דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעות קטנות - הפתרון הצרכני המיטבי 

מאת    [ 11/02/2010 ]

מילים במאמר: 764   [ נצפה 3312 פעמים ]


זה הפתרון המושלם! נעשה לכם עוול צרכני? שילמתם אך לא קיבלתם תמורה ראויה תמורת הכסף שלכם? תביעות קטנות הן הפתרון הצרכני המיטבי עבורכם. בבית המשפט לתביעות קטנות תוכלו להגיש תביעה ולקבל את כספכם חזרה.

בית המשפט לתביעות קטנות הוקם למען האזרחים הצרכנים. מטרתו היא לאפשר לכל אחד מאיתנו, לממש את זכותו הצרכנית לשירות טוב וראוי. תביעות קטנות מאפשרות לנו, אם נפגענו, לקבל את כספנו בחזרה ובנוסף לכך אולי אף פיצוי וכל זאת בהליך מהיר וזול.

הליך של תביעות קטנות מיועד לתביעות כספיות אשר שוויין איננו עולה על הסך של 31,200 ש"ח. התקרה הזו משתנה מעת לעת ועל כן טרם הגשת תביעות קטנות, כדאי לבדוק מהו הסכום המעודכן באתר של הרשות השופטת. תביעות קטנות הנן תביעות להחלפתו של מצרך או לתיקונו או לביטולה של עסקה – כולן הן תביעות צרכניות. כאמור, שוויין של תביעות קטנות אלו יהיה עד 31,200 ש"ח.

בזכותן של תביעות קטנות, לצרכנים בארץ יש כוח אל מול ספקי שירותים וחברות ענק. אין כל סיבה לוותר ולשבת בחיבוק ידיים אם ניתן לנו שירות רעוע, אם סופק לנו מוצר פגום, אם לא שולם לנו עבור עבודה שביצענו וכדומה.

* כאן נציין, בכל מה שקשור לבעיות צרכניות זה צריך להיות ברור שמתייעצים ברשת בפורום צרכנות>>

גדולתו של בית המשפט לתביעות קטנות הוא פתרון המחלוקת בזמן קצר ובאופן יעיל ביותר כך שתמצאו את עצמכם עם פסק דין ביד במהירות הבזק. חשוב להדגיש כי בית המשפט לתביעות קטנות כשמו כן הוא, דן בתביעות קטנות בלבד ואין הדבר מתייחס רק לסכום התביעה. תביעות קטנות הן תביעות פשוטות אשר אינן דורשות דיוני הוכחות ארוכים בבית משפט.

אם תביעתכם הנה עד 31,200 ש"ח אך היא אינה בגדר סכסוך צרכני פשוט, יעבירה בית משפט לתביעות קטנות לבית משפט השלום. עוד נציין כי אם כבר הגשתם באותה השנה 5 תביעות קטנות, אינכם רשאים להגיש עוד תביעה קטנה באותה שנה וגם אז יעביר בית המשפט את תביעתכם ממסגרת של תביעות קטנות אל בית המשפט השלום, קרי למסגרת של תביעה רגילה.

מאפייני ההליך של תביעות קטנות

הליך של תביעות קטנות נועד בכדי לתת קלף מנצח לצרכנים ועל כן מאפייניו שונים בתכלית מהמאפיינים של הליך רגיל בבית משפט:

1. הזכאות –  הליך של תביעות קטנות אינו פתוח בפני כולם אלא רק אדם פרטי בודד זכאי להגיש תביעות קטנות. חברות אינן יכולות להגיש תביעות קטנות אלא רק במצב שבו הגשנו תביעה קטנה נגד חברה והיא מבקשת להגיש תביעה שכנגד נגדנו. או אז, תביעתה גם תידון בבית המשפט לתביעות קטנות יחד עם התביעה שלנו.

2. דיון בלתי פורמאלי -  הליך של תביעות קטנות מתאפיין בהעדרם של הגינונים הרגילים שניתן למצוא בכל דיון רגיל בבתי משפט. החוק מאפשר לבית המשפט לתביעות קטנות לפסוח על הפורמאליות על מנת לייעל את הדיון. סממן חשוב לכך הוא העדרם של עורכי דין מן הדיון. הליך של תביעות קטנות אינו מתבצע על ידי עורכי דין והם אינם יכולים, על פי רוב, לייצג צדדים בהליך של תביעות קטנות.

ניתן, במקרים חריגים, לקבל את רשותו של בית המשפט לייצוג אך אם נבקש ייצוג, עלינו לזכור כי גם הצד השני רשאי לבקש זאת וסביר להניח שבית המשפט ייעתר לבקשה.

3. עלויות נמוכות – אחד השיקולים החשובים שאדם שוקל טרם הגשת תביעה הוא נושא העלויות. אין ספק כי צריך לחשוב היטב על ההוצאות הנלוות להגשת תביעה בין אם מדובר באגרות ובין אם מדובר בשכר טרחה על עו"ד. בהליך של תביעות קטנות ההתלבטות הזו אינה קיימת בכלל משתי סיבות. האחת, האגרה של תביעות קטנות היא נמוכה מאוד. שתיים, אנו לא זקוקים לעו"ד שכן אנו מציגים את תביעתנו בפני בית המשפט.

היכן מגישים תביעות קטנות?

כל תביעה יכולה להיות מוגשת בבתי משפט מסוימים וזאת על פי קביעותיו של החוק. במקרה של תביעות קטנות ישנן מספר אפשרויות להגשת תביעה:

1.  מקום מגורים – ניתן להגיש תביעות קטנות במקום מגוריו או עסקו של הנתבע.

2.  ההתחייבות -  ניתן להגיש תביעות קטנות בבית המשפט אשר נמצא באזור שיפוטו של המקום בו נוצרה ההתחייבות בין הצדדים, למשל מקום חתימת החוזה.

3. מסירת הנכס – במידה ומדובר במסירה של נכס, ניתן להגיש את התביעה שם.

4. מעשה/ מחדל – תביעות קטנות שעניינן מעשה או מחדל מסוים, ניתן להגיש תביעה באזור  שיפוטו של בית המשפט בו נעשה המעשה או המחדל.

סופו של סכסוך

תביעות קטנות הן תביעות כספיות פשוטות אשר אינן מצריכות דיון ארוך מצד בית המשפט. העדרם של הגינונים הפורמאליים וסמכותו של בית המשפט להתגמש מבחינת סדרי דין, מאפשרים לבית המשפט לתביעות קטנות לסיים את הסכסוך המשפטי במהרה. על פי חוק, חייב
בית המשפט לתביעות קטנות לתת פסק דין בסיום הדיון בתביעה או לכל המאוחר, עד 7 ימים לאחר הדיון.

נדמה שמאפיין זה לבדו, הופך את ההליך של תביעות קטנות לפתרון הצרכני המיטבי. אין צורך לחכות זמן רב עד לקבלת הסעד שלנו והעניין בא על פתרונו ביעילות ובזמן קצר. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב