דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בר מצווה: לעשות את זה נכון 

מאת    [ 23/02/2010 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 2741 פעמים ]

הגעתו של הבן לעול המצוות מהווה תמיד סיבה למסיבה. לא בכל יום מגיע הילד לגיל 13 ולמרות שסביר להניח שגם אחרי הגעתו לתחנה הכרונולוגית הזו הוא לא הולך להשתנות לכם מול העיניים, זו תחילת תהליך ההתבגרות הנפשית והפיזית. אין לשכוח את הרעיון היהודי שעומד מאחורי י"ג שנים – מעכשיו הילד יכול להניח תפילין, לעלות לתורה וצבירת זכויות וחובות נוספים. בכל מקרה, יש סיבה לחגוג ולשתף את כל יקיריכם במסיבת בר מצווה יפה.

אנו מניחים שאם אתם לא מתכננים "משהו קטן" לקרובי משפחה ושכנים בלבד בבית הכנסת השכונתי או בכותל (חגיגות בר מצווה אלה הן בעלות קסם מיוחד), תלכו על אולם, מסעדה רחבת ידיים או גן אירועים. כאן בוחרים בעיקר לפי עונה. למרות זאת, הרבה מאוד חגיגות בר מצווה נערכות בתוך החלל, כיוון שכך קל יותר להקשיב ל- ברכות לבר מצווה ולדרשה. אסור לשכוח שאבי החתן או הרב עמלו קשות על כתיבת דרשה והחתן הצעיר עמל על שינונה זמן רב.

חגיגת בר מצווה: מקום האירוע

גן אירועים, אולם או מסעדה, את זה תקבעו בעיקר לפי העונה ומספר האורחים. אבל, כשמחליטים על מקום האירוע כדאי לבחור במקום מרכזי ויש להתחשב באזור הגיאוגרפי בו גרים רוב האורחים. יכול להיות שמצאתם אחלה מקום בטבע באזור מצפה רמון – חגיגת בר מצווה לאור ירח, אבל קחו בחשבון שהאורחים שלכם יחשבו פעמיים לפני שיעלו לרכב, במיוחד אם מדובר בחברים מהעבודה או אנשים מקרבה רחוקה. התחשבו באורחים!

סגנון האירוע

כיום ישנם מעצבים המתמחים בעיצוב אירועים והם ישוו למקום את המראה הרצוי לכם. סגנון האירוע ייקבע בהתחשבות בדעתו של חתן בר המצווה. ייתכן שאתם אוהבים סגנון כפרי וסטייל של חווה, אבל הילד שלכם בכלל בעניין קצת פחות וינטאג'י.  ראינו כבר הכל, סגנון רומאי, שופרות, דרבוקות, סטייל החווה הידוע, הייטק וכו', כיוון שמדור בחגיגת בר מצווה יהודית כדאי לא להתרחק למקורות זרים ולהיצמד למקור.

מוזיקה

בדרך כלל, די ג'יי טוב ייתן את הפתרון האולטימטיבי לכל מסיבת בר מצווה. הוא מצויד בכל סוגי המוזיקה, החל ממוזיקה חסידית יהודית ועד היפ הופ- כך הוא יוכל לרצות את כולם. חשוב מאוד לוודא שהוא (או האולם) מצויד במערכת הגברה ומיקרופון, להזמנת מדליקי הנרות, המברכים וכמובן דרשת בר מצווה משובחת.

אטרקציות

ישנם מומחים רבים לאטרקציות בר מצווה: תקליטנים המשלבים מופעי ליצנים, מוקיונים, לוליינים על חד אופן, תרגילי אש, מופעי זיקוקים, לייזר, סרטונים הומוריסטיים על חתן בר המצווה, מצגות המוקרנות לאורחים במהלך הערב ועוד. כאן עדיף להצטייד בהמלצה על מפעיל האטרקציה.

 הזמנות לבר מצווה

את ההזמנות חשוב לאשר כבר חודש וחצי-חודשיים לפני האירוע, כיוון ששלושה שבועות וחצי לפני האירוע יש לשלוח אותן למוזמנים. הזמנות לבר מצווה צריכות להיות פשוטות ופרקטיות ואין טעם להשקיע יתר על המידה. ברשת האינטרנט תוכלו למצוא הזמנות מעוצבות שתוכלו להתאים לצרכיכם, לעצב כראות עיניכם ולהזמין. כעקרון, השמיים הם הגבול אבל אל תסתבכו עם זה.

מזל טוב.

 

 

 

  

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב