דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי סוציולוגיה עם אנתרפולוגיה 

מאת    [ 15/02/2010 ]

מילים במאמר: 654   [ נצפה 4523 פעמים ]

לימודי סוציולוגיה

 

מה הם לימודי סוציולוגיה?

 

מזל טוב, החלטתם ללכת ללמוד. שוקלים לימודי סוציולוגיה? בואו ונבין מה זה בעצם אומר: לימודי הסוציולוגיה הם לימודים של חקר החברה האנושית. בסוציולוגיה חוקרים את מבנה החברה, את מוסדותיה, דת, פוליטיקה וכו'. כאשר סוציולוגים בוחנים את חברה האנושית הם מסתכלים בעקר על התהליכים העוברים על החברה ואיך הם משפיעים על דפוסי ההתנהגות של האינדיבידואל. רוצים עוד? הישארו איתנו ותיחשפו לעולם המרתק של לימודי סוציולוגיה.

 

לימודי סוציולוגיה לתואר ראשון

 

לימודי סוציולוגיה תואר ראשון יחויבו בלימודי חוג נוסף כמו לדוגמא לימוד סוציולוגיה ואנתרופולוגיה או לימוד סוציולוגיה ומדעי החברה. ה"שותף" הטבעי של לימודי סוציולוגיה הוא החוג לאנתרופולוגיה בגלל הקרבה של שני החוגים והעובדה שהם כמעט משלימים זה את זה. האנתרופולוגיה חוקרת תרבויות ועושה השוואות בין דפוסי ההתפתחות שלהן מבחינת כלכלה, פוליטיקה דת ועוד.

 

מה לומדים בחוג ללימודי סוציולוגיה?

 

מטרת לימוד סוציולוגיה ואנתרופולוגיה היא להקנות לסטודנטים גם ידע תיאורטי נרחב הפורש יריעה על מגוון רב של תרבויות ועמים, ומספק מקור להשוואה גם בהווה וגם בעתיד. כמו כן אמורים הלימודים לספק לתלמידים כלים לניתוחם של מבנים חברתיים עכשוויים ויחסי הגומלין שלהם עם החברות שמסביבם.

 

לימודי סוציולוגיה כוללים בתוכם תיאוריות סוציולוגיות קלאסיות ותיאוריות סוציולוגיות מודרניות. הם מקיפים בתוכם ניתוח סוציולוגי של החברה הישראלית בימינו וחברות אחרות בנות בימינו באופן כללי. כמו כן, אם תבחרו בסוציולוגיה, תלמדו ותנתחו גם חברות עתיקות יותר ותבינו כיצד ואיך הן הגיעו למצב הנוכחי.

 

מה אני עושה עם התואר בסופו של דבר?

 

אתם שואלים את עצמכם מה עושים בסוף הלימודים עם תעודת בוגר החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה? ובכן, בוגרי החוג לסוציולוגיה יכולים להשתלב במגוון מסגרות תעסוקתיות: החל מתפקידי ניהול בעמותות חברתיות למיניהן, דרך עבודה בחברות כח אדם והשמה ועד לעבודה במכוני סקרים ואיסוף נתונים על דעת הקהל. כמו כן תמיד קיימת כמובן האפשרות להמשיך ללימודי תואר שני בסוציולוגיה.

 

לימודי סוציולוגיה לתואר שני

 

לימודי סוציולוגיה לתואר שני יאפשרו לכם להתמחות בתחום ספציפי כלשהו כמו למשל סוציולוגיה של החינוך, פוליטיקה וממשל, לימודי חברה וסביבה ועוד מגוון תחומים נוספים עליהם תוכלו לקבל מידע במוסדות השונים. על מנת שתתקבלו לאחד מן החוגים של לימודי סוציולוגיה לתואר שני, עליכם לסיים לימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות או מדעי החברה בציון של מינימום 85. אם תרצו להתקבל לחוג ועשיתם תואר בתחום אחר, תיאלצו להשלים קורסים.

 

רוצים לדעת מה משפיע על ההתנהגות שלנו?

 

מסלול לימודים של סוציולוגיה בלבד או יחד עם אנתרופולוגיה, ישפוך בפניכם אור רב על הסיבות לכך שהחברה שלנו נראית ובנויה כפי שאנו מכירים אותה כיום. כמו כן, באמצעות לימודים אלה תקבלו כלים לנסות ולהבין למה חברות אחרות נראות כפי שהן נראות, איך הן הגיעו לשם ולאיזה כיוון הולכת החברה האנושית כולה- נושא מרתק בפני עצמו.

 

נכון להיום מתמקדים מוסדות אקדמאים רבים בחברה האנושית ובמבנה שלה כיום. מדברים וחוקרים את מה שנקרא החברה הפוסט מודרנית- החברה האנושית בעידן הגלובליזציה ואיך זה משפיע על התנהגותו של הפרט. נכון שהייתם רוצים לדעת כיצד בדיוק הגלובליזציה משפיעה על התנהגותכם ביום יום? אם כן, זה הזמן לפנות אל לימודי סוציולוגיה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב