית. המחקר נערך על ידי מרכז דניאל אברהם לבריאות ולתזונה בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון בשיתוף עם משרד הבריאות. משרד הבריאות גם עורך כנסים בנושא הפתוחים לשומע חופשי, בנושא תזונה ואורח חיים בריא. מחקרים רבים מדברים על מצב תזונה ואורח חיים בריא או לא בריא של ידי הנגב. מחקר אחד בדק 20 בתי ספר יסודיים בנגב, וגם בו עולים ממצאים דומים. 20 מההורים בבתי הספר מהמגזר היהודי בנגב דיווחו שהם שולחים לעתים את ילדיהם לבית הספר ללא מזון בשל קשיים כלכליים. זאת לעומת דיווחים בשיעור של 45 אחוז מהבדווים.
 
הרצאות של ענת הראל על תזונה ואורח חיים בריא
 
ענת הראל היא ספורטאית אשר מייצגת את נייקי ונסטלה בארץ – ומגישה תכניות ברדיו ובטלויזיה בנושא בריאות. ההרצאות המרתקות שלה משלבות סיפורים אישיים על איך אפשר להיות אישה בריאה במאה ה-21: פעילות גופנית, תזונה מאוזנת ונפש בריאה. ענת תחלוק עם המשתתפים את הניסיון העצום שצברה באלפי שעות אימון שעברה והעבירה עם מאות תלמידיה, והכל, בפגישה קולחת וקצבית. ההרצאה תעסוק, בין השאר, גם בנושאים הבאים:  * התאמה של פעילות גופנית לאורח החיים בעידן של מרוץ נגד הזמן (קריירה, בית, שפחה...); * התאמה של תזונה מאוזנת להתנהלות בחיי היום יום – הצגת השינוי כדבר נגיש ולא מורכב; * טיפול בגוף ונפש- הצגת מטרות והגשמתן; * שבירת מיתוסים בתחום התזונה והכושר, אשר תאפשר לנו להמנע מביזבוז זמן מיותר בדרך להשגת המטרות שלנו; * השפעת אורח חיים בריא על שאר תחומי החיים: הורות, קריירה, זוגיות וסקס;* הפעילות הגופנית על גווניה השונים כמודל לשליטה על חיינו: הצבת מטרות, התמדה, התמודדות עם מכשולים ומשברים וכדומה; * תוך כדי ההרצאה ישולבו סיפורים ואנקדוטות משעשעות מהחיים כדוגמא מוחשית לשינויים עליהם מדובר; *בהרצאה תשולב גם הפעלת הקהל, על פי הזמנת הלקוח

 

מרכז המרצים לישראל הינו האתר הגדול והוותיק ביותר המספק שירותי הרצאות מרתקות על ידי מגוון רחב של מרצים בכל תחום. היכנסו כעת להתרשם ולהזמין מרצים מרתקים בכל נושא ותחום!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב