דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדינה היהודית - למי היא טובה ? 

מאת    [ 23/02/2010 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 1978 פעמים ]

המדינה היהודית – למי היא טובה - זאת שאלה מורכבת וקשה. כמו כול שאלה שכזאת, הדעות חלוקות ואין דעה אחת ברורה בנושא. לדוגמא: האם המדינה היהודית מגבירה את האנטישמיות בעולם או לא - האם המדינה היהודית טובה רק ליהודים או לעמים אחרים - במה היא טובה אם בכלל -  

הפרופסור להיסטוריה באוניברסיטת ניו – יורק, טוני ג'וד. כתב: "יהודים לא ישראלים חשים כיום שהם חשופים שוב לביקורת ופגיעים להתקפות בגלל דברים שלא עשו. אך הפעם המדינה היהודית, מחזיקה אותם כבני ערובה למעשיה. יהודי התפוצות לא יכולים להשפיע על השלטון במדינת היהודים, אך מזוהים איתה, לא מעט בגלל רצון לנאמנות. עצם הגדרת המדינה היהודית – כיהודית. זאת בעיה. מפני שכאשר, העולם תוקף ומבקר את המדינה היהודית, בעינייני צבא וביטחון, או בכול עניין אחר, שעולה על הפרק. כול היהודים בעולם נדבקים לתקיפה ולביקורת הזאת. לכן מדינת ישראל רעה ליהודים".

האם יש אמת בדבריו. כן. לדוגמא: האנטישמיות בצרפת. המאמר: "האנטישמיות בצרפת מפרשת דרייפוס ועד ימינו" כותב למה: "צרפת סובלת, מעלייה אינטנסיבית של מהגרים מוסלמים למחוזותיה. כמליון מוסלמים - רובם מהגרים - חיים היום על אדמתה. ד"ר שמחה אפשטיין סבור, כי התקריות האנטישמיות הרבות הולכות יד ביד עם ריכוזי אוכלוסיה מוסלמית גבוהים".

לעומת מה, שד"ר אפשטיין סובר, עדיין האנטישמיות הישנה קיימת אצל המוסלמים: "האוכלוסיה המוסלמית עדיין לא מצאה את מקומה בתוך החברה הצרפתית - טוענים החוקרים - והיא מרגישה מנוכרת. עקב כך, האשמת היהודים במצבם הקשה הנה בגדר הוצאת תסכולים אישיים כלפי קורבן נח להאשמה. המנהיג המוסלמי, טריק ראמדן, השמיע לא מזמן את הטענה כי היהודים שולטים על המדיה, הבנקים והפוליטיקה הצרפתית ..."

המאמר ממשיך: "... וכן יש חידוש באנטישמיות והוא, שכיום הדברים מתקשרים גם למדינת ישראל והסוגייה הישראלית-פלסטינית. המוסלמים הצרפתים מביעים סולידריות עם אחיהם הפלסטינים, ומתנכלים ליהודים בדרכים שונות. הם מציתים בתי כנסת, פוגעים במוסדות חינוך ומתפרעים באוכלוסיה היהודית. כל אדם המביע תמיכה או מילה טובה לעבר היהודים,  נתפש בעיניהם אוטומטית ככלי-שרת בידי שרון והישראלים".

לעומת זאת, יש קולות אחרים. כדוגמא: ליאון ויזלטיר שכותב: " ... התפיסה שכול היהודים אחראים לכול מה שעושה יהודי כלשהוף ושכול מעשה שיהודי עושה הוא מעשה יהודי – זוהי תפיסה אנטישמית מיסודה. והאם מדינת ישראל רעה בשביל היהודים - לא ממש. הרי מדינת יהודים נותנת חוף מבטחים לכול יהודי בעולם. תראה את העליות האחרונות של יהודי רוסיה וארגנטינה וכו.

המדינה היהודית אולי טובהלא טובה ליהודים – זה נתון למחלוקת. אך הדבר המעניין הוא, שהמדינה היהודית טובה לערבים. כן רוב ערבי ישראל רוצים להישאר ישראלים ולא אזרחים פלסטינים. אולם על כך, נשאלת השאלה – האם בגלל המדינה היהודית או בגלל המדינה הדמוקרטית ?!

לעומת זאת, הערבים במדינת ישראל זוכים לשיווין זכויות, לייצוג בכנסת, השפה הערבית היא רשמית במדינה, מצבם של ערבי ישראל במושגים של תחולת החיים, בריאות, חינוך, חופש דת וזכויות משפטיות טובים יותר ממצב של ערבי אחר במזרח התיכון.

לסיכום - המדינה היהודית היא טובה - למי היא טובה - "איש בדרכו ילך".

  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב