דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח צד ג' 

מאת    [ 11/02/2010 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 2734 פעמים ]

רכישת ביטוח צד ג' איננה בגדר חובה על פי חוק אך מומלץ מאוד לרכוש ביטוח רכב מסוג זה כדי להימנע מהוצאות בלתי צפויות העלולות לצוץ כתוצאה מפגיעה בלתי מכוונת ברכב אחר או ברכוש.

לעתים רק עלות תיקון של מספר שריטות עלול להגיע לסכום של אלפי שקלים, וכאשר מדובר בנזק גדול יותר כמו שבירת פנסים והתעקמות הפח ניתן גם להגיע לעלויות תיקון בגובה של עשרות אלפי שקלים. כדי להימנע ממצב שבו אין אפשרות לפצות את הנפגע בגין הנזקים שנגרמו לרכבו מומלץ לרכוש ביטוח צד ג' גם אם עלותו לעתים נראית לכם גבוהה.

 

באלו מקרים יכסה ביטוח צד ג' ?

 

ישנן חברות ביטוח המציעות ביטוח מקיף שכלול בו ביטוח צד ג'. ישנם מקרים רבים העלולים לקרות לכל נהג וגם לנהגים המנוסים והמיומנים ביותר, אשר בגללם נגרם נזק לרכב אחר או לרכוש. כאן המקום לציין כמה דוגמאות למקרים שבהם נגרמים נזקים שבגין תיקונם מכסה ביטוח צד ג':

 

בעת החניית הרכב קורה פעמים רבות שנהג הרכב המנסה להחנות את רכבו פוגע שלא במזיד ברכב החונה בסמוך. פגיעה זו עלולה להסתיים במספר רב של תוצאות, החל משריטה קטנה ברכב הנפגע ועד להתעקמות הפח. יישור פח שהתעקם עשוי לעלות אלפי שקלים, תלוי בסוג הרכב וברמת הנזק לפח. במקרה כזה ישתתף ביטוח רכב צד ג' במימון התיקון לרכב הנפגע.

 

כאשר רכב עמד בפקק תנועה ובלא לשים לב פגע בטעות ברכב אחר. למרות שרבים  מהנהגים סבורים כי להם אין סיכוי שיקרה מקרה מסוג זה מספיקה שנייה אחת של חוסר ריכוז ואי שמירת מרחק במידה הנכונה כדי לפגוע ברכב העומד מלפנים שלא במזיד. גם במקרה כזה עלול להיגרם לרכב הנפגע נזק שתיקונו יעלה אלפי שקלים.

 

לצערנו ניתן לראות מקרים רבים בהם נהגים מאבדים שליטה על רכבם ופוגעים ברכוש ציבורי כמו גדרות, עמודי תאורה וכו'. במקרים כאלה תתבע הרשות המקומית את עלות תיקון הנזק לרכוש מהנהג הפוגע. גם במקרים כאלה מסייע ביטוח צד ג' במימון עלות התיקון כך שהנהג הפוגע לא יצטרך לשאת בהוצאה כה גדולה הכרוכה בתיקון של רכוש ציבורי כמו עמוד תאורה.

 

בעת רכישת ביטוח צד ג' מציינת חברת הביטוח בהסכם בינה לבין המבוטח שבמקרה כדוגמת המקרים המוזכרים לעיל תחול השתתפות עצמית על המבוטח. נוהל ההשתתפות העצמית הנהוג ברכישת ביטוח צד ג' נועד לוודא שהנהג המבוטח יקפיד לנסוע בזהירות, שכן במידה וחברת הביטוח הייתה משתתפת באופן מלא בתיקון הנזקים, היו עלולים חלק מן הנהגים המבוטחים להקל ראש ולנהוג בפזיזות בידיעה שחברת הביטוח תממן עבורם את הנזק שיגרמו.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב