דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמבטיות לעשירים 

מאת    [ 13/02/2010 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 2945 פעמים ]

"אמבטיה חמה בשעתים שלפני השינה עלולה לשפר את ההירדמות ואיכות השינה." כך (בתרגום חופשי) נכתב במסקנות של מחקר היגיינת השינה שהתפרסם ב2005 באחד העיתונים המדעיים החשובים בתחום הרפואה, New England Journal of Medicine. כמובן שכמו דברים רבים אחרים שמגלה הרפואה באמצעים מתוחכמים ובמחקרים עתירי תקציב, הסבתא שלנו כבר ידעה לפני הרבה שנים. אבל בניגוד לשיטה, האמבטיות עצמן עברו כברת דרך ארוכה מאז ימיה של סבתא.

רטרו זה מתקדם

האמבטיה הראשונה שנביא דווקא הכי דומה לזו שהייתה אצל הסבתא (בהנחה כמובן שלסבתא היו מים זורמים), בתוספת מעט שיפורים. העיצוב הישן של שנות ה60 או דרומה מקבל חיזוק מטכנולוגיות חדשות: ציפוי אריחי קרמיקה עם איטום סיליקון, אמבטיה נטולת עופרת ועמידה בפני חלודה וקילוף, מים זורמים וכו'. מחיר: החל מ10000 שקלים (כולל התקנה).

ירוק זה יפה

שימוש במים פוגע באיכות הסביבה. מי השפכים מוזרמים לעיתים לים, ובכל מקרה ניקויים עולה כסף רב לכלכלה הלאומית. במדינת ישראל קיים גם השיקול הנוסף של חיסכון במים מטעמים אסטרטגיים: הקו האדום של הכינרת כבר לא ראה מים זמן רב, וטכנולוגיות ההתפלה לא מסוגלות לספק את מלא הצריכה הארצית. לפיכך, כמו שאומר הסטיקר, חשוב לחשוב על כל טיפה, ובכלל זאת רבבות הטיפות הדרושות למילוי אמבטיה. לצורך זה המציאו בעלי החשיבה האקולוגית פטנט (גרמני) מיוחד: חימום. למעשה, אלה מאיתנו הנהנים מטבילות ארוכות באמבטיה מבזבזים מים רבים בכדי לחמם את האמבטיה (ריקון המים שהתקררו ומילוי מחדש במים חמים). תחת זו אפשר להשתמש במחמם, מעין ג'קוזי ללא בועות. מחירים: החל מ15000 ש"ח.

מחשבים זה מגניב

כן כן, החברים הסיליקוניים שלנו הספיקו כבר לשלוח את ידם הארוכה גם לתחום הרחצה. מתכנתי מערכות אמבטיה של טקסס החליטו שלנסות לווסת את הטמפרטורה הרצויה על ידי שילוב נכון של חם וקר היא משימה קשה מידי עבור האדם המודרני, והעבירו את זה למחשב. ואם כבר המחשב קובע את הטמפרטורה, אז למה שלא יקבע את הזרמים, טמפ' האדים, המוזיקה הרצויה ואפילו הצבע. בעצם זו לא בדיוק אמבטיה, אלא היברידומה של אמבטיה, מקלחת, סאונת אדים ודיסקוטק. המתחם הגדול (4 מטרים רבועים) כולל לא פחות מ20 ברזים, שכל אחד מהם מסוגל לפעול במספר אינסופי של תצורות זרם, הכל לפי הוראות המחשב. פנל הבקרה דומה מאוד לאיפוד, ומסך המגע הקטן (והעמיד למים כמובן) יאפשר לכם שליטה נוחה על כל הפונקציות האפשריות, ומגוון תוכניות קבועות מראש וניתנות לתכנות כמו אמבטיה מעוררת של בוקר (צבעים משתנים במהירות, מים חמים וקרים לסירוגין ומוזיקה מקפיצה), אמבט אדים או סתם רחצה לאחר יום עבודה. שימו לב: האמבטיה החשמלית מבזבזת פי 20 מים מהאמבטיות הרגילות, וזו כנראה הסיבה שלא מצאנו אף משווק בארץ שמציע אותה למחירה. המחיר בחו"ל התברר כלא פחות גבוהה מקצב צריכת המים של המערכת: 10000$ וצפונה.  

אתר לוקאלי הוא מדריך בעלי מקצוע מכל התחומים, מכל הארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב