דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שינוי פיסיולוגי במקביל להתפתחות רוחנית 

מאת    [ 14/01/2007 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 2629 פעמים ]

רובנו מבינים את המשמעות של התזונה בחיינו, אך רבים אחרים מייחסים לה תשומת לב מזערית.
בסך הכול אוכל, מה יש לחשוב כל כך הרבה - מתחילים לחשוב רק כשהבעיות מתחילות.

במהלך ההיסטוריה, האנושות שינתה את אורח-חייה ואת תזונתה פעמים רבים, על פי תנאי סביבתה. במאתיים שנה האחרונות החלה ההתפתחות המאסיבית של התעשייה לייצור מזון שערכו התזונתי הוא אפסי, והוא מהווה את עיר התזונה בתרבות המודרנית. זוהי התפתחות שאנו מגלים ורואים מידי יום את נזקיה הרבים לבריאות האדם, ואת ההרס הגדול שהיא גורמת לטבע כולו- לבעלי-החיים הנמכרים בשווקים, ולאיכות הסביבה בכל העולם.

אנו חיים בתקופה שרבים מבקשים לעשות שינוי, אנשים מתעוררים ומתחילים לשאול שאלות, מתחילים לחקור מעט, וכל גילוי מגביר את המוטיבציה לדעת יותר ולבדוק יותר לעומק.

התזונה הטבעית מבוססת על פירות, ירקות, עלים ירוקים, אגוזים, גרעינים וזרעים. זוהי תזונה- (חומרי מזון) שאמורים לספק לגופנו את כל המרכיבים שהוא זקוק לקיומו בבריאות מיטבית. כל חומר זר המוחדר עם המזון לגוף נדחה ומופרש במאמץ רב אל מחוץ לגוף. לגוף אין "רצון" ויכולת להשתמש בשפע החומרים הזרים והרעילים שנכנסים פנימה. המטרה היחידה שאנו אוכלים היא לקיום הגוף, בכדי שנוכל לחיות בו ולהשתמש בו כרצוננו.
אז מדוע אנשים רבים כל כך ברחבי העולם החלו לפגוע ולגרום להרס רב כל כך בגופם שלהם ובגופי צאצאיהם? תשובות רבות אפשר לענות על כך, אחת מהם היא הפרסום הרב שמשקיעות בכך החברות המסחריות, הבלבול הגדול, מדע הרפואה שנתמך על-ידי אותם חברות מסחריות והוא בעצמו מבולבל וטועה בתפיסתו, ואולי מעבר לכל אלו מדובר באנשים תמימים שעברו שטיפת מוח מתמשכת שקבעה בשבילם מהו מזון טעים ובריא, ומעולם לא הוצגה בפניהם האמת הטבעית. גם כשמוצגת בפניהם האמת, הם מתקשים להאמין שבמשך כל חייהם הם אכלו ושתו מזון מקולקל שבגללו הם סבלו וסובלים סבל רב, ובגללו הם סבלו ימים ארוכים בחייהם, ובגללו הם ימשיכו לסבול בהמשך חייהם. הם פשוט מעדיפים להתעלם ולהדחיק, העיקר להמשיך בחייהם כפי שהם מבלי לעשות שינויים משמעותיים ובשפתם "קיצוניים" כל כך.

היום גם הממשלות המנהלות את העולם מתחילות להבין שבקרוב לא תהיה ברירה, המחלות גורמות לעומס בלתי אפשרי על בתי החולים ועל מערכות הבריאות בכל מקום. אנשים חולים הרבה יותר, המחלות הקשות כמו סרטן ומחלות לב תוקפות אוכלוסיות שלמות, ואין שום דרך לפתור בעיות אלו לאורך זמן ללא התייחסות אובייקטיבית למקור שלהן.
האדם מנצל בדרכים רבות את הטבע וסביבתו. הוא עושה זאת למשל על-ידי כך שהוא מביא ילדים רבים לעולם עד להתפוצצות אוכלוסין. ככל הנראה אם המצב ימשיך כפי שהוא, תהליך הברירה הטבעית יעשה את שלו ואנשים רבים ימותו ממחלות ומגיפות, כמו היום רק באופן מיידי ובסדר גודל בלתי נתפס. כל זאת על מנת להשיב את האיזון על פני האדמה.

אנשים רבים מתעוררים ומנסים להפיץ את המסר לאנשים רבים ככל האפשר- הבריאות ואיכות החיים הם באחריותנו, יש פשוט להקשיב, ללמוד וליישם.

התזונה הטבעית, היא בפשטות ובתמימות מציבה לאנושות "אתגר" לשרוד ולחיות בבריאות מושלמת. זהו מצב בריאותי המאפשר לאדם לחיות באנרגיית חיים שונה ממה שהוא מכיר, וללא מחלות. זוהי התפתחות רוחנית אדירה שתאפשר לאדם לעמוד בפני אתגרים וחלומות חדשים ומרתקים.
הצעד לקראת התזונה הטבעית הוא רק שלב בתהליך ההתפתחות האבולוציוני והרוחני של האדם. התהליך הרוחני תמיד בתנועה בכיוון של התפתחות וצמיחה. התזונה הטבעית היא חלק מהתהליך המאפשר לגוף לחיות באמצעות מזון הקרוב לטבע, אנרגטי וקל יותר. הגוף נעשה לכלי עם יכולות מופלאות להגשמת יעדים רוחניים.

התחושה האישית שלי היא שהאנושות כבר החלה לצעוד, ואנו חיים בזמן שבו קצב הצמיחה הוא רחב ומהיר יותר. צמיחה שתאפשר לבני אדם רבים שבחרו בך, לחיות בגוף חזק ובריא כאשר תזונתו מורכבת ממעט מזון מוצק, והמקור העיקרי לאנרגיה נעשה באמצעות חיבור לאנרגיית החיים ולרוח.

צמחונות היא צעד אחד, אבל הוא כבר מאחורינו, תזונה טבעית היא שלב מתקדם יותר, אך גם היא לא השלב הסופי. תהליך של צמיחה והתפתחות שנמשך עד לאן שאנו בוחרים לקחת אותו.
מייסד הבית לבריאות והתכנסות הראשון מסוגו בישראל, מסגרת ארוכת טווח ללימוד והתנסות באורחות חיים מעודדי החלמה ובריאות. https://www.demayo.co.il

כתיבה והוראה של התכנית למדעי הרפואה, התזונה והסביבה למטפלים והחברה בישראל.

מרכז צוותים לתכנון, הכשרה, הדרכה ונטיעות של בוסתנים וגני-ירק אורגניים.

מנחה סדנאות בשטח לזיהוי, ליקוט ושימוש בצמחי-בר למאכל.

מחבר הספר 'צמחי-בר למאכל ולרפואה בישראל'.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב