דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בלוקבסטר 

מאת    [ 14/02/2010 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 4602 פעמים ]

בזמן שלא מעט סרטים, בעיקר מהז'אנר המכונה סרטים עצמאיים, מוצגים ספריות וידיאו שכונתיות קטנות בהן מתרחשת העלילה אזי שהמציאות היא שונה. במציאות כמות ספריות הוידיאו השכונתיות ירדה בעשור האחרון ואת מקומן תפסו רשתות גדולות, יותר נכון רשת אחת גדולה, בלוקסטר.

רשת בלוקבסטר האמריקאית, פועלת בישראל מאז תחילת שנות התשעים ויש לה כיום יותר משלושים חנויות ברחבי הארץ בנוסף ל250 וידיאומטים המפוזרים במקומות שונים בארץ וכן אתר אינטרנט בעברית באמצעותו אפשר להתעדכן בסרטים חדשים שמגיעים לרשת וכן לבצע רכישות מקוונות.

הרשת שנחשבת לגדולה בעולם, היא כיום גם הגדולה בישראל אחרי שב2006 היא התמזגה עם רשת החנויות ענק הוידיאו שהיתה המתחרה העיקרית שלה. כיום אין לרשת מתחרות גדולות (מלבד האוזן השלישית שיש לה מספר סניפים יותר קטן וגם פונה לקהל יותר מצומצם).

כל זה לא אומר שהרשת יכולה לנוח על זרי הדפנה. כידוע עולם ספריות הוידיאו נמצא במצב קשה החל מאמצע שנות התשעים. מאז ועד היום התרחשו שלוש דברים שפגעו קשות בספריות הוידיאו (כמובן שהראשונים להיפגע מכך היו החנויות הקטנות אך גם הרשתות הגדולות ספגו מכה קשה). ראשית, תחילת שנות התשעים החלה לפעול בארץ רשת כבלים עם ערוצי סרטים. עם הזמן היצע ערוצי הסרטים של הרשת גדלה וכן בתחילת שנות האלפיים הופיעה רשת טלוויזיה בלווין  עם ערוצי סרטים משלהם.

שנית, בתחילת שנות האלפיים החלו להופיע תוכניות שיתוף קבצים באינטרנט אשר איפשרו לאנשים להוריד סרטים בחינם (ובאופן לא חוקי) באופן מקוון. שלוש, סגירתם של בתי קולנוע קטנים לטובת קומפלקסים ענקיים דוגמאת סינמה סיטי אשר מאפשרים חווית צפייה שאף סרט בבית לא מאפשר.

כיצד התמודדה רשת בלוקבסטר עם המצב החדש? תחילה, הרשת החלה לייבא יותר סרטים חדשים, גם כאלה שאין להם תרגום (סרטי די וי די) אשר איפשרו ללקוחות להנאות מהסרטים שלעיתים עוד רצים בקולנוע, באופן מיידי ולא לחכות עד שהכבלים או הלווין ישדרו אותם. שנית, בלוקבסטר הקימה אתר אינטרנט שמאפשר רכישה של סרטים וכן הורדת סרטים בתשלום. אומנם הלקוח צריך לשלם אך הוא מקבל את הסרט באופן חוקי (השירות קיים בארה"ב). שלוש, במאבקם נגד בתי הקולנוע הגדולים, החלה הרשת להציע מבצעים שונים וזולים וכן לשווק מוצרים נוספים על סרטי קולנוע רגילים. כך אפשר למצוא בחנויות הרשת, מכשירי די וי די ובלו ריי, ממתקים, ספרים, דיסקים, ספרים ומוצרים נוספים במחירים מוזלים. אחד היתרונות של הרשת בישראל היא העובדה שהיא נקנתה על ידי אן אם סי יונייטד מה שמאפשר לה למכור את מוצרי חברה זו במחירים זולים.

אתר תגובות הוא מדריך עסקים  שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב