דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תהליך קבלת החלטות 

מאת    [ 23/02/2010 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 5092 פעמים ]

חיידקים הם לא יצור טיפש במיוחד: הם חיים במושבות גדולות שיש בהם הרבה מאד חיידקים (יותר מבני אדם אגב), והם עושים חישובים בעזרת חלבונים – שעוזרים להם להחליט אם להתאבד או לא, כלומר להרוג אותנו ואז את עצמם. חיידקים רבים מגיבים למצבי עקה כגון רעב, רעלים, נזק לדנ"א וכו' באמצעות יצירת נבגים – גרסאות רדומות ועמידות מאוד של החיידק שתוכלנה להתפתח ולהתעורר לחיים כאשר התנאים יישתנו לטובה. החיידקים עושים זאת בשימוש של מאות גנים שיש ברשותם. החיידק הורג תא – ואת עצמו ביחד איתו בדרך כלל, תהליך התאבדותי מרתק שמחייב קבלת החלטות, אולי לא לוגית וקוגניטיבית אבל בצורה כימית וביולוגית. התהליך מסתיים לרוב במות תא האם כאשר הדנ"א המקורי של החיידק מתפרק, בעוד ששכפול שלו הועתק לתוך נבג, תהליך שאינו קיים אצל יצורים עילאיים יותר - שם יש רק שתי אפשרויות – חיים או מוות.
חיידקים יכולים לחיות באמצעות שאריות של חיידקים אחרים או באמצעות חיידקים שהפכו לנבג – וכך הם לא "מתים מרעב". מצב ביניים זה מאפשר למעט החיידקים שבחרו בו לשרוד גם אם הסביבה לא השתנתה, ולחזור מיד לחיים מלאים (כולל רביה באמצעות שכפול) מיד כאשר התנאים חוזרים למצבם הרגיל בלא צורך להפוך לנבגים. אם זה מצליח – כל הכבוד להם, אם זה לא מצליח – מאות תאי הדנ"א הולכים לאיבוד לנצח והחיידק הזה לא יתרבה יותר – מצב שיש בו סיכון שהחיידק "צריך לקחת בחשבון", בתהליך קבלת ההחלטות שלו. כלומר הוא צריך להחליט ברגע הנכון להמר אם התנאים ישתנו לטובה. אם כולם יחליטו לעבור למצב יכולת או אם המזון לא יספיק ותנאי העקה יתגברו, עלולים כל החיידקים למות. אפשר להשוות את זה לתורת המשחקים (דילמת האסיר): שני אסירים שניתנת להם הצעה – אם אחד מהם יודה בפשע והשני לא, זה שהודה יקבל שנתיים מאסר וזה שלא הודה יקבל 6 שנות מאסר. אם שניהם יודו – הם יקבלו 4 שנים, ואם אף אחד מהם לא יודה, שניהם יצאו לחופשי.
תוכלו לשמוע הרצאות על תהליך קבלת החלטות ממיטב המרצים בארץ. הכושר לקבל החלטות נכונות הינו למעשה אחד מן הכישורים החשובים ביותר שצריכים להיות לך כמנהל. קבלת החלטות בארגון הינו תהליך שיטתי של זיהוי ופתרון בעיות, של שאילת שאלות וחיפוש תשובות. החלטות מתקבלות בדרך כלל בתנאים של חוסר ודאות. העתיד בלתי ידוע ולעיתים גם העבר חשוד, הרצאה זן תפתח לך צוהר ללימוד מיגוון הטכניקות בהם ניתן לעשות שימוש כדי לשפר את יכולת קבלת ההחלטות בעולם של אי ודאות, שינויים ונסיבות שאינן ניתנות לשליטה. מאגר מרכז המרצים לישראל תוכל למצוא מרצים מעולים אשר יעבירו הרצאות מעניינות שונות בנושא קבלת החלטות. ניתן להזמין הרצאה דרך האתר: עמי אילון, יעקב בורק

מרכז המרצים לישראל הינו האתר הגדול והוותיק ביותר המספק שירותי הרצאות מרתקות על ידי מגוון רחב של מרצים בכל תחום. היכנסו כעת להתרשם ולהזמין מרצים מרתקים בכל נושא ותחום!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב