דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זכויותיך לאחר תאונת עבודה 

מאת    [ 10/02/2010 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 5299 פעמים ]

חוסר ידע- מקור למניעת מימוש זכויות רפואיות

מימוש זכויות רפואיות של כל מטופל שהוא עלול להיות בעייתי, גם כאשר מדובר בנפגעי עבודה. הבעיה נעוצה בכך שנפגעים רבים פשוט אינם מבינים כי עברו תאונת עבודה וכי הם זכאים לפיצויים בגינה. תאונת עבודה על פי חוק היא פגיעה גופנית שקרתה בזמן העבודה,  בדרך מביתו של העובד אל מקום עבודתו או בדרך חזרה מהעבודה לביתו.

בואו ניקח מקרה לדוגמא: אדם כלשהו נכנס בבוקר למכוניתו ונוסע למשרדי החברה בה הוא מועסק. במהלך הנסיעה מתרחשת תאונת דרכים והבחור שלנו נפצע. לכאורה, אין כאן שום קשר למקום עבודתו של האיש ואין שום סיבה שהוא ייחשב כנפגע עבודה. בפועל זהו בדיוק המצב ולאיש מגיעות כל הזכויות הקבועות בחוק לנפגעי תאונות עבודה.

מימוש זכויות רפואיות של נפגעי תאונת עבודה

על פי החוק, על ביטוח לאומי לכסות את עלות הטיפולים וההוצאות הרפואיות של נפגעי תאונת עבודה, בדיוק כמו שקורה במקרים כמו תאונות דרכים. מה שאנשים רבים לא יודעים הוא, שבמקרה כזה מכסה ביטוח לאומי עוד מספר רב של טיפולים נוספים ויקרים יותר שאינם כלולים בסל הבריאות. חוסר ידע שכזה הן מצד המטופל והן מצד הרופא עלול לגרור טיפול נחות יותר ובעצם שלילה של מימוש זכויות רפואיות המגיעות לנפגע על פי חוק.

מצב בעייתי נוסף שעלול להיווצר עקב חוסר ידע של מטופלים הוא נושא הטיפול הנכון בטפסים שצריך לבקש ולהגיש, על מנת לקבל את המימון לטיפולים מהביטוח הלאומי. מיד אחרי התאונה הנושא לא מטריד בדרך כלל, משום שנראה כי קופת החולים מכסה את עלות הטיפולים. בפועל מה שקורה הוא שהקופה דורשת את הכסף מהביטוח הלאומי ובשביל שזה יעביר את הסכום הדרוש, יש לפנות אליו בנפרד ולהיות מוכר כנפגע תאונת עבודה.

עורך דין מקצועי יסייע לכם במימוש זכויות רפואיות

בכדי לוודא שלא נעשה טעויות כגון אלה המופיעות למעלה, ונדע שאנו פועלים לטובת מימוש זכויות רפואיות מלא עבורנו או עבור אדם יקר לנו, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין המתמצא בתחום. בעל מקצוע שכזה יוכל ללוות ולהדריך אתכם מהתחלה דרך נבכי הביורוקרטיה של הביטוח הלאומי ובתי החולים. הוא ידריך אתכם אילו מסמכים לבקש, מה להגיש ולמי וגם יבטיח מימוש זכויות רפואיות מלא עבורכם.

בנוסף לפעילות נכונה מול הביטוח הלאומי, עורך הדין ששכרתם יוכל לייצג אתכם גם אל מול מקום העבודה וחברת הביטוח. באמצעותו תוכלו לוודא בשלב ראשון שאינכם חותמים על שום מסמך שעלול לסבך את תביעתכם לאחר מכן ובשלב שני תוכלו לתבוע את חברת הביטוח של מקום העבודה בכדי לקבל את הפיצויים המגיעים לכם. בנוסף לכך, אם חלילה התרחשו פיטורין בעקבות התאונה- עורך הדין יטפל בכך מבחינה משפטית.

תאונות עבודה הן דבר מצער ורצוי שבכל מקרה שכזה תשקיעו מעט זמן ללמוד את החוק, על מנת להבטיח מימוש זכויות רפואיות מלא עבורכם. חבל שיחסך מכם טיפול רפואי או כסף חיוני, רק בגלל טפסים שלא הוגשו בזמן למקום הנכון, או חוסר ידע של הרופא לגבי מימון טיפולים כמו MRI לדוגמא על ידי הביטוח הלאומי. בנוסף, מומלץ כמובן לשכור גם שירותי איש מקצוע אשר יפעל עבורכם וילווה אתכם עד מימוש זכויות רפואיות מלא.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב