דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטת הפילאטיס וילדים 

מאת    [ 16/02/2010 ]

מילים במאמר: 941   [ נצפה 1990 פעמים ]

"First educate the child" מאת ג'וזף ה. פילאטיס

פילאטיס קלאסי לילדים ונוער

 

מתוך הספרים Return To Life  Your Health  &  מאת ג'וזף ה. פילאטיס

 

פילאטיס, ממציא ומייסד השיטה, שלא היה אב בעצמו, התייחס לאימון, חינוך ודרך חיים גם בנוגע לילדים ונוער, והאמין כי יש להטמיע את הרעיונות העומדים בבסיס השיטה, כבר בילדות המוקדמת. פילאטיס טען כי השיטה תחייה לעד, ותפקידה וייעודה להיות חלק ממערך הלימודים כבר בבית הספר היסודי. בימים אילו, פועל מערך שלם בארה'ב להכנסת אימון עפ'י השיטה בבתי הספר היסודיים. לשימחתי נטלתי חלק במטרה חשובה זו, ולימדתי בשנת 2006, 27 מורים לחנ'ג קורס פילאטיס רצפה לילדים ונוער.

 

"במהלך הילדות, הרגלים בקלות נטמעים- בין אם הם רעים או טובים. למה שלא נתרכז בהקניית הרגלים טובים כבר בגיל כה צעיר? אנו בקלות נושאים את גופינו במהלך היום. אך האם אנו נושאים את גופינו נכון? התיקונים השכיחים ליציבה נכונה, הינם, כתפיים לאחור, גו זקוף, ראש למעלה ועוד. הוראות אילו, כשלעצמן הינן בסיס הטעות הנפוצה. התיקון לא צריך להתרכז באיברים ספציפיים, אלא בגוף כולו תוך לימוד והתרכזות בלימוד דפוס נשימה נכון.

השיעור הראשון, יהיה לימוד נשימה. יש ללמד ילדים נשימה באופן הבא: לקחת המון אוויר, נשימה עמוקה המתרכזת בכל חלל הצלעות והריאות, להכניס את הבטן פנימה גם בשאיפה וגם בנשיפה.

כאשר נשימה נכונה נלמדת ומתוכה יציבה והתנהלות, הפעילות היומיומית של הילדים : ריצה, הליכה, קפיצה, טיפוס על עצים וכו', כפי שמזמנת אמא אדמה במהלך הילדות, תבוצע בחן, אלגנטיות ובאופן הנכון והטוב ביותר.

בשיטתי, Contrology, העתקתי תנועות רבות מעולם החי והתינוקות (I based my method on the baby and the cat), כך אני נותן לילדים מגוון תנועות עם דגש על נשימה בנפח מלא לשם חיזוק הגוף לשם חיים איכותיים"- מתוך Your Health.  

 

עפ"י רעיונות אילו פעל פילאטיס, וידועים מס' לא מבוטל של ילדים אשר התאמנו אצל ג'וזף פילאטיס בסטודיו, תוך הקפדה על למידת רצף תרגילי הרפרטואר, שימוש בנשימה נכונה ושיפור היציבה.

  

בשנים האחרונות עם פריחת מכוני הפילאטיס, החל ביקוש רב לשיעורי ילדים ונוער.

 

מדוע החל ביקוש זה?

בשיעורי החנ'ג אשר בביה'ס, הילדים מתאמנים ומבצעים את התנועות, אותן דורש המורה. חלקם מבינים את התנועות, חלקם אינם מבינים. ולעיתים מבצעים את אותן התנועות ללא חיוניות, ריכוז מלא ומחשבה.  אותו ילד אשר מבצע כך את השיעור נותר עד בגרותו וכל חייו לעיתים, עם זיכרון כי התעמלות לא עושה לו טוב, שהוא יוצלח וחסר קואורדינציה. וכך מתפספס חלק חשוב ביותר בחייו ובשמירה על בריאותו, האימון הגופני וכן האפשרות להכיר את גופו טוב יותר. עם פריחת מכוני הפילאטיס, גברה המודעות בקרב ציבור ההורים כי יש עוד דרך לאימון. הורים רבים הבינו כי כאשר נותנים לילד במסגרת שיעורי החנ'ג אפשרות לאימון נוסף, פרט לריצה אחרי כדור, קליעה לסל, או ריצה למרחקים קצרים/ארוכים, יש סיכוי רב יותר כי הילד ייהנה ויתמיד. יש לתת את הדעת כי על הילד להכיר את גופו, את המרחב בתוכו הוא חי. שיטת הפילאטיס עושה זאת מצויין. היא נותנת לך את האפשרות להכיר את גופך טוב יותר.

 

מה אימון עפ'י שיטת הפילאטיס יכול לתת לילדים ונוער?

האימון בשיטה נותן לילד/ נער אפשרות :

  • להכיר את הגוף
  • לאמן את הגוף תוך שמירה על כללי המנח הנכון והאנטומיה
  • חיזוק שרירי הבטן והגב אשר בעתיד יגרמו לגוף חזק יותר
  • פיתוח המחשבה, קואורדינציה, שיווי משקל ועוד
  • הקניית יציבה נכונה, מודעות ושמירה עליה
  • גמישות וחוזק
  • גוף חזק, יהיה עמיד יותר לפציעות בעתיד

 

 

האם ניתן ללמד ילדים פילאטיס?

התשובה היא בהחלט כן. פילאטיס אהב ילדים ואף אימן לא מעט מהם. הוא האמין כי אנו רוכשים הרגלי יציבה נכונים או לא, כבר בגיל הילדות, וטען, כי יש לתת לילדים את האפשרות לחיזוק הגוף כבר בגיל צעיר.

 

ואם כן, אז איך?

פילאטיס אימן ילדים בעיקר בשיעורי ה-MAT וב-WUNDA CHAIR. כאשר גופם גדל יותר, הוא שילב גם את שאר המכשירים. אורך השיעור יתחיל בכ-40 דק' עד 45 דק', ועם הזמן יתארך ל-55 דק'.

בשיעור ניתן לשלב משחקים, חידות ושאלות בעיקר עם הילדים הצעירים יותר.

אין זה מתחייב להפריד בין הגילאים והמינים אלא אם הילדים מראש דורשים זאת.

 

מקצועיות...

בחירת אימון על פי פילאטיס לילדים ונוער מחייב התייחסות כמו כל בחירה שקולה של חוג לילדים. על ההורה לקחת בחשבון מס' גורמים:

  1. מהי ההכשרה המקצועית של המורה/ מדריך בפילאטיס?
  2. האם קיימת הכשרה ספציפית להדרכת ילדים ונוער?
  3. אם כן, כמה ניסיון יש לו בהדרכת ילדים?
  4. האם ההורה ראה את המדריך מאמן? ואם לא ראה האם ניתן?

 

יש לתת לילדים מגוון אפשרויות לאימון על מנת שיכירו טוב יותר את הגוף בו הם חיים היום וילווה אותם לאורך כל החיים. אדם אשר מכיר את גופו היטב, מודע לו וחש אותו, בהכרח ירגיש טוב יותר.

"נפש בריאה בגוף בריא"- כבר מהילדות 

 

מאת אורלי אורן © כל הזכויות שמורות לאורלי אורן הסטודיו לפילאטיס קלאסי

 

ניתן להשתלם בסדנאת ילדים ונוער בבית הספר לפילאטיס קלאסי של אורלי אורן

לפרטים והרשמה 8320073 077

מאת אורלי אורן מייסדת, מנהלת ובעלת הסטודיו לפילאטיס קלאסי. אורן החלה את דרכה, כספורט טרפיסטית (מקצוע המאבחן ומטפל בפציעות ספורט ומחול), והתמקצעה בשיטות טיפול כגון אוסיטאופאטיה, עיסוי אינטגרטיבי ואימון עפ'י שיטת פילאטיס. במהלך עשור בתחום הפילאטיס ושיקום פציעות צברה ניסיון רב והינה בין המורים הבכירים לשיטת הפילאטיס בישראל. אורן הינה הישראלית היחידה אשר הוסמכה במבחן הבינלאומי הראשון ע'י ה-PILATES METHOD ALLIANCE, 2005, ארה"ב והינה GOLD CERTIFIED PILATES TEACHER אורן למדה והשתלמה בביהס של דר' אנדרסון POLESTARPILATES, מיאמי והוסמכה עפי שיטת ה-powerpilates. אורן מלמדת עפי שיטת הפילאטיס הקלאסי המתבסס על תרגיליו המקוריים של ג'וזף פילאטיס http://www.orlyoren.co.il 0778320073




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב