דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין מומחה למקרקעין 

מאת    [ 15/02/2010 ]

מילים במאמר: 640   [ נצפה 2960 פעמים ]

עורך דין מקרקעין

 

לא משנה איזו עסקת מקרקעין אתם עושים, אם אתם לא עורך דין מקרקעין בעצמכם, כדאי שתפנו אל אחד כזה. בואו נתחיל מההתחלה- מה זה מקרקעין? מקרקעין על פי הגדרת החוק היא קרקע וכל מה שמחובר אליה בחיבור קבע. אבל ההגדרות פחות מעניינות אותנו כרגע ומה שכן מעניין זה שמקרקעין עבורכם הוא נכס שתרצו לקנות, למכור או להשכיר. ולטובת כל אחת מן הפעולות הללו תצטרכו סיוע משפטי.

 

למה אני צריך עורך דין מקרקעין?

 

בכל עסקת מקרקעין שלא תבצעו, סביר להניח שתצטרכו לערוך חוזה. נכון, אתם בהחלט יכולים לכתוב אותו בעצמכם, אבל כל בר דעת יבין כי למען הבטחת טובתו האישית כדאי שייתן לאיש מקצוע לטפל לו בנושאים שכאלה. למה? בכדי להגן על עצמו ולוודא שכל הסעיפים שצרכים להיכלל בחוזה אכן נכללים בו.

 

עד כאן זה די ברור ומובן לכולנו לא? אבל תפקידו של עורך דין מקרקעין טוב ממש לא מתחיל ונגמר בעריכת החוזה: נניח שתרצו לקנות דירה חדשה. ראיתם אחת כזאת והתאהבתם בה ובמחיר שלה ממבט ראשון. עורך הדין שלכם ילך ויבצע עבורכם בדיקה מקיפה ברישומים של הנכס ויוודא שהמחיר האטרקטיבי הוא אכן כזה, ולא מחיר המשקף עיקול או הערת אזהרה לטובת גורם שלישי על הנכס.

 

איך עורך דין מקרקעין יכול לחסוך לי כסף?

 

עוד דבר שכדאי שתיקחו בחשבון בעת קנייה ומכירה של נכס הוא המיסים. לא כולנו שולטים במיסים שצריך לשלם בעת ביצוע עסקה שכזו. עורך הדין שלכם יודע לדוגמא שבעת מכירת נכס, סביר להניח שתצטרכו לשלם מס שבח מקרקעין. מה שהוא עוד יודע בתור בעל מקצוע זה איך לנצל את כל הפטורים המצויים בחוק על מנת לעזור לכם להקטין את עלות המסים. ואם הוא הצליח לעשות זאת, חשבו על זה כאילו חסכתם את שכר הטרחה שלו.

 

למה דווקא עורך דין מקרקעין?

 

חשוב מאוד שעורך הדין שתשכרו לטיפול בעסקת הנדל"ן שלכם יהיה עורך דין מקרקעין, משמע עורך דין שזה תחום ההתמחות שלו. בואו נשווה את עורכי הדין לרופאים: הרי לא תלכו אל מומחה לפה ולסת כאשר כואבת לכם הרגל נכון? אותו דבר בעריכת דין- עורך דין אזרחי לדוגמא, כנראה לא יכיר את חוקי מיסוי המקרקעין על בוריים כמו עורך דין מקרקעין ולא יוכל לטפל בכם באותה רמה מקצועית ולחסוך לכם את הכסף שבעל מקצוע היה חוסך.

 

איך בוחרים עורך דין מקרקעין?

 

בשוק קיימים היום עורכי דין מקרקעין רבים ואתם בוודאי שואלים את עצמכם- איך אבחר את בעל המקצוע המתאים לי? בשביל זה אנחנו כאן. קודם כל חשוב לדעת שגם בתוך תחום המקרקעין יש משרדים שונים שמתמחים בדברים שונים. משרד עורכי דין אחד יתמחה בתמ"א 38 ומשרד אחר יתמחה במבנים לשימור. אז קודם כל בדקו מהו התחום שבו אתם צרכים סיוע. אחר כך עשו סקר שוק, השוו מחירים, בקשו המלצות ובחרו במקצועי ביותר.

 

עורך דין בתחום המקרקעין הוא האיש אשר יאיר לכם את הדרך בתוך הסבך הגדול והמפחיד הזה אשר נקרא עסקי המקרקעין או עסקי הנדל"ן. רצוי שתבחרו באיש מקצוע שזה תחומו וזכרו שגם אם השירות יעלה לכם קצת יותר ממה שחשבתם, סביר להניח שבסופו של דבר, עורך דין למקרקעין טוב יחסוך לכם הרבה טרחה ואולי גם הרבה כסף.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב