דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקוי כבד, ניקוי אביב ופסח כשר 

מאת    [ 14/02/2010 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 4911 פעמים ]

לאורך השנה אנו אוגרים המון זבל בגוף. אנו אוכלים מזון שלא תמיד בריא לנו, גם אם ביודעין ומתוך בחירה וגם אם לא. לכולנו יש את החטאים שלנו בדמות איזו  עוגה טובה, פלטת מטוגנים ומגיע הזמן בשנה בו ניתן לעצור רק לרגע. לנקות את הלוח, בטרם נתחיל ונכתוב את דברי ימי השנה הבאה. אז רצוי להתחיל בדף חלק. דף נקי מכל אותן תרופות שצרכנו במהלך השנה- הגלולות, האנטיביוטיקה שלקחנו לשפעת, והאקמול שלקחנו לכאב ראש. נקי מכל הסטרס שחווינו משך השנה מתשלומי חשבונות, מהכעס על החברה הסלולרית שלנו, על חברות הכבלים, על השחיתויות הפוליטיות האחרונות, או סתם פחדים שמלווים אותנו כבני אדם המנסים להתקיים במציאות יומיומית שאיננה תמיד פשוטה.

לפי הרפואה הסינית "שלושת חדשי האביב מביאים עימם את התחיה של כל הדברים בטבע. זהו זמן של לידה. זהו הזמן בו השמים והארץ נולדים מחדש. במהלך עונה זו מומלץ ללכת לישון מוקדם. כמו-כן לקום מוקדם בבוקר ולצאת להליכה, על מנת לספוג את האנרגיה הרעננה והעשירה.

כיוון שזוהי העונה שבה האנרגיה האוניברסלית מתחדשת ונעשית צעירה, על האדם לנסות ולהדהד איתה ישירות ע"י פתיחות והעדר דיכוי פיסי וריגשי. במימד הפיסי רצוי להתעמל לעיתים תכופות יותר וללבוש בגדים רחבי-גיזרה. זהו הזמן לבצע תרגילי מתיחות, כדי להרפות את הגידים והשרירים. מבחינה נפשית ורגשית מוטב לפתח מתינות. זאת מכיוון שהאביב היא עונה המשוייכת לאיבר הכבד, כך שכעס, דכאון, עצבות, תסכול או כל רגש עודף אחר עלולים לפגוע בכבד. בנוסף הפרת הסדר הטיבעי של האביב תגרום למחלות קור (התקררויות) וכאבים מקור במהלך הקיץ." כך נכתב בספר הקיסר הצהוב.

אלו אכן דברים יפים, אבל מה זה אומר בתכלס על הכבד?

ובכן, באופן פשטני הכבד מהווה מסננת או פילטר לדם. פילטר זההוא פילטר לשומנים ורעלנים שונים השוחים לנו בדם ממזון, משקאות או סתם זיהום אוויר, וכמו כן, פילטר של רגשות. כבד עמוס מדי ברגשות וזיהומים דינו להתפוצץ מתי שהוא. אני לא הייתי רוצה להיות בסביבה של פצצת זמן מתקתקת זו. במיוחד שניתן לשחרר את אותם גורמים בדרך אחרת, שיכולה להיות נעימה בהרבה מהתפרצות זעם. מכיוון שלא היינו רוצים להחליף פילטר- שהרי זה כרוך בהוצאות רבות ולא מעט סבל, אנחנו עושים נקוי.

אז, כעת אתם שואלים את עצמכם, למה יעזור לי הניקוי הזה?

הניקוי עוזר לתחושה טובה יותר מבחינה פיזית ונפשית. הוא יעזור לאלו מאיתנו הסובלים מאלרגיות בכלל או מאלרגיות עונתיות שונות כמו קדחת השחת בפרט. ניקוי יועיל לערכי דם כמו שומנים, כולסטרול או רעלנים אחרים להתאזן ולהתפנות. לסובלים מבעיות שינה הוא יכול לספק שינה רגועה יותר ונינוחה יותר. אלו מאיתנו העובדים הרבה עם הראש יראו כי תהליכי חשיבה נעשים פשוטים יותר כמו גם יכולת הריכוז שתעלה.

בנקודה זאת חשוב לציין, שהתהליך עצמו של ניקוי הגוף, מביא את הגוף להתמודדות עם החומרים הכלואים בו. בכדי שיתאפשר לפנות את מה שלא נחוץ יותר, הגוף משקיע אנרגיה רבה בנקוי ובהתמודדות. כך, בזמן הניקוי אנו עלולים לראות מעט ירידה בויטאליות וכן יותר עייפות מבדר"כ. אל דאגה, זו רק ירידה קטנה לצורך עליה.

כיצד בפועל עושים ניקוי?

ישנן כמה וכמה דרכים לעשות ניקוי. כמו כל ניקיון אחר, השאלה היא כמה זמן, אמצעים והתחייבות לתהליך אנו מעוניינים להשקיע? האם אנו רוצים רק לעשות אבק, או שאנו הולכים לעשות "כשר לפסח"?

ניתן לעשות ניקוי ע"י שינויים משמעותיים בתזונה. לצורך העניין להמנע מסוכר או כל דברי מתיקה אחרים. להמנע מאכילת קמח לבן המתפרק כסוכר בדם. כל מזון מתועש שהוא כמו גם משקאות מתוקים ומוגזים. מזון מטוגן ועתיר שומן כגבינות שונות. כשבמקביל נצרוך תפריט דל יותר הכולל מזונות ספציפיים הידועים כמנקי כבד דוגמת כל העלים הירוקים, שעועית מאש ומיצי ירקות המתאימים לכך. ניתן לשלב פורמולת צמחים כדי להעצים ולהקל על התהליך. הפורמולה תעזור לניקוי לפנות את האשפה אל מחוץ לכבד ולגוף. ישנן פורמולות מדף מערביות או סיניות, וכמובן ניתן לפנות למטפל המוסמך ברפוי באמצעות צמחי מרפא, לרקיחת פורמולה בהתאמה אישית. צמחים שיוכלו לעזור בכך הם: סרפד, שן ארי, גאליום, גדילן מצוי ועוד...

וישנה גם דרך אחרת. ניתן לעשות צום של ממש, ולשלב בו ניקוי, בדרך בה הסברתי במאמר "ניקוי הגוף מרעלים וצומות"

לכל אחד מתאימים את הניקוי הנחוץ לו, כמובן גם עפ"י מצב רפואי ודיאגנוזה אישית.

אז שיהיה לנו אביב של פריצה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב