דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגמות 2007: משמעויות המיזוגים בענפי התקשורת 

מאת    [ 07/01/2007 ]

מילים במאמר: 617   [ נצפה 4174 פעמים ]

מיזוג בזק – זהב  ובזקכל לתוך בזק בינלאומי נמצא לפני השלמה ויסתיים ככל הנראה במחצית הראשונה של שנת 2007. תהליכי המיזוג של 012 – קווי זהב וסמייל –אינטרנט – זהב יתבצעו במחצית הראשונה של שנת  2007. מיזוג נטווי'זן – ברק וגלובקול יתבצע רק במחצית 2007 וזה רק תחילת התהליך למיזוגים הגדולים בשוק התקשורת.

במהלך השנים 2008-2010 יתגבש תהליך המיזוג, כשבסוף התהליך נגיע לכמות של שלוש קבוצות תקשורת גדולות בראשות שלוש החברות הסלולריות המובילות בשוק: סלקום, פרטנר ופלאפון. תחום התקשורת הסלולרית מהווה כיום מעל 55% מסה"כ ההכנסות בשוק התקשורת הכולל את תחום התקשורת הקווית, מרכזיות טלפונים, תמסורות, אינטרנט, תקשורת בינלאומית וטלוויזיה רב-ערוצית (כבלים ולווין).


יש לציין, ששוק התקשורת הסלולרית עדיין צומח מידי שנה, אם כי בשיעורים הולכים ופוחתים. זאת, בעקבות ירידת תעריפי הקישוריות ושאר ההנחיות הרגולטוריות החדשות של משרד התקשורת.מול הצמיחה בשוק התקשורת הסלולרית, קיימת בשנים האחרונות ירידה קבועה בהכנסות שירותי התקשורת הנייחים ובתעריפי השיחות הפנים ארציות (מפ"א), אשר מהווה גם את עיקר ההכנסות של חברת בזק. שאר התחומים הצומחים, כמו אינטרנט ותמסורת, מהווים בשלב זה נתח שוק שולי מול הכנסות מפעילי הסלולר.

בשורה התחתונה, בסיום תהליך המיזוגים בשוק התקשורת, החברות הסלולריות המרכזות את עיקר ההכנסות בשוק התקשורת הנוכחי, תובלנה את קבוצות התקשורת ותמזגנה לתוכן את מרבית חברות התקשורת המובילות האחרות בתחומי התקשורת כמו מפ"א, אינטרנט, תמסורות, בינ"ל וכד', והן תהוונה כ- 80% מסך ההכנסות הכולל של שוק התקשורת, המוערך בכ- 27 מיליארד - בשנה.
החל משנת 2007, בעיקר במחצית השנייה של השנה, צפויה להתפתח מתקפה שיווקית ממספר רב יחסית של חברות תקשורת, לאספקת חבילות תקשורת משולבות במגוון רחב מסלולים וחבילות תקשורת. בשלב הראשון, יהיה מגוון ההצעות בתחום השיווקי באמצעות מערכות ה-ERP  וה- Billing הקיימות. זאת, באמצעות הסכמי שיתופי פעולה בין חברות תקשורת שונות.
 

השילוב של סוגי שירות שונים כמו מפ"א וסלולר יכול להתבצע בשתי צורות:

* שילוב שיווקי -  שירותים בפלטפורמות נפרדות המגיעות תחת חשבון אחד, בחבילת מחירים  אחת, מה שמכונה One Bill.
* שילוב טכנולוגי ושיווקי -  שירותים בפלטפורמות מאוחדות בחבילת מחירים אחת.
השילוב השיווקי הינו קל יחסית ליישום מיידי באמצעות מערכות  ה- Billing הקיימות. לכן, כבר כיום מוצעות חבילות של שירותי תקשורת משולבים בהיקפים קטנים יחסית למגזר העסקי. חדירה  משמעותית של שיווק חבילות תקשורת משולבות תחל רק לאחר ביטול ההפרדה המבנית ושאר המגבלות החלות על כל מפעילי התקשורת ובפרט על חברת בזק.     
עד למועד כניסת חברות הסלולר לתחום המפ"א באופן מלא, כולל הקמת מתגי ה- NGN החדשים ושילוב טלפוניה נייחת וניידת, מה שקרוי FMC/UMA, תיכנסנה חברות תקשורת נוספות לתחום שירותי תקשורת משולבים לצורך הגדלת הכנסות וכמובן הגדלת נתח השוק (הגדלת ערך לפני רכישה/מיזוג).
דוגמא למיזם חדש ומעניין למגזר העסקים הבינוניים והקטנים - SMB, הנה השקת שירותי תקשורת כוללים (Wholesale) ע"י חברת תדיראן טלקום. תדיראן טלקום תשווק את חבילת השירותים החדשה בשלושה מסלולים הניתנים גם לשילוב, כמו: מסלול בסיסי, הכולל קישוריות מפ"א מכל ספקי התקשורת הקווית, קישוריות סלולר, קישוריות אינטרנט וקישוריות לספק שיחות בינלאומיות.  מסלול מתקדם, הכולל מרכזיות IP, ציוד קצה, מכשירי VoIP, קישוריות מרכזיה לסלולר, קישורי IP, קישור שלוחות מרוחקות למשרד, אפליקציית טלפון וירטואלי המותקנת על המחשב, מחשבים, שרתים וכד'.

 המיזם של חברת תדיראן טלקום יכול להיות מאוד אטרקטיבי למגזר העסקים הבינוניים והקטנים (SMB ), שבד"כ אינו מעסיק אנשי מקצוע מומחים בתחום מערכות המידע והתקשורת, ואינו מודע להטבות הרבות ולתעריפים הנמוכים במגזר העסקים הגדולים (Enterprise). מגזר העסקים הבינוניים והקטנים (SMB) "נהנה" מתעריפי תקשורת גבוהים יחסית וממחירי "מחירון" ממרבית מפעילי התקשורת בשוק. המיזם של חברת תדיראן טלקום הוא רק הניצן הראשון למתקפה השיווקית לחבילות תקשורת משולבות המתוכננות לשנת 2007.

הבעיה הקשה, שתעמוד בפני הארגונים העסקיים ובעיקר לאחר הפעלת תוכנית ניוד מספרים, תהיה לבחור מבין תוכניות התמחור הרבות, שתוצענה בשוק, ואת הפרטנר המתאים אשר יספק את מכלול שירותי התקשורת של הארגון ברמת איכות שירות, זמינות ושרידות הגבוהה ביותר.

 

למדריך רכש מרכזיות טלפונים לעסקים

מיכאל פנחס מהנדס תקשורת, ממקימי VoIP-Experts, בשיתוף עם מהנדסי תקשורת נוספים, מומחה בתחום התקשורת והמחשוב לעסקים מאז שנת 1991, מוביל  ומנהל את מכלול התהליכים הטכנולוגים בדגש על עולם התשתיות, הטלקום והסלולר תוך התמחות אף בעולם בקרת העלויות והכלכלה התקשורתית. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב