דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גברים ימינה ונשים שמאלה - על סכנת האפרטהייד בקווי אוטובוס מהדרין 

מאת    [ 11/02/2010 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 2702 פעמים ]

אלהים

בקרב המאמינים בקיומה של ישות עליונה שבראה את העולם, יש קבוצה הגורסת, כי גבר היושב באוטובוס ליד אישה עובר עבירה על חוקי האל, רחמנא ליצלן, ועתיד ליתן את הדין בפני בורא שמים וארץ גם בעולם הזה וגם בעולם הבא.

המאמינים מקפידים קלה כחמורה לא לשבת ליד אישה באוטובוס (אולי מחשש שהיא טמאה, ישמור השם וירחם) ואשרי להם וטוב להם ויראו ברכה במנהגם. דא עקא, מונחים בידי אמונה בלתי הדירה זו, יש בהם כמה חמומי מוח, שמתוך דאגה לצאן מרעיתו של הקב"ה, הם מפעילים את כוח הזרוע נגד הכופרים. משמרות צניעות אלה איוו את משכנם בקווי אוטובוס, המשרתים בעיקר את הציבור החרדי, וקווים אלה מכונים "מהדרין".

שר התחבורה, הפרקליטות ואגד

 

נזעק שר תחבורתנו, ישראל כץ, הקים ועדה מיוחדת לעניין זה, והמליץ, כי בקווי מהדרין יוצב שילוט, שיסביר לציבור הקדוש היכן לשבת תוך קביעה שאין חובה לעשות כן: "אנו יוצאים מהנחה שאין פסול ברעיון האוטובוסים בהם יש הפרדה, הבאה להיענות לצורכי הציבור החרדי".

ההמלצה היא להתקין שילוט שינחה את נוסעי אוטובוס-הקודש היכן מותר והיכן אסור לכל אחת ואחד להניח את ישבנו, רוצה לומר: "גברים ימינה ונשים שמאלה" או "גברים מקדימה ונשים מאחור", ואני מותיר את האסוציאציות לדמיונם של כל קוראת נכבדה ושל כל קורא נכבד.

נציגת הפרקליטות אמרה, שהסוגיה מורכבת ואנו הולכים על חבל דק. לדעתי זו פטפטת, אין חבל עבה ואין חבל דק. יש חבל תליה, שעליו מנסה קבוצה קטנה של חמומי מוח לתלות את זכותו של כל נוסע להניח את קדושת ישבנו הפרטי בכל מקום שיחפוץ.

נציגת אגד אמרה, שהחלטת שר התחבורה היא החלטה ראויה, והשילוט הופך את ההפרדה לוולונטרית כדי שלא ייווצרו בעיות. אפרטהייד וולונטרי הוא אפטהייד, ויש לי הצעה לשילוט וולונטרי ברוח זו: מומלץ לכל הנשים ללבוש רעלה Burka על ראשן וגופן.*

בית המשפט

 

העניין הגיע לפתחו של בית המשפט העליון, ושופטי בג"צ מתחו היום, 4.2.2010, ביקורת על עמדה זו של שר התחבורה.

ראוי להביא כאן דבר בשם אומרו, כבוד השופט אליקים רובינשטיין, איש שומר מצוות, שדבריו יקרים לי, ואני מצטרף אליהם בכל הכבוד, וכה אמר:

"נער הייתי וגם זקנתי, נסעתי שנים רבות באוטובוסים ולא היה שום צורך בהסדר. בציבור החרדי שנסע איתי, הגברים ישבו ליד גברים, ונשים ליד נשים. לא הייתה שום בעיה כללית".

החתום מעלה

 

יש לכבד מנהגים ואמונה, ואני קורא לגבר חילוני לא להתיישב דווקא ליד אישה חרדית מתוך כבוד לה ולדרכה, אבל לטעמי, בכל קו אוטובוס קדוש יש להציב שוטר שיעצור כל בריון שמרים את ידו על גבר או על אישה, ובאה לציון גואלת.

_______

* ב‏ו‏רק‏ה (בערבית: ???? ב‏רק‏ע) הוא הלבוש המסורתי של נשים במספר מדינות איסלאמיות. הבורקה הינו פיסת לבוש אחת המכסה את האשה מראש ועד רגליים. לבישת הבורקה היא חלק מהמנהג העתיק של לבישת הרעלה, הדורש את הסתרת הנשים בציבור מעיני הגברים. משטר הטליבאן המוסלמי-קיצוני, אשר שלט באפגניסטן בין השנים 1996-2001, חייב את כל נשות המדינה ללבוש את הבורקה. נשים שלא צייתו לחוק נענשו בחומרה.

 

בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב (1974). פרקליט וחבר בלשכת עורכי-הדין (1976). דוקטורט בשיווק בפקולטה לכלכלה, אוניברסיטת אורדיה, רומניה (2001). ספרים: ארנונה עירונית, מס שבח מקרקעין, הפטור ממס שבח לדירת מגורים, היטל השבחה. מרצה, עיתונאי, עורך מגזין ARNONA באינטרנט, עורך האנציקלופדיה של דיני הארנונה העירונית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב