דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור מוסד לימודים בחול 

מאת    [ 20/02/2010 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 5961 פעמים ]

סטודנטים ישראלים רבים בוחרים לימודים בחו"ל בתחילת דרכם האקדמית או לצורך תארים מתקדמים. בחו"ל יש שפע של מוסדות לימוד נחשקים המציעים מגוון מסחרר של מקצועות לימוד מכל התחומים המוצעים במבחר מסלולים ברמה גבוהה ונלמדים אצל המרצים המובילים בתחום. החלטתם ללמוד בחו"ל? כיצד בוחרים מוסד לימודים בחו"ל - לפניכם מספר עצות חשובות.

לימודים בחו"ל - בחירת מיקום גיאוגרפי

חשוב מאוד להחליט מראש היכן רוצים ללמוד ברחבי הגלובוס, שכן כך יהיה קל יותר להתמקד ברשימת מוסד לימוד אפשריים. בעת בחירת מקום לימודים בחו"ל חשוב לבחור מוסד לימוד במדינה בה תרצו ללמוד, בין אם מדובר בארה"ב או במדינה באירופה, לפי פרמטרים של מרחק גיאוגרפי, עלות מחיה, תקציב ומוניטין של מוסד הלימוד הנבחר.
מוניטין אקדמי
בכל מדינה יש מספר אוניברסיטאות שממוקמות בדירוג העולמי בתחומים ספציפיים וכדי ללמוד במקום בעל מוניטין נחשב ברמה בינלאומית, במסלול המתאים לסוג התואר (ראשון, מתקדם או דוקטורט) כדאי לקבל ייעוץ מקצועי לאיתור מוסד לימודים בחו"ל המוביל בתחום הלימוד המבוקש. כמובן שחשוב לבדוק לפני קבלת ההחלטה במוסד הנבחר מהם תנאי הקבלה והאם אתם עומדים בתנאי הקבלה כדי לשפר את הציונים או להשלים טפסים טרם הגשת המועמדות.

עלות שכר הלימוד ועלות מחיה
פקטור חשוב נוסף הוא עלות שכר לימודים בחו"ל, שמשתנה ממדינה למדינה ותלוי גם במוסד הלימוד הנבחר ללימודים באותה מדינה. ישנן מדינות כמו איטליה, שמציעה שכר הלימוד בין הנמוכים בעולם, ובנוסף לכך מציעה אפשרויות מגוונות למלגות לצורך מימון הלימודים והמחיה בעת תקופת הלימודים. כדאי לברר מה טווח העלויות בכל מדינה ומוסד לימוד פוטנציאלי ולחשב גם כמה עלות המחיה במקום, כיוון שבעוד ישנן מדינות שזול יחסית לחיות בהן הרי שמדינות אחרות נחשבות יקרות מאוד והלימודים בהן דורשים הערכות כלכלית מוקדמת. בחישוב עלות המחיה, כדאי לבדוק האם גם מגיע לכם ויזת סטודנט המאפשרת לכם לעבוד ובכמה שעות עבודה מדובר, וכך תדעו יותר כיצד תוכלו לממן את הלימודים בחו"ל. כמו כן, ישנן מדינות כמו איטליה המציעות לסטודנטים תנאים נוחים במיוחד כמו שעות לימוד מעטות יחסית ביום לימודים ושבוע לימודים קצר יחסית, שמאפשר לכם לשלב בנוחות בין לימודים בחו"ל ועבודה בחו"ל.
הכרה בתואר בארץ
חשוב לברר מראש האם מוסד הלימוד בו אתם מתכננים ללמוד מוכר בארץ, כיוון שאם אתם עושים תואר השאיפה היא שכן יכירו בו בארץ ותוכלו להמשיך כאן לתארים מתקדמים או לעבוד במקצוע אותו למדתם.
קהילה ישראלית
זה אומנם לא גורם חשוב עבור כולם, אבל רבים מאיתנו מעדיפים ללמוד במדינות בחו"ל בהן יש קהילות ישראליות או יהודיות חזקות. את הנתונים האלה אפשר לברר מראש, ואף ליצור קשר טרם צאתכם ללימודים בחו"ל עם הגורמים הרלוונטיים. 

עורכת תוכן שיווקי וכתבת תוכן שיווקי, תוכן לאינטרנט לקידום אתר בגוגל - תוכן SEO, שדרוג תוכן ותחזוקת תוכן באתרי חברה ואיפיון אתרי חברה ממותגים ומסחריים, כתיבת ועריכת ניוזלטרים לחברות מסחריות ויצירת תוכן למועדוני לקוחות של חברות מסחריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב