דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדפסות - בעקבותיו של גוטנברג 

מאת    [ 23/02/2010 ]

מילים במאמר: 348   [ נצפה 1988 פעמים ]

עולם של כתבי יד.

פעם, לפני הרבה שנים, לא היו מדפסות בעולם. אם פלוני היה מעוניין לפרסם ספר הרי שהי עליו לכתוב אותו ולצייר אותו ביד. כל עותק של הספר נעשה בעבודת יד ודרש השקעה גדולה, ידע ומומחיות מיוחדת. בעידן המדפסות שבו אנו חיים קשה להבין את הימים שבהם כל ספר היה ייחודי וחד-פעמי. בימים שלפני הדפוס רק למתי מעט הייתה האפשרות לעיין בספר ולעוד פחות הייתה האפשרות להחזיק בו בבית. גם אורכם של הספרים היה מוגבל והייתה העדפה לספרים קצרים יותר שאפשרו העתקה קלה יותר. ספריות גדולות ומפורסמות היו כאלו שהחזיקו כמויות של כתבים, רובם מגילות ומיעוטן כרכים, שבימינו לעיתים נמצא למצוא בביתו של אוהב ספרים מעל הממוצע. אובדן של עותק ישן ומקורי הייתה אסון כבד כיוון שאם לא נותרו העתקים הרי שהספר אבד לעולם; מה שקרה למשל עם חלק מכתביו של אריסטו.

מכתבי יד לספרים מודפסים.

המהפכה שהובילה בסופו של דבר למדפסות שנחות כיום ליד מחשבים ביתיים כה רבים החלה במאה ה15. אמנם הסינים פיתחו כבר במאה ה11 טכניקה של הדפסה באמצעות לוחות צבועים אך יוהן גוטנברג נחשב לממציא הדפוס המודרני. הצורף הגרמני הגה שיטה שבה שימשו אותיות יצוקות מסודרות במסגרת להדפסת ספרים. בשיטה זו היה ניתן להשתמש באותיות היצוקות שוב ושוב ולהדפיס עותקים רבים של כל ספר. אחד הספרים הראשונים שהודפסו בשיטה זו היה כמובן התנ"ך שנודע בשם "תנ"ך גוטנברג". התנ"ך הזה הודפס בכמות של מאה ושמונים עותקים במשך שלוש שנים. בעידן המדפסות זה נראה אולי כמו לא הרבה אבל יש לזכור שעד מהפכת הדפוס נדרשו כשלוש שנים לכתיבת תנ"ך אחד בעבודת יד. גוטנברג, למרות היותו ממציא גאוני, לא היה איש עסקים מוצלח. הוא נקלע לחובות –  הוא נזקק לכספים רבים כדי לממן את בניית מכונת הדפוס שלו – ונאלץ למכור את בית הדפוס שלו לאחרים. הכאב על כך ליווה אותו עד יום מותו.

בימינו כמעט כל אחד יכול לקנות מדפסת מתוך מגוון רחב של מדפסות. הנגישות לדפוס בכל בית ובזול היא המשכה של מהפכת הדפוס שהחלה במאה ה15. מה שלגבינו, אנו החיים בעידן המדפסות, נראה פשוט ויום-יומי, היה בגדר פנטזיה רחוקה לאנשים שחיו בעולם לפני כמה מאות שנים בלבד. אל לנו לשכוח את מי שהפך את כל זה לאפשרי.

מחפשים מדפסות? מדפסות לייזר? אולי מדפסת משולבת? חברת לוגיסטיק לייזר מתמחה במתן שירות מסוג זה. בואו להתרשם ממבחר המדפסות שלנו, תהנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב