דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דודי שמש 

מאת    [ 17/02/2010 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 3240 פעמים ]

 

ההיסטוריה של דודי השמש הולכת אחורה עד למאה ה-18. בוטניקאי שוויצרי המציא בשנת 1777 מכשיר שבעזרת אנרגיית השמש חימם מרק. המצאת דוד השמש לחימום מים לשימושים ביתיים בישראל, כפי שאנו מכירים אותו כיום, מיוחסת לד"ר צבי תבור, תומך נלהב בשימוש באנרגיית שמש. בדוד השמש יש למעשה שני חלקים עיקריים: מיכל המים שמיועדים לחימום וקולט שמש, המרכז את קרני השמש ומכוון אותם לעבר חימום המים. המתקן מותקן במקום החשוף לשמש, בכדי לאפשר את פעילותו של קולט השמש. בישראל בשנת 1976 חוקקה הכנסת חוק על פיו יש חובה להתקין דוד שמש בכל בית בישראל. ההחלטה התקבלה בעקבות משבר הנפט של שנות ה-70. כיום אין משבר נפט בעולם, אך קיימות בעיות אחרות שדוד השמש עוזר לפתור.

הבעיה הראשונה היא המצוקה האנרגטית של מדינת ישראל. צריכת החשמל עולה ועולה כל הזמן, וחברת החשמל אינה יכולה להגביר את קצב יצור החשמל. התוצאה היא הפסקות חשמל, שלא הינו רואים הרבה כאלה בעבר. ככל שנשתמש בפחות חשמל, כן נחסוך יותר אנרגיה לחברת החשמל. אין ספק שחימום מים זה תהליך הדורש הרבה חשמל. חשוב לחסוך בזה כמה שאפשר.

בעיה שנייה, קשה הרבה יותר, היא בעיית ההתחממות הגלובלית. אנו הופכים להיות מודעים יותר ויותר לבעיות של זיהום הסביבה וההשפעה של זיהום על החיים שלנו והבריאות שלנו. אנו מנסים להשתמש בפחות שקיות בסופר, אנו מנסים לשפוך פחות מים ושימוש בדוד שמש הוא חלק מהמגמה הירוקה. הוא לא מצריך חשמל, ולכן הוא לא מזיק לסביבה. מיותר לציין שדוד שמש זה חיסכון משפחתי- לא הפעלנו את הדוד, חסכנו כסף על חשמל. פרט לכך זה מאוד נוח- אם היה יום שמשי, אז אנחנו נוכל ליהנות ממים חמים בכל השעות של אותו היום.

ההצלחה של דודי השמש מעבירה הרבה ארגונים וממשלות לחשוב על הפקת חשמל באמצעות אנרגיה סולארית. דודי השמש מוכיחים שאנרגיית השמש שמישה מאוד.

יתרון נוסף של דוד שמש וקולטי שמש הוא שמרבית התקלות בדוד שמש ניתנות לתיקון בקלות יחסית, צריך רק להזמין טכנאי מקצועי שיידע איך לפתור את הבעיה. אבל אם נסדק הדוד עצמו והתגלו בו דליפות, לא תהיה ברירה אלא להחליף את דוד השמש. לפני שניגשים לתיקון תקלות של דוד שמש, כדאי לבדוק האם הוא עדיין בתקופת אחריות. להבדיל ממכשירי החשמל, שהאחריות אליהם ניתנת לשנה עד שלוש שנים, האחריות לדוד שמש ניתנת לכ-10 שנים. תתפלאו לגלות שדוד השמש שלכם עדיין באחריות, למרות שהתקנתם אותו כבר לפני 8 שנים. הפתעה נעימה שכזו תחסוך לכם כסף.

השימוש בדוד שמש הוא נוח, חסכוני, תורם לשמירה על איכות הסביבה, בנוסף, יש חובת התקנה של דוד שמש בכל בית בישראל על פי חוק. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב