דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מים מטוהרים כנגד מים מינראליים 

מאת    [ 23/02/2010 ]

מילים במאמר: 587   [ נצפה 2024 פעמים ]

בתחום טיהור המים הביתי הוכנסו מספר רב של שכלולים בשנים האחרונות. התחרות על מתקני טיהור מים הולכת וגוברת בארץ משנה לשנה. החברות הגדולות בעיקר של מי עדן ונביעות מחזיקות נתח מרכזי בשוק המיני ברים בארץ כאשר הבסיס הוא על אספקת מים מינראליים למיני בר קיים. עם זאת ניכר כי תמי בר מחזיקה את הנתח שוק הכי חזק בארץ, הודות ליעילות, הקומפקטיות ועצם העובדה שאת תמי 4 אין צורך לרענן בגלונים גדולים ומסורבלים. אם זאת, יש לזכור במכשיר מתקדם מבחינה טכנולוגית כמו תמי 4 האחזקה של המכשיר לרוב עולה הון, אם לא לכם – לחברה. תמי 4 מחזיקה מחלקה שלמה של טכנאים שבעת הצורך מוזנקים לכל מקום בארץ על מנת לספק שירות רחב.

 

למרות כל האמור, המתקנים של טיהור מים לרוב עולים כסף. מתקני מים שימושיים יותר ואף נוחים מבחינת מחיר ניתן למצוא אצל חברות יותר קטנות, שלעניות דעתי לא נופלות לרוב מן החברות הגדולות במשק.

 

בחברות המספקות מתקני מים לקירור ניתן גם למצוא מיני בר משוכלל. נכון, המותג אינו כמו תמי 4 אולם הוא מבוסס על אותו עיקרון. בחברות אלו ניתן גם להזמין מסנני מים, מטהרי מים שונים שמתחברים לצנרת ויוצרים אוסמוזה הפוכה, תהליך שבדרך כלל ניתן למצוא במתקנים ומפעלים להתפלת מים. בתהליך הזה ניתן לבצע סינון בכל צנרת כמעט, זאת כמובן אם פיקוח נכון ואחזקה נכונה.

 

למרות תהליכים של סינון וטיהור מים, הקהל הרחב עדיין מעדיף את המים המינראליים. המותג שמספקות החברות בארץ בין אם זה מי עדן, נביעות ועין גדי הוא מעבר למים. חיבור המותג עם הטבע קורץ להרבה אנשים, במיוחד לכאלו שמתנגדים לתהליכים כימיים או סינטטיים שעוברים המים כגון אוסמוזה הפוכה. הרבה אנשים לא ממש מאמינים כי יש מאה אחוז סינון מים במתקני מים ביתיים. המותג והאחריות שעליו חתומות חברות המים המינראליות נותן את תחושת הביטחון לאנשים מסוימים כי המים שהם שותים בטוחים מבחינת שתייה. שכן החברות המספקות את המים ממתגות את המוצר שלהם כדבר טבעי. האומנם?

 

לא פעם אנו עדים לתהליכי סינון שעוברים המים במעיינות הטבעיים של אותן חברות. התהליך לטענתן של החברות הוא על מנת להגן על הצרכן ולספק מים נקיים שכן לא תמיד ברור מאיפה מי מעיינות מגיעים ועל כך יש לבצע מה שנקרא ווידוא הריגה על מנת שמים אלו לא יהיו רעילים או מלאים בחומרים שאינם טבעיים. אם זאת נתקלנו כבר במקרים כמו אצל מי עדן שנתנה הוראה להוריד את מוצריה מהמדפים בגלל בעיות זיהומיות כאלו ואחרות או עודף של חומר כזה או אחר, שלא תמיד יש לצרכן מושג מה הוא עושה או מה הן השלכותיו. לאחר כמה ימים הודיעה החברה כי מוצריה חזרו למדפים לאחר בדיקת המעיין. אם זאת האמת לאמיתה הייתה כי החברה הפעילה כל תהליך סינון אפשרי בהבאת המוצרים למדף הצרכן. לאחר שנודע על הדבר, צרכנים רבים באו בטענות למי עדן שכן המוצר שהיא מספקת אינו תואם את מה שהיא אמורה לספק לצרכן. שכן מי עדן עוסקת במים מינראלים כאמור ולא בטיהור מים.

 

לסיכום, מתקני מים ומטהרי מים הפכו לשוק רציני וגדול, הבעיה היא שהוא ממש כמו שוק העיתונאות בארץ, הוא מעין מונופול שכיום מאוד קשה להתחרות בחברות המספקות מים מינראליים. גם חברות גדולות מחו"ל עדיין לא רשמו הצלחה בשבירת המונופול למרות המחירים הנמוכים יותר שהם מציעים. הצרכן הישראלי, כנראה עדיין מעדיף תוצרת כחול לבן. אם זאת יש לזכור כי כל תהליכי הסינון שנערכים במתקני המים עם אחזקה נכונה לא צריכים להיות שונים אחד מהשני, חוץ מן המחיר. לכן בהעדר תקציב גדול גם מיני בר פשוט עם פילטרים ומסננים יעילים יכול לעשות עבורכם את העבודה.  

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב