דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראש ממשלה בשלט רחוק? 

מאת    [ 10/02/2010 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 2581 פעמים ]

כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאפשר לכחצי מיליון ישראלים החיים בחו"ל זכות הצבעה בבחירות, מקוממת בעיקר בגלל שמדובר על הצעת חוק שמונחת על שולחן הכנסת במסגרת ההסכמים קואליציוניים עם ראש מפלגת ישראל ביתנו ושר החוץ אביגדור ליברמן ומהווה סכנה לדמוקרטיה ולציונות.

מדובר בהחלטה שנויה במחלוקת, פופוליסטית, שלא תוסיף ותתרום ליציבות שלטונית בישראל, אשר יש בה עם מרכיבים עם נטיות מאוד לא דמוקרטיות ובעיקר – אנטי ציוניות. המאמץ שמשקיעים חברי הכנסת מהימין לקדם קמפיין יחסי הציבור למהלך זה רק מחזקים את העובדה שמדובר במהלך בעייתי.

החלטתו של ראש הממשלה לאפשר זכות הצבעה ליורדים, לכאלה שבחרו לעזוב את ישראל בגלל שלא רצו לחיות כאן איתנו,  היא החלטה פוליטית חסרת אחריות ומהתמוהות שנשמעו מאז הקמת המדינה. כידוע, היציבות הפוליטית בישראל רעועה דיה וראש הממשלה כנראה מנסה לתפוס את מקומם של קבלני הקולות ולארגן קבוצת מצביעים חדשה על ידי מתן זכות הצבעה ליורדים.

 ירדת והשפעת? – תאמן !

כחצי מיליון ישראלים בעלי תעודת זהות ישראלית הצביעו ברגליים. הם החליטו לא לחיות בישראל וזו זכותם. מה פתאום שהציבור הזה, שלא שותף בתשלומי המיסים, לא שותף בימי המילואים ולא שותף בנטל ובאחריות הבסיסית של להיות ישראלי בארצו, יתערב וישפיע על אלו החיים במדינת ישראל? הרי את זכות הבחירה שלהם הם כבר מימשו. האם תושבי ישראל צריכים שמישהו ישפיע על עתידה הפוליטי – תרבותי – כלכלי בשלט רחוק מעבר לים? יושב לו בחור ישיבה בברוקלין, מה לו ולי? מה לאותו ברוקר ישראלי הסוחר ב'וול סטריט' ולמסעודה של ברק משדרות?

 

רטרו למחנאות

תקופת המחנאות הפוליטית כנראה בדרך לקמבק שטרם נראה אלא אם מישהו יתפקח ויעצור את ההחלטה הנמהרת הזו. הוספת ציבור בוחרים למערכת הבחירות הבאה לא תייצב את המערכת הפוליטית. זה איננו פתרון נכון, בוודאי שלא לטווח רחוק. על מנת לייצר שיווי משקל פוליטי יש לשנות את שיטת הבחירות. הווה אומר, לתת משקל נכון השקול למבנה הדמוגראפי בישראל. הרי ידוע לכולנו, כי עד עתה תוצאות הבחירות הוטו לטובת מיעוט שהיה בכוחו כדי להפוך את החלטת הבוחר 'הממוצע' וזאת על ידי לא פחות מאשר הסכם מהסוג הזה. תוספת בוחרים לא תשנה דבר, יש בה רק כדי להעמיק את הפער בין המחנות הפוליטיים (הרי ברור שרוב ציבור המצביעים המדובר יצביע ימין), פער שבסופו של עניין יכוסה על ידי הסכמים קואליציוניים שבסיסם מושתת על כסף ועל ארוחות חינם.

במידה וביבי יצליח להעביר את הרעיון שלו להעניק זכות בחירה לישראלים שעברו לחו"ל, תצטייר תמונה עגומה מאד. תארו לכם שהמדינה תצטרך להשקיע כסף במערכות הבחירות שלה גם מעבר לים, להעלות קמפיינים פרסומיים ולהפעיל מערך יחסי ציבור כדי לשכנע את אלו שאינם מעוניינים לחיות בינינו לקחת חלק באחריות היומיומית שלנו לחופש ולדמוקרטיה ולהשפיע על עתידנו בשלט רחוק. זאת, במקום להשקיע את המשאבים והאנרגיה באלו שדווקא אינם חושבים על עזיבה: חיילים משוחררים שנכון לעכשיו מתקשים למצוא נתיב, במדענים שזקוקים לתמיכה, בחינוך, בתרבות והרשימה עוד ארוכה.

במקום לרצות את השר ליברמן ולנסות לשנות במשהו את תוצאות הבחירות הבאות, מוטב לו לראש הממשלה להשקיע את מרצו בשינוי שיטת הבחירות ובעיקר, לשפר את חיי היושבים בציון. ובנימה צינית יותר – דברים שרואים מכאן, לא רואים משם.

רונן הלל הינו מנכ"ל ובעלים של משרד יחסי ציבור רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור. http://www.ronenhillel.co.il ומנכ"ל משותף של חברת מיתוג אישי http://www.mitugishi.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב