דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הליך גירושין - מהם האלטרנטיבות ? 

מאת    [ 18/02/2010 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 2576 פעמים ]

במידה והחלטתם לפנות להליך של גירושין, דעו כי קיימות בפניכם שתי אלטרנטיבות עיקריות. האחת היא פנייה להליך של גירושין בדרך של פנייה לערכאות שיפוטיות והשניה הנה פנייה להליך של גירושין בדרך של חתימה על הסכם גירושין.

מן האמור עולה בעצם, כי פנייה להליך של גירושין בדרך של פנייה לערכאות שיפוטיות, תעשה בד"כ, כאשר אין ביניכם הסכמות לגבי כל אותם עניינים הנובעים מעצם טיבם וטבעם מהליך של גירושין. כלומר, במידה ואין ביניכם הסכמות לגבי האופן של חלוקת הרכוש, או גובה דמי המזונות שישולמו וכד', או אז, כנראה לא יהיה מנוס אלא מלפנות להליך של גירושין בדרך של הגשת תביעות מתאימות לבית המשפט לענייני משפחה ולבית הדין הרבני.

מעבר לכל אלו, חשוב לציין כי פנייה להליך של גירושין דרך הגשת תביעות מתאימות לבתי המשפט ולבתי הדין, הנה אלטרנטיבה קיימת, אולם, ללא עילות גירושין מוכרות בדין העברי, חשוב כי תדעו שסיכויי התביעה שלכם יהיו נמוכים. כלומר, חשוב לציין כי בכל הקשור להליך של גירושין, בית הדין הרבני, מחייב פרוט של עילות גירושין אשר מוכרות בדין העברי והוא לא יקבל עילות כגון חובר התאמה או אהבה שנגמרה.
לעומת זאת, במידה והחלטתם לפנות להליך של גירושין וקיימות ביניכם הסכמות לגבי כל העניינים הנובעים מעצם קיומו של הליך גירושין, הרי שככל הנראה פניכם מועדות להליך של גירושין בדרך של חתימה על הסכם גירושין.

רבים יעידו כי, האלטרנטיבה של חתימה על הסכם גירושין, הנה אלטרנטיבה טובה ויעילה יותר, היות וחתימה על הסכם גירושין, הנה פתרון קצר, זול ונכון יותר מבחינה נפשית בעבור הצדדים וכמובן בעבור הילדים המשותפים.

מכל אלו, אנו למדים, כי במידה וקיימות ביניכם הסכמות לגבי כל אותם עניינים הקשורים והנובעים מעצם קיומו של הליך גירושין, לרבות ענייני רכוש, מזונות, משמורת, הסדרי ראייה וכד', חשוב מאוד כי תפנו לעורך דין לענייני גירושין, אשר יוכל לסייע לכם בעריכת הסכם גירושין הוגן אשר ישקף את ההסכמות שלכם.

את אותו הסכם גירושין, לאחר שנחתם על ידכם, חשוב לאשר בבית משפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני על מנת שיהיה לו תוקף משפטי מחייב.
אלטרנטיבה נוספת אשר קיימת, במידה ופניכם מועדות להליך של גירושין הנה השגת הסכם גירושין תוך ניהול הליך של גירושין בבתי המשפט ובבתי הדין. כלומר, יכול מאוד להיות, שפתחתם בהליך של גירושין בבתי המשפט ובבתי הדין, אולם, אותם טריבונאלים מצאו לנכון להפנות אתכם להילך של גישור, אשר בסיומו, יכול מאוד להיות כי תגבשו הסכם גירושין הוגן.

עו"ד שלומית סטרוגנו 077-2115151 www.easyget.co.il ***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד. גירושין - אתר המכיל מידע רב בנושא גירושין. הסכם גירושין- מידע בנוגע לעריכת הסכם גירושין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב