דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טעויות נפוצות במסחר בשווקים הפיננסיים 

מאת    [ 13/01/2007 ]

מילים במאמר: 995   [ נצפה 3473 פעמים ]

טעויות נפוצות במסחר בשווקים הפיננסיים 

מאת רו"ח אילן דנציגר

עקב חוסר הניסיון של רבים מהסוחרים בשווקים הפיננסיים הם מבצעים טעויות שעולות להם בממון רב  ורובם לא מצליחים לצאת כאשר ידם על העליונה. להלן מפורטות טעויות נפוצות של העוסקים בתחום או של אלה שרק מתחילים ללמוד:

טעות 1: הכישלון להגדיר מי אתה.

נשמע קצת פילוסופי אך כמו בכל תחום בחיים לפני שאתם מתחילים לעסוק בתחום מסוים, אתם חייבים להבין האם תחום זה כלל מתאים לכם. אם אתם רגועים ושקולים אולי מתאים לכם מסחר בטווח הבינוני או הארוך. לחילופין אם המאפיין אתכם הוא תזזיתיות וטמפרמנט אז אולי אתם מתאימים למסחר בטווח הקצר. אנשים שונים בעלי אופי שונה יסחרו בדרכים שונות ואין דרך אחת ברורה להצלחה.  

טעות 2: הכישלון להגדיר מה מטרותיך.

כאשר אתם מגיעים לשווקים הפיננסיים שאלה חשובה היא כמה אתם רוצים להרוויח. על פניו התשובה נראית ברורה "כמה שיותר". מניסיון מי שרוצה להרוויח "כמה שיותר" בסופו של דבר ... מפסיד "כמה שיותר". אתם חייבים להגדיר מטרה ריאלית. הגעתם לשווקים עם 10,000 $, תציבו לכם מטרה, למשל " נהיה מרוצים אם בעוד שנה יהיו לנו בחשבון 12,500 $" (רווח של 25%). השגת המטרה מהווה נידבך חשוב להמשך המסחר בעתיד. סימון "וי" על מטרה מחפה על  מספר כשלונות שקרו במסחר בעבר. 

טעות 3: הכישלון לקבוע כללים ברורים של מסחר. 

במסחר בשווקים הפיננסיים חשוב מאוד לקבוע כללים ברורים של מסחר. עוד לפני ביצוע עסקה חובה עליכם להחליט מתי תצאו מהעסקה במקרה שהיא מפסידה וגם במקרה שהיא מרוויחה. אסור להשאיר את ההחלטות לזמן שבו העסקה כבר פתוחה ואז הרגשות שמציפים אתכם גוברים על ההיגיון שחייב להנחות אתכם. 

טעות 4: הכישלון לבחון את שיטת המסחר שקבעתם לאור נתוני העבר. 

צבירת ניסיון בשווקים היא עבודה קשה. שיטות שאחרים מפתחים בדרך כלל מתאימות להם ולא תמיד לכם. פתחו שיטה ובחנו אותה לאור נתוני העבר. האם השיטה שפיתחתם היתה יכולה להיות רווחית לפי נתוני העבר. אם לא, מה הסיבה שאתם מעריכים שהיא תהיה מתאימה בעתיד. 

טעות 5: כניסה לעסקה בלי סיבה ברורה.  

השווקים הפיננסיים נעים לא פעם בתנועות חדות, אך לאחר התנועה החדה מגיעה תקופה של דשדוש וחוסר ודאות לגבי הכיוון החדש. תקופות אלה הן התקופות המסוכנות ביותר למשקיעים. אל תיכנס לעסקה מכיוון שמשעמם לך ואתה מחפש קצת אקשן. משעמם לך - לך להצגה יומית, קח את בת זוגך למסעדה. מניסיון תהנה יותר והתענוג יעלה לך פחות. 

טעות 6: כניסה לעסקה בלי לדעת מתי אתם יוצאים ממנה (על מנת לשמר את הונכם).  

כסוחרים בשוקים הפיננסיים אתם חייבים לדעת כיצד לשמר את הונכם. לא חשוב אם שער מטבע, או מניה יעלה או ירד, אם לא יוותר לכם מספיק כסף להשקיע כאשר יתחולל אירוע מסוים. בכל עסקה חייבת להיות הוראת עצירת הפסד שהיא עבורכם "אור אדום". מבחינה טכנית אתם יכולים לעבור באור אדום, אך אז אתם מסכנים את ביטחונכם.  

טעות 7: אי יכולת לתת לעיסקאות מרוויחות "לרוץ". 

אתם יכולים להיות סוחרים מעולים, אבל אם לא תתנו לעיסקאות המרוויחות שלכם להרוויח סכומים ניכרים, תמצאו את עצמכם רודפים אחרי השוק על מנת לכסות הפסדים. תנו לשוק לרדוף אחריכם, תשמעו את השוק "כועס": "איזה סוחר טוב, הוא בורח לי...". הסוחרים הטובים קוטעים את ההפסדים מהר. הסוחרים המעולים נותנים לעיסקאות המרוויחות שלהם "לרוץ".  

טעות 8: אי יכולת להיות ממוקד בשווקים. 

לעיתים הכל עניין של עיתוי. ביום שישי 24/11/2006 חגגו בארה"ב את חג ההודיה. התחזיות אמרו כי כמו בכל שנה המסחר יהיה דליל וכי לא תהינה תנועות בעלות משמעות בשווקים. המנוסים בסוחרי שוק המט"ח, שעובד 24 שעות ביממה, רק מחכים לימים מעין אלה. שער האירו מול הדולר באותו בוקר (לפי שעון ישראל) עמד על 1.2950 דולר לכל אירו. בתוך מספר דקות, ביום של מסחר דליל, השער הגיע ל - 1.3110. זהו  שינוי מאוד משמעותי בשוק המט"ח, תוך כדי שבירת נקודת התנגדות בעלת משמעות (1.3000). סוחרים מנוסים ממוקדים בכל הזדמנות כזו ולא נותנים לה "לברוח להם מהיידים". 

טעות 9: מתן תשומת לב מיותרת למה שאחרים עושים. 

בשווקים הפינסיים אתם יודעים לא פחות מכולם. אתם המנתחים הטכניים הכי טובים ואתם המנתחים הפונדמנטליסטיים הכי טובים. התרחקו משמועות ומרכילויות, מישהו בעל אינטרס מפיץ אותן. הסתמכו רק על עצמכם. האמינו לי זה עובד יותר טוב מאשר להסתמך על אחרים. 

טעות 10: אי מתן תשומת לב מספיקה לניהול כספי. 

ניהול כספי, ניהול כספי ועוד פעם... ניהול כספי. מסחר במנות מסחר קבועות הינו קריטי. לעולם אל תסחרו במנות מסחר גדולות מידי (למעלה מ – 10% מהונכם והשמרנים יטענו שגם זה גבוה). לעומת זאת גם אל תסחרו במנות מסחר קטנות מידי מכיוון שאז לא תוכלו להתקדם לשום מקום, גם בתקופות של רווחים. 

טעות 11: התעקשות לסחור גם בתקופות לא יציבות מבחינה אישית. 

סוחר מפורסם שמרוויח בשווקים הפיננסיים באופן עקבי מספר כי בשנים שבהן נולדו ילדיו הוא הפסיד בשווקים. השמחה וההתרגשות שגרמה הצטרפות חבר חדש למשפחה, יחד עם הטיפול בו וחוסר השינה לעיתים, גרמו לטעויות בשיקול הדעת ולהפסדים. אם אתם נמצאים בתקופה אישית קשה, אל תתנו לעובדה זו לפגוע בכם. קחו חופש, חיזרו ליציבות. דבר אחד בטוח: השווקים לא נסגרים, תמיד יהיו הזדמנויות נוספות. 

טעות 12: ביטחון עצמי מופרז עקב הצלחות. 

הצלחות בשווקים הפיננסיים חשובות מבחינת הביטחון שהן נותנות. ביטחון עצמי הוא קריטי להצלחה עתידית אך "אל יתהלל חוגר כמפתח". תמיד היצמדו לשיטה שפיתחתם ודעו מה הצעד הבא שתעשו. כמו שאין להתרגש מכישלונות אסור גם להתרגש מהצלחות. 

טעות 13: חשיפה ליותר מידי מנתחים ונתונים. 

בחרתם להשתמש בגרף מסויים  והחלטתם להוסיף לו מתנד מסוים. מספיק אחד. גרף שמוסיפים לו פרמטר אחר פרמטר בצבעים שונים ומגוונים הופך במהרה ליצירה אומנותית לא פחות מורכבת מציור של... פבלו פיקאסו. קריאת נתונים של מספר מנתחים רב רק מבלבל ומטעה. בחרו מנתח אחד או שניים, בחרו ספר אחד או שניים. המסחר בשווקים הפיננסיים לא יהיה קל אבל הוא בהחלט יכול להיות פשוט. 

טעות 14: ערבוב מספר שיטות מסחר בחשבון אחד. 

רובנו נוטים לסחור אצל אותו ברוקר באותו חשבון. אם אתם רוצים לבדוק שיטה מסוימת כדאי לנהל אותה בחשבון נפרד. כל שיטה והחשבון שלה. כך תוכלו לדעת אם שיטה מסוימת עובדת או לא.  

טעות 15: חוסר הרצון לקבל הפסדים. 

סוחר שיאמר לכם כי הוא רק מרוויח בשווקים הפיננסיים אינו דובר אמת. על מנת להרוויח תהיו מוכרחים להפסיד מידי פעם. קבלו את ההפסדים כחלק מהשיטה. אל תילחמו בהפסדים. לאורך זמן, אם השיטה שפיתחתם עובדת אז הרווחים יגיעו ויהיו גדולים מההפסדים.  

טעות 16: אי תכנון במידה והכל משתבש. 

תמיד, אבל תמיד תהיו מוכנים לאפשרות הגרועה ביותר. המטרה שלכם קודם כל היא להישאר במשחק. הצלחתם להישאר במשחק, קיבלתם מקום קבוע בהרכב, שימרו עליו ונסו להגיע ל...נבחרת. כמו בספורט רק מי שיעבוד קשה יראה הצלחות לאורך זמן. 

בהצלחה !!!   

הכותב הינו רואה חשבון מומחה למטבע חוץ, מרצה במרכז להשכלה פיננסית מקבוצת מטריקס, מכללה מקצועית ללימודי פיננסיים והשקעות לציבור הרחב.
תמצית המאמר פורסמה ביום 11/1/2007 במוסך הכלכלה של "ידיעות אחרונות"



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב