דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיצויים תאונת דרכים - למי מגיעים הפיצויים? 

מאת    [ 11/02/2010 ]

מילים במאמר: 702   [ נצפה 2505 פעמים ]


כאשר מדברים על פיצויים תאונת דרכים או תאונת אופנוע, צריך להכיר ראשית לכל את העיקרון הבסיסי החל בישראל בעניין זה. מדובר בעיקרון האחריות המוחלטת. משמעותו של עיקרון זה היא כי אם נפגענו בתאונת דרכים כולל תאונת אופנוע, אנו זכאים לפיצוי בגין הנזק שנגרם לנו ואין זה משנה אם אנחנו האשמים בתאונה או לא.

למרבה הצער, באופן בו מתנהלים העניינים בכבישי ישראל, הצורך לדעת את הזכויות שלנו בעניין פיצויים תאונת דרכים, גדל בכל רגע. מספר תאונות הדרכים בישראל בלתי נתפס וכל מי שאינו מדחיק את הנושא עמוק בתוך קופסא, חייב להיות מודאג מאוד ממצבה של תרבות הנהיגה הישראלית. בעצם המילה תרבות לא שייכת כאן.

מבין תאונות הדרכים, תאונת אופנוע היא המסוכנת ביותר היות שרוכב אופנוע חשוף ולא מוגן כפי שאדם הנוהג במכונית מוגן על ידי הרכב. לאור זאת, תאונת אופנוע תמיד מסתיימת בפגיעה כלשהי ובדרך כלל, פגיעה חמורה. האינפורמציה בדבר פיצויים תאונת דרכים היא חשובה לכולנו אך חשובה מאוד למצב שבו יש תאונת אופנוע.

בכל מקרה, לפני שנמשיך אמליץ להתייעץ בכל הנוגע לפיצויים תאונת דרכים או תאונת אופנוע בפורום נזיקין >>

פיצויים בגין תאונות דרכים

עקרון האחריות המוחלטת מאפשר לנו לקבל פיצוי עבור נזק שנגרם לנו בתאונת דרכים וזאת ללא קשר לשאלת האשמה. אם היינו מבוטחים בשעת התאונה, אין לנו שום בעיה וגם אם אנחנו אשמים בתאונה, נוכל לקבל פיצויים תאונת דרכים. אם לא היינו מבוטחים בשעת התאונה, תאונת אופנוע למשל, אנחנו זכאים לקבל פיצויים תאונת דרכים רק אם האשמה היא על הנהג השני.

מי לא זכאי לקבלת פיצויים תאונת דרכים? למרות כי חל עקרון האחריות המוחלטת, לא היינו רוצים שאנשים ינצלו לרעה את כוונת המחוקק ועל כן ישנם כל מיני מצבים בהם לא יקבל אדם פיצוי לדוגמא מי שגרם לתאונת דרכים בכוונה או מי שנהג ללא רישיון מלבד מקרה בו הנהג טרם שילם אגרה.

נפגעתם בעת תאונת אופנוע? מה עושים?

לאחר תאונת דרכים כלשהי וגם לאחר תאונת אופנוע, חשוב מאוד לדעת כיצד להתנהג כי הדבר יכול להשפיע לאחר מכן על גובה פיצויים תאונת דרכים. מה עלינו לעשות לאחר תאונה?

1. לקיחת פרטים – באופן טבעי, לאחר תאונה אנחנו שרויים קצת בהלם ולכן חשוב שנדע מראש מה עלינו לעשות במקרה כזה ולפחות להשתדל לעשות את הדברים ברמה הטכנית.  חשוב מאוד לקחת את כל הפרטים של כל המעורבים בתאונה לרבות עדים לתאונה. כשמדברים על פיצויים תאונת דרכים, עדים יכולים לעזור מאוד אם תהיה מחלוקת על איך התרחשו הדברים.

2. לצלם את הזירה – אין טוב ממראה עיניים ולא סתם אומרים שתמונה שווה אלף מילים. כדאי מאוד לצלם את זירת תאונת אופנוע, את הרכבים, את הפציעות הפיזיות שלכם, את הצומת או הרמזור הרלוונטיים וכדומה. בקיצור, כל מה שקרה בזירה, כל מה שרלוונטי – לצלם! מה שלא תצלמו, ייתכן ולא יהיה שם יום למחרת אז קחו את זה חשבון...

3. טפלו בעצמכם! – בכל הקשור אל פיצויים תאונת דרכים, חשוב מאוד שרופא יבדוק אתכם בסמוך לתאונה. לעיתים לא מעטות אנו סובלים מפגיעות שאנחנו לא מרגישים אותן באותו רגע ובטוחים שהכול בסדר. פתאום, כמה ימים לאחר התאונה, אנחנו מרגישים את התאונה....

4. הקפידו על תעידו רפואי -  עשיתם תאונת אופנוע? קיבלתם טיפול רפואי? וודאו שהכול נרשם. העדר תיעוד רפואי מסודר יכול לעמוד בדרככם אל פיצויים תאונת דרכים.

5. קבלת אישור מהמשטרה – בשלב מסוים עליכן לגשת למשטרה בכדי לקבל אישור על התאונה ולוודא כי כל הפרטים שרשמתם של המעורבים בתאונה אכן נכונים. 

נהיגה נכונה רבותיי!

דיון על פיצויים תאונת דרכים הוא בלתי נמנע כי לצערנו זה חלק מהחיים אך כמובן שכולנו יודעים ומבינים שאפשר למנוע את רוב תאונות הדרכים, גם כשמדובר על תאונת אופנוע. הטמפרמנט הישראלי הוא טוב וחיובי כשמדברים על החום הישראלי ועל החיבוק אבל איפה החום ואיפה האכפתיות בכבישים? נדמה שאין לזה זכר שם. שיחה על פיצויים תאונת דרכים יכולה בהחלט להיחסך מאיתנו אם נקוט בכללי הזהירות הכל כך ברורים.

עשו בדיקות סדירות לרכב שלכם, היו חגורים בכל זמן, צייתו לתמרורים, שמרו על המהירות המותרת – מישהו קבע אותה, היא לא סתם אות מתה! רוכבי אופנוע יקרים, הפסיקו לנהוג בכזו מהירות עד שנהגי המכוניות לא רואים אתכם. אתם מגיחים לנו כל הזמן משום מקום, במהירות מופרזת ומטורפת ואחר כך אנחנו שואלים למה יש תאונת אופנוע...

ובכן גבירותיי ורבותיי, נגמרו התירוצים. זה הזמן שכל אחד ייקח את האחריות אליו. נגמר עידן תאונת אופנוע, נגמר הדיון על פיצויים תאונת דרכים. זה הזמן לנהוג בזהירות ולחסוך לכולנו את הצער והכאב שבתאונות דרכים. סעו לשלום או שתשלמו....




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב