דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי הנדסת תעשייה וניהול לתואר ראשון 

מאת    [ 21/02/2010 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2021 פעמים ]

תעשייה וניהול זהו תחום אשר התאגד למקצוע פורמאלי רק בשנים האחרונות כחלק מהצורך שנבע מהפיתוחים המודרניים אותם האנושות עוברת במאה האחרונה. עם התרחבותה של התעשייה והארגונים השונים הולך ומתחזק הצורך בייעול התהליכים השונים אשר מתרחשים בארגון כמו גם הגברת התפוקה והקטנת ההוצאות. תעשייה וניהול זהו תחום אשר משלב הנדסה יחד עם תיאוריות ושיטות ניהול כאשר המטרה היא לייעל את תפוקת העבודה, לשפר את הביצועים ולהוזיל עלויות עד כמה שניתן, וזאת באמצעות ביצוע תכנון נכון של מערכות טכנולוגיות, ניהול מידע, ניהול משאבי אנוש, ניהול פיננסי יעיל של הארגון וכיוצא בזה.

עם המהפכה התעשייתית וחדירתם של המפעלים וארגוני הענק לחיינו נוצרו תחומים ומושגים חדשים כמו התנהגות ארגונית אשר מעמידה במרכז הפעילות את העובד, כך גם שיטות הניהול השתנו, מערכי התכנון, הייצור, הפיתוח והבקרה עברו שינויים ומעודף גורמים נוצר צורך לביצוע בקרה, סנכרון וייעול של כל המערכות אשר פועלות במסגרות ארגוניות כאלה ואחרות.

תעשייה וניהול זהו התחום אשר אחראי על פעולת הבקרה והייעול של כל המערכות אשר פועלות בסביבה הארגונית ואינו משתייך רק לתחום התעשייה גרידא. תעשייה וניהול אחראית על בקרת עובדים, מערכי ייצור, מחלקות שיווק, מערכות ניהול וכן הלאה.

הנדסת תעשייה וניהול

ההכשרה הפורמאלית בתחום של תעשייה וניהול היא במסלול הנדסי שכן כל עבודתו של העוסק בתחום זה נשען על מודלים מדעיים ומתמטיים על כן, הכשרתו צריכה להיות מבוססת על מתחומי המדעים המדויקים לרבות מתמטיקה, פיזיקה, הנדסה וכן הלאה. בנוסף לפלטפורמה ההנדסית מסלול ההכשרה כולל גם לימודי ניהול ותיאוריות התנהגותיות, בעיקר במסגרת הארגונית. כמו כן, צריך העוסק להיות בעל קרע בתחומי כלכלה, חשבונאות, שיווק ועוד.

מסלול ההכשרה של הנדסת תעשייה וניהול נחלק לשניים, כאשר אפשרות אחת לעשות זאת היא באמצעות לימודי תעודת הנדסאי תעשייה וניהול. לימודי הנדסאי אלה הם לימודי תעודה אשר מתפרסים על פני שנתיים ומסמיכים את הבוגר לעסוק כהנדסאי בשוק. במרבית המקרים, תעודת הנדסאי מוכרת במוסדות הלימוד השונים, כך שמי שירצה להשלים לתעודת מהנדס, יוכל לעשות זאת בניכוי נקודות הזכות שצבר לזכותו בלימודי התעודה. אין הנחייה גורפת בעניין וקביעת כמות הזיכויים מקורסים תלויה באופן בלעדי בהחלטתו של מוסד הלימודים.

מסלול ההכשרה השני בתחום של הנדסת תעשייה וניהול הוא המסלול האקדמי שראשיתו היא בתואר ראשון B.Sc מהנדס תעשייה וניהול, תואר שני ודוקטורט, כמו כן ישנם מסלולים ישירים לתואר שני עם או בלי תזה וכך גם מסלולים ישירים לתואר דוקטורט. מסלולי הלימוד ותחומי ההתמקצעות הם רבים ומגוונים. בין תחומי ההתמחות השונים של תעשייה וניהול ישנם תחומים כמו ניתוח מערכות וחקר ביצועים, פסיכולוגיה תעשייתית, משאבי אנוש וניהול, סטטיסטיקה, ניהול מידע ועוד.

 

לימודי הנדסה - הפורטל למקצועות ההנדסה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב