דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסה עם חבר נעורים שחזר בתשובה הוכיחה לי את עליונותה של היהדות על גבי שאר דתות העולם - המשך סיפורו של דניאל עשור כפי שפורסם בעיתון פרומיס 

מאת    [ 21/02/2010 ]

מילים במאמר: 1422   [ נצפה 2669 פעמים ]

 

לקוראים היקרים שלום רב!

אתם ודאי זוכרים כיצד בפעם הקודמת סיימתי את שיחתי המרתקת עם ד"ר מיכאל עת ביקרתי בביתו כמו כן את סערת הרגשות אליה נקלעתי בדרכי הביתה. תיארתי את תחושת הגעגועים בה נתקפתי פתאום לאור שיחתי הארוכה עם ד"ר מיכאל געגועים אל העבר הרחוק אל בית הוריי בישראל אל המשפחה אל מראות הילדות הקסומים אשר הותרתי מאחור ואשר נותרו עדיין בזיכרוני הייתי אז  במהלכה של הנסיעה חזרה הביתה אל ביתי שבפורט לודרדיל. אותה העת הייתה זו שעת שקיעה. רוד סטיוארט שר את שיריו ברקע,  המשכתי בנסיעתי עם תחושה של סוף העולם מתקרב. חשתי אבוד באמצע החיים כאילו הגעתי לכביש ללא מוצא או יותר מדויק כביש מהיר לשום מקום. אני מחפש דרך לשוב על עקבותיי אולם הדרך חזרה אף היא נראית לי מאוד רחוקה בלתי נודעת עם תחושה חזקה של זרה וכאילו אין מקום ואין שום אפשרות לעשות פרסה. לפתע חלפתי שוב על פני כנסייה הייתה זו כנסייה

קתולית מוכרת לי כבר נכנסתי אליה מספר חודשים קודם. עצרתי שוב את רכבי ונכנסתי פנימה היה זה כבר אחרי רדת החשכה בחוץ. חדר קטן וצדדי היה כמקודם מואר, אולם הכנסייה עצמה הייתה חשוכה. אורות קטנים וצדדיים שדלקו בה האירו את דיוקנו של ישו על הצלב, על כל גובה הקיר דמותה של מריה מצוירת באדום, מחזיקה את תינוקה הקטן. אני עמדתי מאחורי ספסלי העץ המגושמים בשתיקה. סערה רגשית גדולה כבפעם הקודמת התחוללה בקרבי. פניתי לבורא העולם. יהיה זה מי שיהיה כך חשבתי מבולבל ושאלתי במרמור את כל מה ששאלתי כבר בעבר. היכן ומדוע אתה אלוקים מסתתר? מדוע אתה משאיר לי רק עקבות קטנות בחול - למה אינך ברור לי מספיק? מה היא זהותך האמיתית? אני שואל אותך שוב, אתה בכלל אוהב בני אדם? אתה דואג להיות בקשר אתם - רק אם כן אז ענה לי מי הם אותם האנשים ומה היא זהותם? האם הם נוצרים או יהודים האם הם בני דת אחרת - או אולי גם זה לא? האם אתה פשוט עובדה קיימת מדעית בלבד ללא כל פשר וללא כל השלכות לגביי? או אולי אתה מחפש כמוני את האנשים שמחפשים אותך ללא לאות ואם כן מדוע לא מצאת אותי, הרי אתה בודאי כל יכול הלוא אינך מוגבל כמוני? יצאתי משם לפני שהכומר שוב ייגש אלי כבפעם הקודמת. אכן הפעם הסימן אותו ביקשתי לא אחר לבוא.  כאשר הגעתי הביתה התקשר אלי סוחר משקפי שמש  והציע לי לקחת ממנו סחורה בקרדיט ולמכור אותם באיים. הייתי אמור למכור משקפי שמש יוקרתיים כמו ג'ורג'יו ארמני וג'ני ורסצי גמפול גולטייר ועוד- ועוד ולהרוויח רווח נאה. ימים ספורים לאחר מכן, היה זה מעט לפני ה"קריסמס", העמסתי את הסחורה על מטוס קטן דו מנועי ששכרתי בבוקא רטון. עוד באותו היום, שעות ספורות לפני הטיסה, התקשר אלי חבר נעורים אותו לא ראיתי הרבה שנים. הוא ביקש לפגוש אותי באותו היום. היתה לו גם דרישת שלום להעביר לי מבני משפחתי עם כמה וכמה סיפורים פיקנטיים על חברים משותפים לשנינו ועל מה שעלה בגורלם. אני הזמנתי אותו להצטרף אליי לטיסה והוא נענה בחיוב נפגשנו בשדה התעופה ולתדהמתי כמעט ולא הכרתיו. הוא היה עם זקן קטן וכיפה שחורה וגדולה הוא הגיע עם טרמוס של תה גדול כמה פרוסות וספרון קטן בידו. אנו המרנו מבוקא רטון וטסנו לכוון שרשרת האיים. הייתה זו שעת אחר הצהרים ולאחר מספר טלפונים לתיאום שעשיתי עם סוחרים בקי-לרגו בקי- ביסקן ובקיו וסט. במהלך הטיסה סיפר לי חברי את כל הקורות אותו ולאחר שכבר נגמרו הסיפורים עליו ועל משפחתי, החל לספר לי על פרשת השבוע -פרשת משפטים. התפתחה בננו שיחה מאוד מעניינת בה אני שואל שאלות והוא עונה. שאלתי על בחירתו ביהדות ואף על ההוכחות לאמיתות מעמד הר סיני, הן מבחינה היסטורית והן מבחינה תיאולוגית. הוא אכן היה שיטתי. הוא נשמע בהיר ויודע. על שאלתי מדוע היהדות היא הדרך בה הוא בחר, השיב לי כי כל דתות העולם השונות טוענות להתגלות אלוקים אולם פרטית בלבד כמו למשל : ישו , מוחמד, בודהה, קרישנה, כולם טענו להתגלות פרטית ואנשים האמינו להם בגין האותות והמופתים שהם עשו להוכיח את טענתם.

אולם היהדות הינה הדת היחידה בעולם הטוענת להתגלות אלוקית לפני מליוני בני אדם היוצאים ממצרים, ההולכים ארבעים שנה במדבר לאחר ההתגלות ההמונית לפני כל הלאום כולו. את טענת ההתגלות הפרטית יכול כל מאן דהוא לטעון על מנת להקים לעצמו דת, אולם לא כל אחד יוכל לטעון את הטענה השנייה של התגלות המונית, אלא אם כן אכן ארע המאורע באמת. הלוא אם נרצה להקים דת חדשה ולטעון כי אלוהים התגלה אלינו, הלוא תמיד יהיו מספר אנשים שיאמינו וכן הם יחנכו את בניהם אחריהם, לכן כל מי שרוצה להקים דת, אם היא אינה אמת מוחלטת, יוכל להשתמש בטענה הזו של התגלות פרטית. אולם רק היהדות מפני שהיא לבדה האמת המוחלטת יכולה להרשות לעצמה להשתמש בטענה של התגלות המונית. הלוא אילו היה מי שהוא מעז לטעון כי כל מדינת פלורידה חוותה את מעמד ההתגלות ביום שני בעשר בבוקר, מיד הוא יוכחש על ידי תושבי המדינה ויחשב לשקרן, לכן למרות שטענה זו היא יותר חזקה, אף מקים דת לא יעז להשתמש בה, כיוון שמיד הוא ייתפס. רק היהדות שהיא באמת אמת מוחלטת יכולה להרשות זאת לעצמה.

על שאלתי השנייה, "הלוא תודה לי כי יתכן שעם ישראל היה סבור כי הייתה לו התגלות אלוקית אולם היא באמת לא הייתה, הלוא ידוע שהיהודים הם מאוד חכמים ומשה היה סופר יהודי הוא השתמש בחשמל וברמקולים כדי לשכנע את ההמון שיש כאן משהו אמיתי והם אכן השתכנעו. הלוא יש דעות שלעברים הקדמונים הייתה גישה לחשמל?" חברי ענה  על שאלה זו כך : "נניח שאתה צודק ובאמת משה עבד על עם ישראל. נניח שאני משה רבנו ואתה העוזר שלי יהושע ואנחנו עבדנו אתמול בבוקר על עם ישראל בהצלחה רבה, עכשיו כל שנותר לנו הוא לכתוב את התורה ולתת לעם ישראל. אז תחשוב לרגע, האם כדאי לכתוב שמאורע זה של התגלות אלוהית להמוני המונים היא מיוחדת במינה והיא לעולם לא תשוב להתרחש בשום מקום אחר בעולם ולשום עם אחר עד סוף כל ההיסטוריה האנושית - האם לכתוב את הפסוק, מה אתה אומר?" השבתי לו "בודאי שלא ! זו תהיה שגיאה ממדרגה ראשונה!" "מדוע?" הוא שאל. אני עניתי "מפני שאם משה היה כזה חכם הוא בוודאי חכם מספיק לדעת שאם הוא הצליח לעבוד על עם שלם אז יהיה בהיסטוריה עוד מישהוא שיעשה זאת, מפני שדבר אחד ברור. אנו לא שולטים בהיסטוריה. אז למה להבטיח - למה להסתכן? וגם מה זה בכלל יוסיף לנו אם נכתוב את זה?" חברי חייך אלי ופתח את החומש שהביא והקריא לי את הפסוק בתורה המנבא נבואה עתידית עד סוף כל ההיסטוריה, כי ההתגלות ההמונית במעמד הר סיני היא מיוחדת במינה. אף עם לא יטען להתגלות המונית בכל ימות העולם. "הלוא זו היא נבואה שנכתבה בתנ"ך לפני 3300 שנים והיא מתגשמת לנגד עינך בכל יום. אין עם אחר שטוען כי דתו מתבססת על התגלות המונית. התורה לא חששה לכתוב פסוק זה למרות הסיכון, מפני שכותב התורה כותב זאת ללא שום סיכון. הוא עושה את ההיסטוריה, שולט עליה ולכן אף אומר אותה מראש. זהו הפסוק :" כי שאל נא לימים ראשנים אשר היו לפניך למן היום אשר ברא אלוקים אדם על הארץ ולמקצה השמים ועד קצה השמים הנהיה כדבר הגדול הזה או הנשמע כמוהו:: השמע עם קול אלוקים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי: או הנסה אלקים לבוא לקחת לו גוי מקרב גוי במסת באתת ובמופתים ובמלחמה וביד חזקה ובזרוע נטויה ובמוראים גדולים ככל אשר עשה לכם השם אלוקיכם במצרים לעיניך."(דברים פרק ד" פסוקים לב,לג, לד.)

"אכן," טען בפני חבר הנעורים, "ישנו הבדל גדול בין להאמין ובין לדעת. להאמין פירושו לקבל את הדברים בלי ראיות מספיקות אולם לדעת פירושו לקבל עם ראיות מספיקות. התורה טוענת כי ההתגלות ההמונית שביציאת מצריים ובמעמד הר סיני נחשבות לידיעה ברורה לא לאמונה זו היא עדות גמורה "אתה הראת לדעת כי ה" הוא האלוקים אין עוד מלבדו"(דברים פרק ד" פסוק לה)." אני הוספתי לשאול "הלוא הנוצרים אינם מכחישים את התנ"ך אז מה עם ישו?" "מה אתו?" שאל אותי חברי "האם יש לך איזשהו קשר אליו?" "לא יודע אני קצת מבולבל" עניתי. "תראה הם סבורים שהוא אלוהים בעצמו אז בוודאי שהם סותרים את התורה חזיתית ואם כך, איך הנוצרים יכולים בכלל לטעון כי ישו הוא אלוהי התנ"ך, משיחו ומגשים נבואותיו? הלוא התורה אומרת. " ונשמרתם מאד לנפשתכם כי לא ראיתם כל תמונה ביום דבר ה' אליכם בחרב מתוך האש : פן תשחתון ועשיתם לכם פסל תמונת כל סמל תבנית זכר או נקבה." (דברים פרק ד" פסוק טו,טז,) הרי שאין לאלוהים כל תמונה וכבר הזהירה התורה מתבנית "זכר" והלוא ישו יש לו תבנית זכר אותה אסרה התורה מפורשות."  לאחר שסיימתי לפזר את הסחורה בין הסוחרים השונים נחתי באי האחרון, בקי-וסט. שם פיזרתי את כל המשקפיים שנותרו. אכלנו ארוחת לילה מאוד מאוחרת וחזרנו לשדה התעופה. הייתי מאוד עייף כבר לא נותר בי כוח אפילו לחשוב על טיסה חזרה. נכנסנו למטוס נעלנו מבפנים וכך נחנו שנינו עייפים מאוד שרועים  על מושב הטייס והנווט כשעתים תמימות.

היה לי מאוד לא נוח, עד כי בשעה שתיים לפנות בקר גמלה בלבי ההחלטה להעיר את חברי ולהמריא חזרה הביתה על המשך המאורעות אספר לכם בפעם הבאה.            

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב