דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Footwork פילאטיס, כף הרגל והשאר 

מאת    [ 14/02/2010 ]

מילים במאמר: 599   [ נצפה 2377 פעמים ]

Footwork פילאטיס, כף הרגל והשאר

"...What is balance of body and mind? It is the conscious control of all muscular movements of the body. It is the correct utilization and application of the leverage principles afforded by the bones comprising the skeletal framework of the body, a complete knowledge of the mechanism of the body, and a full understanding of the principles of equilibrium and gravity as applied to the movements of the body in motion, at rest and in sleep."

פילאטיס פתח את האימון הגופני בחלק של ה-reformer בתרגיל ה-footwork.

לתרגיל זה משמעויות רבות ואין זה בכדי. להלן מס' מהן:

1. תחילת האימון הינו בשכיבה כאשר הגוף כולו תמוך ואין התנגדות רבה מדי של כוח המשיכה. במצב זה הגב בטוח, האיברים הפנימיים, הדיסקים הבין חולייתים תמוכים וכמו "נמסים" לתוך המזרון של ה-reformer, ושאר השרירים עובדים ונחים באחת. אנו מאפשרים התחלה בטוחה ונעימה לגוף.

2. שליטה והכוונה על מנח גופני נכון, good alignment- בשכיבה על הגב, אנו יוצרים אפשרות למורה לעמוד ולהביט על גוף המתאמן כמבט ציפור, ממעלה, על מנת לבקר, לשפר ולהתאים את המנח הגופני הנכון. כאשר התלמיד שכוב על הגב, כמעט כול ה"סודות הגופניים נגלים" לעיננו, המורים.

3. פילאטיס האמין כי העבודה על כף הרגל משפיעה על שאר הגוף, ולכן תנועה, מגע ושימוש בכף הרגל תקנה לגוף ערנות, חיוניות וויטאליות הנדרשים בתחילת השיעור כחימום והכנה לתרגיליו. בתרגיל ה-footwork כידוע, כף הרגל עוברת בין שלושה מצבי מגע עם ה-footbar: toes או אצבעות- אצבעות כף הרגל על ה-footbar ב-v positiov, arches או קשתות- כף הרגל מוקשתת כולה על הבר הרגליים צמודות, heels או עקבים- עקבים על הבר ב-flex, הרגליים צמודות.

4. בהמשך לסעיף הקודם, כף הרגל עוברת את כול הפעולות והתנועות שהיא מסוגלת לייצר, במהלך התירגול, מפעילה את כול השרירים הקטנים, המפרקים הרבים והרצועות המגינות על מכלול כף הרגל כולל הקרסול כאשר אנו מקנחים ב-TENDON STRETCH אשר מייצר תנועתיות בקרסול עצמו וגם מתיחה לכלל השרירים של השוק, הירך וכף הרגל עצמה.

5. בנוסף, פילאטיס האמין כי כף הרגל עשויה להוות מקור לבעיות שונות אשר תיקון המנח הבסיסי שלה יאפשר תיקון יציבה כזה או אחר הנדרש, הן לקרסוליים, בירכיים, אגן הירכיים, האגן והמותן, הצלעות, הצוואר ועוד...התיקון כאמור נעשה כאשר הגוף תמוך ונינוח.

יש לציין כי קיימות עוד סיבות… בבסיס שיטתו ועקרונותיו אנו מוצאים חשיבות רבה לסירקולציה דמית טובה המשפיעה על שאר התפקודים:

. These exercises induce the heart to pump strong and steadily with the result that the bloodstream is forced to carry and discharge more and more of the accumulated debris created by fatigue. Contrology exercises drive the pure fresh blood to every muscle fibre of our bodies, particularly to the very important capillaries which ordinarily are rarely ever fully stimulated once we have reached adulthood."

וכן לעמוד שדרה בריא, גמיש וחזק: Your are as old as your spine is flexible

בתרגול הנ'ל אנו נשיג גם את שתי המטרות הללו כאשר נקפיד על מנח גופני נכון ונחזק את שרירי הבטן והגב וכן מגע כף הרגל יוצר סירקולציה דמית והחזר נכון יותר בשל המגע בכף הרגל.

מה שמוביל ל... הגישה הרפלקסולוגית

בהמצאת תרגיל ה-footwork, שאב פילאטיס ידע מתורת הרפלקסולוגיה, אשר עיסוקה בריפוי הגוף דרך כף הרגל. כל איזור מייצג חלק אחר ומגע עימו מרפא ומשפר את תיפקודו. האצבעות וכרית כף הרגל מייצגות את הסירקולציה והאיזון ברמה התאית קשת כף הרגל מייצגת איזון האיברים הפנימיים העקב מייצג איזון בין חלקי עמוד השדרה השונים כך שכאשר אנו מתאמנים על כף הרגל אנו משיגים עוד טובות מעצם הלחיצה... פילאטיס הגדיל והמציא את ה-foot corrector, וה-finger corrector לשיפור תפקוד שרירי כף הרגל. במכשירים אילו, פילאטיס חיקה את התנועתיות הטבעית והידועה של שרירי כף הרגל, על מנת לחזק מיקרים של נקע, נקע חוזר, פלטפוס, בעיות בירכיים, ירכיים או אגן ובכלל, חוסר איזון בכף הרגל ועוד.

מאת אורלי אורן מייסדת, מנהלת ובעלת הסטודיו לפילאטיס קלאסי. אורן החלה את דרכה, כספורט טרפיסטית (מקצוע המאבחן ומטפל בפציעות ספורט ומחול), והתמקצעה בשיטות טיפול כגון אוסיטאופאטיה, עיסוי אינטגרטיבי ואימון עפ'י שיטת פילאטיס. במהלך עשור בתחום הפילאטיס ושיקום פציעות צברה ניסיון רב והינה בין המורים הבכירים לשיטת הפילאטיס בישראל. אורן הינה הישראלית היחידה אשר הוסמכה במבחן הבינלאומי הראשון ע'י ה-PILATES METHOD ALLIANCE, 2005, ארה"ב והינה GOLD CERTIFIED PILATES TEACHER אורן למדה והשתלמה בביהס של דר' אנדרסון POLESTARPILATES, מיאמי והוסמכה עפי שיטת ה-powerpilates. אורן מלמדת עפי שיטת הפילאטיס הקלאסי המתבסס על תרגיליו המקוריים של ג'וזף פילאטיס http://www.orlyoren.co.il 0778320073




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב