דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יוגה - לכל המשפחה 

מאת    [ 23/02/2010 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 2772 פעמים ]

יוגה – בריאות והנאה לכל המשפחה

מאת רות אהרוני  Master of Yoga

ביוגה יש מגוון רחב מאד של תרגילים, או בלשון היוגה – תנוחות או אסאנות. התנוחות נקראות בשמות של חיות, כגון: קוברה, כלב, חתול, ארנב, או בשמות של עצמים שונים, כגון: מגלשה, גלגל, גשר. זו אחת הסיבות לכך שהיוגה ממש "מזמינה" גם ילדים לתרגל. אחרי שמתוודעים לתנוחות, התרגול יכול להפוך לחוויה יצירתית משותפת לכל המשפחה.

יוגה מתאימה לכולם – קטנים, גדולים, ואפילו קשישים. תנוחות היוגה משפיעות לטובה על כל מערכות הגוף, הן משחררות חסימות ומרגיעות את הנפש. כל תרגיל ותועלתו עמו. יש תרגילים שנועדו לחזק את האיברים ולהגמיש את השרירים, יש תרגילים שתורמים לשיפור היציבה ושיווי המשקל, ואחרים שמטרתם ריכוז מנטלי.

בספרי יוגה לי ולך ולגיל הרך מוצגים תרגילים רבים עם הוראות מדויקות לביצוע וגם עם פירוט התועלת הבריאותית של כל תנוחה. כל אחד יכול למצוא בו תרגילים המתאימים לו. התרגילים מודגמים על ידי ילדים, וכל תרגיל מלווה בתמונה ובשיר קטן המתאר את התנוחה בחרוזים. למשל, תנוחת העץ:

"רגל אחת כמו גזע נטועה, ידיי נישאות כצמרת מעל, אני עומד לי בלי תנועה, שומר על שיווי המשקל".

כשמתרגלים יוגה עם כל המשפחה אפשר למשל לערוך "ביקור בגן החיות" או "טיול לגינה הציבורית" או "לשדה". בעת "הביקור בגן החיות" אפשר שכל בני המשפחה יבצעו תנוחה המייצגת בעל חיים מסוים שאפשר לראותו בגן החיות, או שכל אחד יבחר בעל חים אחר ויבצע את התנוחה המייצגת אותו. תנוחות המייצגות בעלי חיים שאפשר לראות בגן החיות הן: קוברה, נשר, גמל, ועוד. "בגינה הציבורית" אפשר למצוא: נדנדה, מגלשה, עץ, כדור, תינוק ועוד. ב"שדה" אפשר לפגוש: חגב, פרפר, צב ועוד.

אפשר גם לבצע תרגילים בזוגות או בשלשות: עורב ויונה; נדנדה ומגלשה; חתול וכדור; דג, צפרדע וחסידה; אפשר גם לעשות כמה תרגילים ברצף ולספר באמצעותם סיפור קצר, כיד הדמיון הטובה על המשתתפים. כדי לחזק את הרגשת היחד המשפחתית אפשר גם לבצע תרגילים במעגל.

בסוף התרגול, שאורכו ייקבע לפי גילם ורצונם של המשתתפים, מגיע תורה של ההרפיה הסופית. אחד הבוגרים מבני המשפחה יכול לתת לכל השאר הוראה כללית לנשום נשימות עמוקות ואיטיות ולשחרר את כל הגוף ואחר כך להשמיע להם מנגינה שקטה ומרגיעה. או שאפשר להשמיע באוזניהם צלצול עדין של פעמון במשך כדקה, ולומר להם, שינסו להמשיך ולשמוע את צליל הפעמון באוזני רוחם.

אמצעי הרפיה נוסף הוא יציאה לטיולים דמיוניים. בטיול דמיוני מופעלים כל החושים הפנימיים, והחוויה הדמיונית יכולה להיות אפילו יותר עוצמתית ממה שחווים במציאות. אפשר "לטייל":

אל שפת הים – שם אפשר לשמוע את משק הגלים, להריח את ריח הים ולחוש את הרוח על העור ובשיער; אל האגם – שם אפשר לחוש את מגע המים ותחושה נעימה של ציפה; אל החורשה או היער – שם אפשר לשמוע את רחש העלים ואת ציוץ הציפורים, ולהריח את ריח האדמה; אל השדה – שם אפשר לחוש את קרני השמש המלטפות ולראות סביב את הצבע הירוק, את הפרחים הצבעוניים ואת הפרפרים המעופפים; ולפעמים, אפשר פשוט לרחף על כנפי הדמיון למקום שבו אוהבים להיות, מקום שבו הם חשים נועם, שלווה ורוגע.

כשמתרגלים יוגה באופן יצירתי, הרי שבנוסף להעברת הזמן בנעימים עם כל בני המשפחה, יש כאן גם ערך מוסף בריאותי. תרגול משותף מחזק מאד את הקשר המשפחתי, והפעילות היוגית יכולה להפוך לבילוי מהנה קבוע כמה פעמים בשבוע. 

רות אהרוני - מנחה ומלווה תהליכי שינוי ומימוש עצמי, מחברת ספרים לצמיחה אישית ורוחנית. ­לאתר הבית

מאמנת אישית ועסקית, אסטרולוגית בעלת מוניטין בינלאומי, מטפלת הוליסטית בעזרת NLP-נל"פ, תרפיית קו הזמן, שחזור גלגולים, ריברסינג, אסטרו-קואצ'ינג, אסטרו-טארוט. אפשרות למסלול ייעוץ ואימון טלפוני - 08-9340269

 © כל הזכויות שמורות

 

 


רות אהרוני, מאמנת אישית ועסקית, מטפלת הוליסטית בעזרת NLP, דמיון מודרך, ריברסינג, שחזור גלגולים, אסטרו-קואצ'ינג. אסטרולוגית בעלת מוניטין בינלאומי. מומחית באסטרולוגיה הוררית ואסטרולוגיה קרמתית. מנחה סדנאות ומחברת ספרים למודעות עצמית וצמיחה רוחנית. אפשרות למסלול ייעוץ ואימון טלפוני. 08-934026 - http://www.astro-coaching.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב