דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המסע המרתק לקראת אחדות המרקם האנושי 

מאת    [ 14/01/2007 ]

מילים במאמר: 602   [ נצפה 2711 פעמים ]

האם אפשרי הדבר, שבוקר אחד נתעורר לעולם שבו התעשייה, הטכנולוגיה ובני האדם המשתמשים בה יבחרו להפסיק לזהם אוקיינוסים, נחלים, מעיינות, את האוויר והאדמה ואת מי השתייה החשובים כל-כך לקיומם של כל היצורים החיים על-פני כדור הארץ וביניהם בני-האדם.
יהיה זה בוקר, שבו אנשים בכל רחבי תבל יוכלו לחייך בו בשביעות רצון, יהיה זה בוקר של שפיות ושל רצון טוב, של אכפתיות ושל התפכחות מהטיפשות והאיוולת ששלטו באורחות חיינו עד לאותו בוקר.

האדם מטבעו תמיד מחפש דרכים יעילות יותר, דרכים טובות יותר שיאפשרו לו להתפתח ולחיות חיים מאושרים יותר. יהיה זה מעניין לחזות בבחירותיו הבאות של האדם לאחר התפכחותו. אולי לכשיזכה לשתות מים טבעיים וטהורים ולנשום אויר צח ונקי לאורך זמן, יבחר האדם לשים מאחוריו את הרגלי התזונה המבחילים וההרסניים שלו, ויבחר במזון טבעי הגדל באדמתו הפורייה והנקייה מרעלים. זהו אתגר נפלא שהאבולוציה מציבה בפני האדם, להמשיך ולהתפתח לקראת גוף אנושי מואר יותר, גוף אנושי ששוררת בו שלווה ונינוחות. גוף שהתרגל לערבל בתוכו מזון מת שחווה בחייו סבל וכאב רב. בשר, דגים, ביצים ומוצרי החלב, ואליהם התווספו מזונות מהצומח שעובדו ובושלו יתר על המידה, כל אלו גורמים לגוף לפתח מוטציות ומחלות, ואלו אינם מאפשרים לגוף ולאדם להמשיך ולהתפתח כראוי לתהליך האבולוציוני הצועד תמיד לקראת התפתחות מורכבת ויעילה יותר.

באותו בוקר שבו האדם יבחר במזון טרי מהצומח, ללא בישול, ומבלי לגרום הרס לאדמה ובעלי-החיים החיים בה באמצעות ריסוסים וכימיקלים, יהיה זה בוקר נפלא, בוקר שבו המחלות הרבות שפגש האדם ישכחו ויישארו כרישום בדפי ההיסטוריה. יהיה זה בוקר של קרני שמש מאירות ומחממות, המשרות תחושה של קלילות ובריאות מושלמת, המחשבות יהיו נקיות משליליות והתודעה צלולה להפליא.

שינוי כלל-עולמי בתזונת האדם יאפשר לאדמה להתחדש ולהשיב לעצמה את הפוריות. האדמה עליה אנו חיים, האדמה בה גדל המזון הראוי לנו ולכל בעלי-החיים. האדמה הפורחת שיזכו ליהנות ממנה גם הדורות הבאים.
בעלי-החיים יזכו לחיות בסביבתם הטבעית ללא התעללות וסבל הכרוכים בזריקות, פיטום, ריסוס, ואכילת כימיקלים כתחליף למזון. בעלי-החיים יזכו לחיות בטבע על-פני האדמה כפי שהטבע ייעד גם בשבילם.

התעשייה והמסחר יהיו הוגנים יותר, ללא ניצול של החלשים והתמימים. הפיתויים והלחץ על הילדים לזלול מזון שאינו ראוי להם ייפסק. החקלאים ועובדי האדמה הנאמנים והאוהבים את עבודתם יהיו לאחראים על איכות המזון וזמינותו. עליהם נוכל לסמוך, ובכספנו נגמול ונפרנס את אותם חקלאים-עובדי האדמה היקרים הללו, ולא את המעסיקים המנצלים את עובדיהם ומייצרים בשבילנו מזון חסר ערך.

הפשטות והיופי בתזונה שכזו, יעלימו את כל הסיבות למחלות בגוף האדם. אנשים לא יסבלו יותר מהשמנה, והרפואה תתמסר כולה למחקר ולפיתוח של כלים שונים לטיפול בפציעות שונות.
תעשיית התרופות ותוספי המזון ייעלמו כלא היו. והרפואה כולה תתפכח ותפעל בבהירות ובחמלה אך ורק לטובת האדם ללא כוונות נסתרות לרווחים אדירים וללא אינטרסים זדוניים.

איזה בוקר נפלא של התפכחות, האדם בוחר להפסיק את השקעתו במכונות וכלי מלחמה.
הוא בוחר להפנות את משאביו היקרים לתחבורה מפותחת יותר שתפסיק את הזיהום האדיר.
האוויר מתבהר, וההרס העצום על-פני כדור הארץ נפסק, ומתאפשר סוף סוף לעולם להתחדש ולהסתובב בתהליך של ריפוי הנזקים וחזרה לאיזון. איזון החשוב כל-כך להפסקת תהליך ההתחממות הגלובאלית וההרס הבלתי נתפס שנלווה לכך. איזון שבאפשרותו להפסיק את מלחמות הטבע בעצמו-אסונות הטבע הרבים שגרמו להרס עצום. איזון שמאפשר לטבע להיות כפי שהוא באמת, למען החיים בו, ללא ההרס והניצול מעשי יד אדם.

בוקר שבו נתעורר לחיים הדומים לחלומותינו הצלולים, בוקר שכולו הרמוניה ושלווה כלל-עולמית, האדמה במקומה יושבת, האוויר במעופו ממשיך לנוע, המים בצלילותם זורמים, והאדם בחיוך מתבונן.

בכל בוקר אני מתעורר למציאות שכזו, לרגע אחד בלבד הנמשך מרגע ההתעוררות ועד לפקיחת עיניי. רגע לאחר מכן אני מביט, נושם ומרגיש את המציאות כפי שהיא באמת, ובתשוקה אני פועל להארכת אותו הרגע הנפלא שאיתו התעוררתי, ואני משתדל לשתף אחרים באותן התחושות השופעות אהבה וציפייה לקראת אותו בוקר נפלא הקרב ובא.

האם גם אתם משתוקקים להתעורר לבוקר שכזה - הרגע הזה הוא הזדמנות בשבילכם לפקוח עיניים ולחיות למען ולקראת אור הבוקר.
מייסד הבית לבריאות והתכנסות הראשון מסוגו בישראל, מסגרת ארוכת טווח ללימוד והתנסות באורחות חיים מעודדי החלמה ובריאות.


https://www.demayo.co.il

טלפון: 058-4-818-518

כתיבה והוראה של התכנית למדעי הרפואה, התזונה והסביבה למטפלים והחברה בישראל.

מרכז צוותים לתכנון, הכשרה, הדרכה ונטיעות של בוסתנים וגני-ירק אורגניים.

מנחה סדנאות בשטח לזיהוי, ליקוט ושימוש בצמחי-בר למאכל.

מחבר הספר 'צמחי-בר למאכל ולרפואה בישראל'.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב