דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי תקשורת המונים 

מאת    [ 15/02/2010 ]

מילים במאמר: 689   [ נצפה 3272 פעמים ]

לימודי תקשורת

 

תמיד נמשכתם לתחום הזה. רציתם להופיע בטלוויזיה או לדבר ברדיו. בעצם, זה לא כל כך משנה מה, רק להיות 'בתעשייה'. אבל הניסיון משחק תפקיד חשוב בעולם הזה ואין לכם אותו. בעיה? ממש לא. לימודי תקשורת הם בדיוק מה שאתם צריכים כדי לקבל את הניסיון הדרוש ולעלות על מסלול ההמראה אל המדיה.

 

איך בדיוק לימודי תקשורת ייתנו לי ניסיון?

 

ראשית, מדובר במשהו יחסית חדש (כמה שנים, אבל שוב- יחסית). פעם, לימודי התקשורת היו בעיקר לימודים תיאורטיים, שדיברו על התפתחות התחום הזה והתיאוריות שהשפיעו עליו לאורך השנים. תואר ראשון בתקשורת דיבר בעיקר על מה שמסביב ופחות עסק בתחום המעשי. אבל לא עוד.

 

כיום, מוסדות אקדמיים רבים ואולי כל מקום שמלמד תקשורת בארץ (אפילו בתי ספר תיכוניים), מבינים שהדרך הטובה ביותר להעביר לימודי תקשורת היא בצורה מעשית: אולפני רדיו וטלוויזיה עצמאיים, חדרי עריכה וסדנאות בנושאים שונים כמו עיתונות, מוזיקה ואפילו צילום סרטים, הם דבר נפוץ מאוד בלימודי תואר ראשון בתקשורת.

 

לימודי תקשורת מקרבים אותך לדבר האמיתי

 

נכון, את הניסיון הראשוני שלך תוכל לרכוש בין כותלי המוסד, אבל כדי להיות שם ממש,  צריך לעבוד בכלי תקשורת כלשהו, להבין במה באמת מדובר, מהו לחץ אמיתי ומהן דרישות מערכת. גם כאן אתם יכול להיות רגועים: מקומות רבים מחפשים סטודנטים לתקשורת לעבודת סטאז', עבודה לפרק זמן קצוב שיכולה להראות לך מהי עבודת תקשורת אמיתית. ומי יודע, אם תהיו מספיק טובים אולי תישארו שם כעובדים מן המניין.

 

אילו מוסדות מציעים לימודי תקשורת?

 

יהיה יותר פשוט להגיד לכם אילו מוסדות לא מציעים לימודי תקשורת, פשוט כי כמעט ואין כאלו כיום בארץ. בכל אזור בישראל, בצפון, במרכז או בדרום, ישנן אוניברסיטאות או מכללות שיציעו לכם תואר בתקשורת ברמה הגבוהה ביותר וגם לימודי תקשורת חזותית או לימודי תקשורת ופרסום.

 

במרכז ניתן לציין את המכללה למנהל ואת אוניברסיטת תל אביב כמוסדות בהם לימודי התקשורת הם מהמבוקשים ביותר. בצפון מכללת עמק יזרעאל ומכללת כינרת מציעות תואר ראשון בתחום ובדרום כמובן אוניברסיטת בן גוריון ומכללת ספיר. אם אתם ממש בעניין, תוכלו לברר על מקומות שמציעים גם תואר שני בתקשורת וללכת על זה בגדול.

 

האחים המשוכללים של לימודי תקשורת

 

בטח שאתם את עצמכם מה הם לימודי תקשורת חזותית או תקשורת ופרסום. אז ככה: בגדול אלו לימודי תקשורת המתרכזים בתחום ספציפי. לימודי תקשורת חזותית מתמקדים בעיקר בעיצוב ו-ויזואליות כמו פרסומות, שלטי חוצות, מודעות ועיצוב פליירים. לימודי תקשורת ופרסום, באופן לא מפתיע, מתרכזים בנפלאות הפרסום, תחום שמתחדש כל יום ומלא בכל כך הרבה דברים שתמשיכו ללמוד עליו הרבה לאחר השלמת התואר.

 

ועוד כמה דברים מסביב...

 

תואר ראשון בתקשורת נמשך לרוב שלוש שנים. תואר שני, כמיטב המסורת, נמשך שנתיים. שימו לב שהמקום בו תלמדו מעניק לכם בסיום שלוש השנים תואר בתקשורת ולא משהו שנשמע באזור- בחלק מהמוסדות, תקשורת היא בעצם מגמה שנמצאת תחת חוג גדול יותר כמו מדעי החברה. בדקו טוב את הנושא הזה.

 

קחו בחשבון שלימודי התקשורת כוללים גם קורסים בתחומים אחרים ולא רק בתקשורת, כמו סוציולוגיה ופסיכולוגיה. את הקשר תבינו תוך כדי הלימודים, אבל בכל מקרה אף פעם לא מזיק ללמוד עוד משהו חדש. לימודי תקשורת הם חוויה מובטחת ובסיומה מי יודע לאן תגיעו.

 

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב