דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נהיגה בשכרות - אופציות אפשריות לזיכוי 

מאת    [ 11/02/2010 ]

מילים במאמר: 765   [ נצפה 4528 פעמים ]


דעו את זכויותיכם! אם הוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, יש לכם אופציות לזיכוי. מהן? בשביל זה אנחנו פה. נהיגה בשכרות  איך אפשר לצאת זכאים ממנה!

המצב המשפטי כיום של נהיגה בשכרות הוא לא קל בכלל. לפני מספר שנים נקבע עונש מינימום של פסילת רישיון לתקופה של שנתיים לפחות לכל נהג המורשע בעבירת נהיגה בשכרות. הסיבה למצב הזה נובעת כמובן מריבוי התאונות על כבישי ישראל ומדובר בניסיון להרתיע אנשים ולגרום לכך שמי ששתה יעביר את מכתבי הרכב לנהג אחר שלא שתה.

מגמת ההחמרה כשלעצמה היא חיובית אך הבעייתיות היא שעונש המינימום לא מאפשר מבחינה חוקית לעשות הבחנה משמעותית בין מקרים קלים יותר של נהיגה בשכרות ובין מקרים חמורים יותר. בעיה נוספת וחמורה אף יותר היא  שלעיתים לא מעטות, כתב האישום אשר מוגש כנגד הנהג איננו מוצדק למעשה ולפיכך חשוב לנו מאוד לדעת מהן אופציות הזיכוי כאשר הוגש נגדנו כתב אישום של נהיגה בשכרות.

בכל מקרה, להתייעצות מקוונת בנוגע לנהיגה בשכרות כדי לפנות ולשאול בפורום תעבורה>>

צעד ראשון – בדיקות השכרות

יצאתם לבלות עם חברים או משפחה. שוטר מחליט לעצור אתכם ולבצע בדירת שכרות. בפניו עומדות שתי אופציות: לדרוש מכם לעשות בדיקת שם או לעשות בדיקת שכרות באמצעות מכשיר הינשוף. ראשית נסביר קצת על הבדיקות הללו ואחר כך נפנה לראות כיצד ניתן לצאת זכאים במסגרתן:

1. בדיקת הדם -  ראשית לכל חשוב לדעת כי שוטר יכול לדרוש מאיתנו לבצע בדיקת דם במקרים מסוימים בלבד והם במצב שבו יש לשוטר חשד סביר לגבינו שאנו נוהגים בשכרות או לחילופין, אם היינו מעורבים בתאונת דרכים. כמובן כי אם שוטר ציווה עלינו לעשות בדיקת דם במקרה שאינו נמנה על אחד מאלו, ייתכן שמצאנו פרצה בגדר. במובן הטכני, אם נמצאה בדמכם כמות אלכוהול העולה על 50 מיליגרם ב-100 מיליליטר של דם, סביר להניח כי יוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות.

2.בדיקת הינשוף – מכשיר הינשוף הוא אחת מדרכי הזיכוי העיקריות שלנו אם הוגש נגדנו כתב אישום בגין נהיגה בשכרות. הסיבה נעוצה בעובדה הפשוטה כי ישנם נהלים ברורים לשימוש תקין במכשיר וידוע שבמספר מקרים לא מבוטל, השוטרים אינם מקפידים על שמירת הנהלים הללו. או אז, הרשעה בגין נהיגה בשכרות יכולה שלא לצאת אל הפועל אם אנו מראים כי המכשיר לא נוקה כפי שצריך או אם הבדיקה לא נעשתה לפיה הנהלים. עורך הדין שלכם יידע היטיב לבדוק אתכם את נסיבות העניין. במובן הטכני, 240 מיקרו גרם אלכוהול לליטר נשוף משמעו עבורכם כתב אישום של נהיגה בשכרות.

חשוב לדעת כי בניגוד למקרה של בדיקת דם, שוטר יכול לבקשכם לעשות בדיקת ינשוף ככל שירצה בכך. הוא אינו נדרש לשום נסיבה מיוחדת, אינכם חייבים לעורר בו חשד ספציפי כלשהו ואינם חייבים להיות מעורבים בתאונת דרכים בשביל זה.

3. מועד עריכת הבדיקה -  בדיקת שכרות לא יכולה להתבצע בכל זמן נתון בכדי להיות תקינה. עליה להיות מבוצעת לפחות 15 דקות לאחר שהנבדק שתה אלכוהול בפעם האחרונה. במידה והשוטר שבדק אתכם, לא עמד במועד הזה, ייתכן שלפניכם אופציה לזיכוי מהרשעה בגין נהיגה בשכרות.

4.בדיקת מאפיינים מוקדמת – בדיקת המאפיינים זו בדיקה הבוחנת את התנהגותו של הנהג והיא כיום משמשת בעיקר כתוספת ראייתית לצד בדיקת הינשוף. בדיקת המאפיינים חייבת להיות מבוצעת לאחר בדיקת הינשוף וזאת על מנת שהשוטר שבדוק אתכם יוכל לשמור על מחשבה אובייקטיבית לגביכם ולא יחליט מראש שאתם אכן אשמים בעבירה של נהיגה בשכרות.

זיכוי מנהיגה בשכרות -  ערעור על מכשיר הינשוף

אמינותו של מכשיר הינשוף תמיד הייתה מוטלת בספק לאור העובדה שהשימוש בו בישראל החל לפני שהיו מונחות בפני המשטרה ובתי המשפט, הוכחות ברורות לדייקנותו המדעית. לפני מספר חודשים הורה בית המשפט לראשונה על שליחת מכשיר הינשוף לבדיקה על ידי מומחה. נדמה שאיש לא הופתע כאשר מסקנותיו של המומחה לא הפריכו את החששות לגביו אלא רק העלו עוד ועוד שאלות התוהות האם השימוש במכשיר הינשוף הוא תקין.

היות שמאז תחילת השימוש בינשוף ועד עצם היום הזה הוא מהווה את הראייה המרכזית בגינה מורשעים נהגים בעבירת נהיגה בשכרות, יש לבדוק היטב את הנסיבות של הבדיקה שלכם. אם לא תוכלו לתקוף את הבדיקה מהפן של השוטר אשר ביצע אותה, אולי יהיה בידכם קלף אחר לאור הבדיקה שעבר המכשיר לאחרונה, לפי צו בית משפט.

סירוב להיבדק – מה חשוב לדעת

ישנו מיתוס שגוי בחברה הישראלית כי אם נסרב לבדיקת שכרות, לא יוכלו להגיש נגדנו כתב אישום בגין נהיגה בשכרות אך הנחה זו איננה נכונה, להפך. ישנה חזקה כי אדם אשר סירב לעבור בדיקת שכרות, רואים בו כמי שנהג בשכרות ואז בית המשפט יכול להרשיעו בגין נהיגה בשכרות ללא כל בעיה. ישנם מקרים של סירוב לגיטימי בהחלט יכול להוות אופציית זיכוי. במצב שבו ישנה מניעה מסוימת, אמיתית לנהג עבור בדיקת שכרות אחת והשוטר מסרב לאפשר לו לעשות בדיקת שכרות אחרת, זהו מצב שסירובו של הנהג הוא אכן לגיטימי. כל מניעה רפואית אמיתית למעשה יכולה להיות דרך לזיכוי מעבירה של נהיגה בשכרות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב