דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון ועיצוב קיר מסך 

מאת    [ 23/02/2010 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 4546 פעמים ]

קיר מסך הינו חיפוי חיצוני העוטף בניין ומשמש לו כקיר אל החוץ. הכינוי "מסך" נובע מהעובדה שקיר זה תלוי על שלד הבניין ואינו מכיל רכיבים קונסטרוקטיבים. בשל העובדה שקיר זה אינו נושא את משקל הבניין, ניתן לעשותו מחומרים קלים ולהפוך אותו לשקוף.

כשמשתמשים בלוחות זכוכית בקירות המסך , מתקבל בתוך המבנה אור טבעי גם במקומות פנימיים יחסית. הדבר מהווה יתרון מבחינת תאורה אך בארצנו החמה גם חיסרון עקב אפקט החממה הנוצר בו והמיזוג הנדרש בעקבות כך לקרור המבנה.

חזית קיר המסך אינה נושאת את משקל הבניין אלא רק את משקלה העצמי. משקל זה מועבר אל שלד הבניין בנקודות החיבור אל התקרות או עמודי הבטון האחוריים לקיר. נקודות חיבור אלה הן גם שמקבלות את העומס המופעל על הקיר על ידי רוח אופקית. קירות מסך מתוכננים לעמוד ברוחות חזקות ואינם מאפשרים חדירת גשם למבנה. כמו כן הם נבחנים לעמידות בפני רעידות אדמה ורעשים ססמיים.

קירות מסך מתוכננים ומבוצעים בדרך כלל באמצעות פרופילי אלומיניום בשילוב זכוכית ולוחות אלומיניום או פח. משיקולי אנרגיה ושימור, מחברים אל קירות המסך אלמנטים של הצללה, גם הם עשויים אלומיניום. ניתן לשלב בקירות מסך דלתות אלומיניום, חלונות אלומיניום לאוורור החלל הפנימי, פתחי יציאה לעשן ואלמנטים דומים.

לקיר המסך תדמית "הי-טק". במקרים רבים אדריכלים המעוניינים בתדמית זו עושים שימוש בקיר כזה כמעטפת מלאה או חלקית לבניין. לעומת קירות רגילים, קירות מסך יכולים לחפות מספר קומות. ניתן לראות זאת בקלות בכניסות למלונות ומבני ציבור, בהם רחבת הכניסה סגורה על ידי קיר זכוכית ואלומיניום בגובה רב.

השיקולים בתכנון קיר מסך

משקל עצמי
המשקל של הקיר, קורות האלומיניום, לוחות הזכוכית, רפפות, הצללות וכדומה. משקל זה מועבר בקירות מסך מאלמנט לאלמנט עד לעוגנים התולים את הקיר אל שלד המבנה (הקונסטרוקציה).

עומס רוח
עומס רוח הוא הלחץ אותו מפעילה רוח הנושבת על פני הבניין. הרוח יכולה להפעיל לחץ שלילי של יניקה במקומות מסוימים ולחץ חיובי של דחיפה במקומות אחרים. צורת המבנה ומבנים האחרים בסביבתו יוצרים מנהרות רוח בהם יכולים משבי רוח להגיע למהירויות של מעל מאה קמ"ש. קיר המסך מהווה מפרש ענק וכדי שלא יתפרקו לוחות הזכוכית ויעופו החוצה מהקיר, עליו להיות בנווי לעומסים אלה.

עומס ססמי
תכנון קיר מסך, הרכיבים והעוגנים שלו למבנה, חייב להתחשב ברעידות אדמה. קיר מסך בנוי באופן טבעי עם מרווחים בין לוחות הזכוכית ומסגרות האלומיניום. מרווחים אלה מאפשרים להעביר תנודות במבנה ורעידות מבלי לנפץ את כל הזכוכיות. גם העוגנים ויחידות הקיר הגדולות מחוברים בצורה המאפשרת להם תנודה מסויימת מבלי לפרוץ את המחסומים מפני מים ורוח.

עומס תרמי
האלומיניום, מהיותו מתכת, מתפשט בחום יותר מאשר המבנה. תכנון קירות המסך, במיוחד במקרים של קיר בגובה של מספר קומות, חייב לאפשר התפשטות והתכווצות של הקיר יחסית למבנה. דבר זה מבוצע על ידי בניית הקיר ממקטעים ושמירת מרווחים ביניהם. למניעת חדירת מים ורוח, מקטעים אלה נסגרים באטמים מיוחדים ומשיקולי עיצוב מכוסים לעיתים קרובות במה שנראה כקורות אלומיניום רצופות.


באתר חברת אקסטל תוכלו למצוא מידע נוסף לעיצוב ותכנון קירות מסך

אקסטל - יצרנית חלונות אלומיניום בעיצובים שונים, חלונות בלגיים, דלתות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב